Denis Kirinčić, voditeljica Malika, reagira na Natječaj za dodjelu prostora
povezane vijesti
Nakon sveobuhvatnog propitivanja rada HNK-a Ivana pl. Zajca, čini se kako je na red došao i Hrvatski kulturni dom na Sušaku, i to u povodu skretanja pozornosti Denis Kirinčić, umjetničke i programske voditeljice Kazališne radionice Malik, na Natječaj za dodjelu prostora u sezoni 2022./2023. na kojem, nakon dvadeset i dvije godine istaknutog i priznatog kulturnog djelovanja, nije dobila zadovoljavajuće bodove, čime je zakinuta za dva termina tjedno – šest sati, to jest dva termina po tri sata – što je razlog njezina medijskog istupa.
Napetosti između vodstva HKD-a i Kirinčić nisu ništa novo, već odnos povuci-potegni, jer prema njezinim tvrdnjama, trenutačnom natječaju prethodilo je nekoliko događaja koji su bitni za razumijevanje cijele zavrzlame.
Naime, na prošlom je Natječaju za dodjelu prostora u sezoni 2021./2022 u HKD-u, bez ikakva objašnjenja Kirinčić premještena iz jednoga u drugi neadekvatan prostor u toj zgradi koji potrebama Malika ne odgovara zbog tehničke prirode, da bi je kasnije, nakon žalbe ravnatelju HKD-a Edvinu Liveriću i gradskom pročelniku za kulturu Šararu, ravnateljica Direkcije programa Helena Semion Tatić vratila u »stari« prostor.
Optužbe
Situacija s trenutačnim natječajem za sezonu 2022./2023. može se, govori Kirinčić, okarakterizirati tendencijom izbacivanja Malika iz prostora HKD-a, što je Liverić već najavio u pisanom upozorenju u prosincu prošle godine kad je, na temelju tvrdnji Aleksandra Jovanovića i Jelene Tondini pokrenut Postupak zaštite dostojanstva zaposlenika, optužio Kirinčić za vrijeđanje, prijetnje te za korištenje pogrdnih imena poput »ličkog medvjeda« za spomenute djelatnike.
Ona za sve to pak govori da nije istina, već kako se radi o njezinome kontinuiranom ukazivanju na nepravilnosti u radu pojedinaca i same ustanove, jer reakcije očigledno svaki put izostaju.
Štoviše, u tom je kontekstu, naglašava, upotrijebila i konstrukciju »zaštićeni kao lički medvjedi« kojom je željela ukazati na situaciju da se za određene propuste pojedincima ne dogodi ništa.
Što se tiče samog pisanog upozorenja u kojem Liverić spominje i mogućnost otkazivanja ugovora o korištenju prostora Maliku, Kirinčić kaže kako ju je to uznemiravalo tijekom radnoga procesa, umjetničkog rada, na veoma zahtjevnoj predstavi »Fedra«.
Sporan natječaj
Ipak, u fokusu je trenutačna situacija s Natječajem za dodjelu prostora u sezoni 2022./2023., a ono što valja istaknuti jest činjenica da je Kirinčić na prvome Natječaju za dodjelu prostora u sezoni 2020./2021. dobila najviše bodova od svih prijavljenih u odnosu na otprilike iste koji su se sada na natječaju za novu sezonu natjecali u istim kategorijama, no ona je sada dobila – najmanje bodova.
Zbog tog i takvog bodovanja smatra da su učinjeni propusti, pa je i tražila poništenje toga natječaja i to zbog »netransparentnosti i namjernih proceduralnih pogrešaka prilikom objave Natječaja« te »namjernog svjesnog lažnog procjenjivanja dijela članova Povjerenstva nekih od kategorija Natječaja, u odnosu na Malik Rijeka«, što je rezultiralo smanjenjem bodova te gubitkom termina za vježbanje u HKD-u, piše Kirinčić vodstvu HKD-a krajem srpnja ove godine.
Prema riječima Kirinčić, u natječaju je sporno to što nisu navedena imena članova Povjerenstva koje ocjenjuje prijave, mogućnost žalbe, rok žalbe i procedura koja se i kako provodi nakon mogućih žalbi na sam natječaj.
Uz to, upitno je može li ravnatelj HKD-a samostalno imenovati članove Povjerenstva bez suglasnosti Upravnog vijeća te ustanove ili koje druge ustanove, »čime se doprinosi netransparentnosti poslovanja, kao i pružanju temelja i uvjeta za sve vrste nečasnih radnji, nepravilnosti i malverzacija«.
Bodovanje
Što se tiče samog bodovanja, Malik je, prema službenoj bodovnoj listi, dobio najmanje bodova za kvantitativne kriterije – važnost programa za razvoj scene (5), stručne reference voditelja (4) te za kvalitetu programa (5) – pa je ukupan zbroj bodova 23 od mogućih 40.
Nakon bodova kojima je Kirinčić kao voditeljica Malika bila nezadovoljna, tražila je uvid u dokumentaciju, no dobila je jedino bodovnu listu prema kojoj ne može utvrditi tko je, kako i zašto dobio određene bodove.
Između ostalog, u takvome bodovanju nije joj jasno kako je moguće da su njezine stručne reference, uz dvije sveučilišne diplome, dva studija koja uključuju pedagogiju i izvedbene umjetnosti, to jest glumu, kao i dvadeset i dvije godine istaknutog i priznatog kulturnog i umjetničkog djelovanja, »slabije« od referenci ostalih koji su se prijavili na taj natječaj, a samo godinu ili dvije prije ti isti dobili su u svim kategorijama, uključujući kategoriju »stručne reference«, puno manje bodova.
S obzirom na najmanji broj bodova, Kirinčić napominje i da ne vjeruje kako se prilikom dodjele bodova uopće vodilo računa o tome da Malik, uz kvalitetu programa simbolična naziva »Novi ritam grada« i njegovu važnost za razvoj riječke scene, spada pod javne potrebe u kulturi Grada i Županije, stoga traži detaljno i jasno obrazloženje svake stavke i načina bodovanja.
Objašnjenje ravnatelja HKD-a
Ravnatelj HKD-a Edvin Liverić ističe kako nam prijavnu dokumentaciju može ustupiti, a na pitanje o bodovanju Malika i gubitku termina kazao je kako je prije svega začudna paradigma da je netko nešto izgubio, ako isto nije niti posjedovao. HKD je, naglašava, javna gradska ustanova u kulturi, a natječaj je javan i transparentan.
U Povjerenstvu, osim predstavnika HKD-a, »sjedi« i, pojašnjava, dvoje predstavnika izvaninstitucionalne scene, odnosno jedna osoba iz scenskih i jedna osoba iz glazbenih umjetnosti, što su i primarne djelatnosti udruga koje se javljaju na javni poziv, te jedan predstavnik Grada.
– Simptomatično je da su svi zadovoljni načinom kojim se dodjeljuju prostori za probe osim gospođe Kirinčić. Dotična u svojoj prijavi navodi netočne podatke: broj polaznika, sudjelovanje u EU projektu, a stručno povjerenstvo mišljenja je da je njezina kvaliteta rada u posljednjim godinama znatno opala i nije više relevantan akter na sceni grada za razvoj djelatnosti kojom se bavi.
Znakovito je da je Malik sa stotinjak polaznika sveden na grupu od jedva dvanaest. Sve su to relevantne činjenice koje su očite i iz same evidencije korištenja termina. Samo za informaciju – od svih termina utorkom, od 16 i 30 do 19 i 30, i četvrtkom od 16 i 30 do 19 i 30, u prošloj sezoni Malik je koristio samo tri utorka i tri četvrtka u toj godini, pojašnjava Liverić.
Dalje ističe kako se od osnivanja ustanove kad je broj korisnika prostora bio sedam, taj broj sada popeo na četrnaest, no na ovom su natječaju za korištenje prostora u novoj sezoni svi prijavljeni dobili termine. Sam natječaj nije poništen, kaže, jer je proveden regularno i transparentno.
– Naravno da nisu svi mogli dobiti termine koje su i zatražili, ali su im se ponudili i drugi, ovisno o bodovnoj listi. Jednako tako, ponuđeni su i alternativni termini gospođi Kirinčić. Tražila je termine u subotu od 9 do 15 sati – koje je i dobila – te utorkom i četvrtkom od 17 do 20 sati, a za te su joj dane ponuđeni termini od 15 do 18 sati, za koje nismo dobili povratnu informaciju, govori ravnatelj HKD-a.
Pisano upozorenje
Na pitanje je li trenutačna situacija s Kirinčić nastavak njihovih loših odnosa, a sporno bodovanje način da se nju izbaci iz HKD-a, Liverić kaže kako je način njezine komunikacije »izvan svakih civilizacijskih dometa« te »sustavno blati ustanovu u kojoj djeluje kao vanjski korisnik, kao i njezine zaposlenike«.
– Mislim da je važno napomenuti da joj ta ista ustanova, odnosno Grad, osim samog prostora za vježbanje omogućuje grijanje, hlađenje, toalet papir i dezinficijense, spremačice, portire, tehničare, pomoć pri promotivnim aktivnostima, i to sve besplatno.
Odnosno, da razjasnimo taj pojam »besplatno« jer, naime, ništa nije besplatno. Sve to na kraju plaćaju porezni obveznici i građani ovoga grada. Treba napomenuti da pritom djeca, odnosno polaznici, plaćaju svoje radionice, te da se zapravo radi o ekonomskoj djelatnosti.
Dakle, imate udruge koje svoje djelatnosti rade u prostorima koje sami nalaze i plaćaju, kao i udruge koje istovjetnu djelatnost obavljaju pri nekoj javnoj ustanovi bez ikakve naknade. Zanimljivo je da se baš u ovoj drugoj povlaštenoj skupini nađe netko tko nije zadovoljan takvim tretmanom, ističe Liverić.
Pisano upozorenje, kaže, dužan je bio poslati kao ravnatelj ustanove HKD, nakon što je zaprimio prijave njezinih zaposlenika.
Nazivati zaposlenike »ličkim medvjedima«, »nesposobnima«, »perfidnim prevarantima«, »uhljebima«, »zlim ljudima«, a HKD »štetnom i nesavjesnom organizacijom«, i više je nego nedopustivo, prema čemu se može zaključiti da Kirinčić ne poznaje osnove ponašanja poslovne suradnje, kao niti bazična pravila kućnog reda.
– Zanimljivo je da gospođa Kirinčić javno proziva: zaposlenike Grada, zaposlenike Odjela za kulturu Grada, Ured gradonačelnika, Kazališnu radionicu »Kamov«, zaposlenike HNK-a Ivana pl. Zajca, zaposlenike UNIRI-ja, voditelje projekta Peti ansambl, bivše zaposlenike EPK Rijeka 2020, kao i niz pojedinaca s kulturne scene našega grada.
Zaista je simptomatično da jedna osoba ima problem s toliko kolega s kojima posredno ili neposredno surađuje. Rekao bih da se prije radi o problematičnoj socijalnoj inteligenciji, ali o tome neka prosuđuju neke druge ustanove, koje su kompetentne na tom polju djelovanja, kaže Liverić.
Na samome kraju dodaje da je novouređeni prostor koji joj je prošle sezone ponuđen za nju – neprihvatljiv jer u njemu, za razliku od onog prethodnog, više nije mogla kriomice pušiti i bacati opuške kroz prozor.