Snimio Vedran KARUZA
Na premijeri je Pinocchija plesao izvrsni Thomas Krähenbühl, dojmljivo transformirajući lik drvenoga lutka u pravog dječaka i to oslanjajući se na plesni pokret
povezane vijesti
- “La nostra famiglia/Naša familija”: Predstava koja postavlja važno pitanje tko sve čini našu obitelj
- Uspješnica ponovo na programu Zajca, ovaj put s posvetom. “Gospođa ministarka” posvećena Biljani Lovre
- Balet obojen španjolskim folklorom. Riječka publika došla na svoje premijerom “Laurencie” u Zajcu
RIJEKA U subotnje praktički još jutro, u neuobičajenom terminu u 12 sati, na pozornicu HNK-a Ivana pl. Zajca stigao je širom svijeta poznati lutak, i dječak, Pinocchio. Ovoga puta zaživio je kroz plesni pokret, i to kao balet za djecu čiju koreografiju, koncept i dramaturgiju potpisuje prvak riječkog Baleta Michele Pastorini. Time je Balet ostvario i jednu predstavu za dječju publiku, kakve nisu česte na njegovu repertoaru. Dodajmo i da je predstava realizirana u koprodukciji s HNK-om u Varaždinu u okviru konzorcija K-HNK.
Ova maštovita produkcija temeljena je na svim generacijama omiljenom romanu Carla Collodija. On je književni “otac” drvenog lutka kojeg je iz jedne cjepanice istesao majstor Geppetto. Ovaj nestašni, lakovjerni i povodljivi lutak kreće u životnu avanturu, a na njegovom putovanju svašta mu se događa i upada iz neprilike u nepriliku. Pritom pokazuje sve dobre i loše strane pravog dječaka, što će na kraju i postati. Na tome svojem putu sazrijevanja on sreće razne likove – Vilu, antropomorfno prikazane životinje – mudrog i dobrog Zrikavca, lukave varalice i lopove Mačka i Lisicu, a tu su i lica iz stvarnoga svijeta, poput vlasnika lutkarskog kazališta.
Riječka prilagodba romana ostaje vjerna izvornom zapletu, dodajući dašak humora te otkrivajući i neke tajne sporedne priče. Scenografija Aleksandre Ane Buković temelji se na maštovitoj ideji – na pozornici je velika knjiga “Pinocchio” čije se stranice okretanjem pretvaraju u različita mjesta zbivanja radnje – Geppettov dom, škola, lutkarsko kazalište, šuma, cirkus, utroba kita u kojoj će Geppetto završiti… Podjednako su maštoviti i kostimi koje je također osmislila Aleksandra Ana Buković. Za bajkovito ozračje uprizorenja zaslužan je i dizajner svjetla Kristian Baljarevski.
Ne ispuštajući ništa bitno iz priče o Pinocchiju, Michele Pastorini pretočio je Collodijev roman u niz plesnih slika, ispričavši ga jezikom plesa i baleta, uz pomoć originalne glazbe koju potpisuje Marin Butorac. Na premijeri je Pinocchija plesao izvrsni Thomas Krähenbühl, dojmljivo transformirajući lik drvenoga lutka u pravog dječaka i to oslanjajući se na plesni pokret. I malu i onu nešto veću publiku, što je i pokazala snažnim pljeskom, oduševili su i ostali izvođači – Valentin Chou kao Geppetto, Ksenija Krutova u ulozi čarobne Plave vile, Alvaro Olmedo kao simpatični Zrikavac, Janne Boere u ulozi Lisice, Soyoka Iwata kao Mačka, a Lucignola pleše Giorgio Otranto. Izdvojimo scenu u lutkarskom kazalištu u kojoj Mangiafuoco (odlični Noa Gabriel Siluvangi), plešući na štulama, pokreće izvođače poput lutaka marioneta (lutke su utjelovile Maria Matarranz de las Heras, Alessia Tacchini i Yurika Kimura). U ulozi naratora (kao glas) publiku je kroz priču vodio glumac Aleksandar Cvjetković.