Premijera u Rijeci

Maštoviti “Pinocchio” ispričan jezikom plesa na daskama “Zajca”

Kim Cuculić

Snimio Vedran KARUZA

Snimio Vedran KARUZA

Na premijeri je Pinocchija plesao izvrsni Thomas Krähenbühl, dojmljivo transformirajući lik drvenoga lutka u pravog dječaka i to oslanjajući se na plesni pokret



RIJEKA U subotnje praktički još jutro, u neuobičajenom terminu u 12 sati, na pozornicu HNK-a Ivana pl. Zajca stigao je širom svijeta poznati lutak, i dječak, Pinocchio. Ovoga puta zaživio je kroz plesni pokret, i to kao balet za djecu čiju koreografiju, koncept i dramaturgiju potpisuje prvak riječkog Baleta Michele Pastorini. Time je Balet ostvario i jednu predstavu za dječju publiku, kakve nisu česte na njegovu repertoaru. Dodajmo i da je predstava realizirana u koprodukciji s HNK-om u Varaždinu u okviru konzorcija K-HNK.

Foto galerija: Balet "Pinocchio" u HNK Ivana pl. Zajca Foto: Vedran Karuza



Ova maštovita produkcija temeljena je na svim generacijama omiljenom romanu Carla Collodija. On je književni “otac” drvenog lutka kojeg je iz jedne cjepanice istesao majstor Geppetto. Ovaj nestašni, lakovjerni i povodljivi lutak kreće u životnu avanturu, a na njegovom putovanju svašta mu se događa i upada iz neprilike u nepriliku. Pritom pokazuje sve dobre i loše strane pravog dječaka, što će na kraju i postati. Na tome svojem putu sazrijevanja on sreće razne likove – Vilu, antropomorfno prikazane životinje – mudrog i dobrog Zrikavca, lukave varalice i lopove Mačka i Lisicu, a tu su i lica iz stvarnoga svijeta, poput vlasnika lutkarskog kazališta.


Riječka prilagodba romana ostaje vjerna izvornom zapletu, dodajući dašak humora te otkrivajući i neke tajne sporedne priče. Scenografija Aleksandre Ane Buković temelji se na maštovitoj ideji – na pozornici je velika knjiga “Pinocchio” čije se stranice okretanjem pretvaraju u različita mjesta zbivanja radnje – Geppettov dom, škola, lutkarsko kazalište, šuma, cirkus, utroba kita u kojoj će Geppetto završiti… Podjednako su maštoviti i kostimi koje je također osmislila Aleksandra Ana Buković. Za bajkovito ozračje uprizorenja zaslužan je i dizajner svjetla Kristian Baljarevski.




Ne ispuštajući ništa bitno iz priče o Pinocchiju, Michele Pastorini pretočio je Collodijev roman u niz plesnih slika, ispričavši ga jezikom plesa i baleta, uz pomoć originalne glazbe koju potpisuje Marin Butorac. Na premijeri je Pinocchija plesao izvrsni Thomas Krähenbühl, dojmljivo transformirajući lik drvenoga lutka u pravog dječaka i to oslanjajući se na plesni pokret. I malu i onu nešto veću publiku, što je i pokazala snažnim pljeskom, oduševili su i ostali izvođači – Valentin Chou kao Geppetto, Ksenija Krutova u ulozi čarobne Plave vile, Alvaro Olmedo kao simpatični Zrikavac, Janne Boere u ulozi Lisice, Soyoka Iwata kao Mačka, a Lucignola pleše Giorgio Otranto. Izdvojimo scenu u lutkarskom kazalištu u kojoj Mangiafuoco (odlični Noa Gabriel Siluvangi), plešući na štulama, pokreće izvođače poput lutaka marioneta (lutke su utjelovile Maria Matarranz de las Heras, Alessia Tacchini i Yurika Kimura). U ulozi naratora (kao glas) publiku je kroz priču vodio glumac Aleksandar Cvjetković.