Mirella Katarinčić Toić u svom elementu / Snimio Roni BRMALJ
Publika je sudionike koncerta ispratila dugotrajnim pljeskom, a Mirella Katarinčić Toić oprostila se od pozornice uz stajaće ovacije. Nakon koncerta uslijedile su čestitke brojnih čestitara
RIJEKA U povodu nedavnog umirovljenja, u HNK-u Ivana pl. Zajca priređen je oproštajni koncert nacionalne operne prvakinje Mirelle Katarinčić Toić koja je obilježila jedno razdoblje riječkog kazališta. Za ovu priliku primadona je sama složila program, podsjetivši na neke od uloga iz svoje bogate 40-godišnje karijere.
Na pozornici riječkog HNK-a ova vrsna sopranistica nije bila sama – pridružili su joj se solisti i kolege: sopranistica Vanja Zelčić, bariton Robert Kolar, bas Slavko Sekulić i tenor Davor Lešić, a orkestrom i zborom riječke Opere ravnao je Igor Vlajnić.
Koncert je otvorila uvertira iz opere »Norma« Vincenza Bellinija, a Mirella Katarinčić Toić još je jednom oduševila publiku izvedbom »Caste dive« – čuvene arije Norme, što je uloga koja ju je na neki način obilježila.Ariju Olimpije iz »Hoffmanovih priča« Jacquesa Offenbacha šarmantno i duhovito izvela je Vanja Zelčić. Mirella Katarinčić Toić i Robert Kolar zatim su dojmljivo otpjevali ariju Amelije, odnosno ariju Renata, iz Verdijeva »Krabuljnog plesa«. Na kraju prvog dijela programa arijom kralja Filipa iz Verdijeva »Don Carlosa« oduševio je Slavko Sekulić, a ariju Elisabette iz iste opere izvela je Mirella Katarinčić Toić.
Na početku drugog dijela koncerta Davor Lešić pjevao je ariju Cavaradossija iz opere »Tosca« Giacoma Puccinija, dok je Mirella Toić izvela »Vissi d’ arte« – ariju Tosce. Davor Lešić zatim je izveo napolitansku pjesmu »Torna a Surriento« Ernesta De Curtisa.
Uslijedila je arija Rigoletta »Cortigiani…« iz Verdijeva »Rigoletta« u izvođenju Roberta Kolara. Završnica koncerta bila je u nešto ležernijem tonu – Vanja Zelčić pjevala je ariju Adele iz operete »Šišmiš« Johanna Straussa, a u završnici su finale II. čina operete »Šišmiš« na hrvatskom jeziku izveli Mirella Katarinčić Toić, Vanja Zelčić, Robert Kolar, Slavko Sekulić i Davor Lešić. Sve izvedbe bile su kostimirane i glumački interpretirane.Publika je sudionike koncerta ispratila dugotrajnim pljeskom, a Mirella Katarinčić Toić oprostila se od pozornice uz stajaće ovacije. Nakon koncerta uslijedile su čestitke. Gradonačelnik Vojko Obersnel istaknuo je da je njen glas još uvijek moćan, snažan i jasan, a intendant Marin Blažević naglasio je da je ona umjetnica koju krasi iznimna energija te je tijekom svoje karijere prerasla u svojevrsnu instituciju.
U ime zbora riječke Opere slavljenici je dar predao Saša Matovina, a u ime orkestra Romeo Drucker, koji je istaknuo da je Toić osoba koja dominira scenom. Podsjetio je i na njene nezaboravne i velike kreacije, dodavši da ovo za njega nije oproštaj, nego početak jednog drugačijeg života za riječku primadonu.
Budući da je slikarstvo stara-nova ljubav Mirelle Toić, dirigent Igor Vlajnić predao joj je prazno platno poručivši da sama naslika što želi. Telegrame s čestitkama poslali su ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek, primorsko-goranski župan Zlatko Komadina i Loredana Gašparović, a čestitalo joj je i Hrvatsko društvo glazbenih umjetnika.Mirella Katarinčić Toić na kraju je zahvalila vjernoj publici, riječkom HNK-u, medijima i svojoj obitelji, poručivši: »Doviđenja, a ne zbogom!«