Bez drugog čina

Izvedba baleta “Romeo i Julija” u Zajcu prekinuta zbog ozljede plesača. Ispitali smo što će dalje biti s predstavom?

Ervin Pavleković

Prizor iz baleta »Romeo i Julija« / Foto FANNI TUTEK-HAJNAL

Prizor iz baleta »Romeo i Julija« / Foto FANNI TUTEK-HAJNAL

Zbog tog nesretnog događaja odlučili smo upitati ravnateljicu Baleta riječkoga HNK-a Mašu Kolar što se točno dogodilo na izvedbi te predstave i kakav je inače protokol u slučaju ozljede plesača



 


RIJEKA  Nakon izvedbe baleta »Romeo i Julija« u koreografiji Jirija Bubeničeka krajem travnja koja je, nažalost, morala biti prekinuta zbog ozljede plesača, te nije izveden drugi čin, HNK Ivana pl. Zajca nedavno je objavio da nudi zamjenske termine za tu predstavu, ulaznice za neki drugi kazališni naslov ili pak povrat novca. Zbog tog nesretnog događaja odlučili smo upitati ravnateljicu Baleta riječkoga HNK-a Mašu Kolar što se točno dogodilo na izvedbi te predstave, kakav je inače protokol u slučaju ozljede plesača, s koliko plesača trenutačno riječki Balet raspolaže te u kojoj je fazi zapošljavanje i popunjavanje dvaju radnih mjesta za koja se pred koji mjesec održavala audicija u našemu kazalištu.
Kako je ravnateljica Maša Kolar pojasnila, prije svake izvedbe baletni ansambl ima obavezne vježbe na pozornici, a radi se o vježbama klasičnog baleta, odnosno vježbama uz baletni štap, vježbe u sredini i skokovima u sredini, kao i skokovima dijagonalno na prijedlog, uz vodstvo i mentorstvo baletnog pedagoga i korepetitora baleta.
– U subotu, 30. travnja, tijekom obaveznih baletnih vježbi pri završnoj kombinaciji velikih skokova, »grand allegro«, kod doskoka iz »entrelacéa« Tilman Patzak je istegnuo gležanj desne noge. Taj plesač inače u predstavi »Romeo i Julija« u koreografiji Jirija Bubeničeka u prvome činu pleše grupne sekcije, međutim u drugome činu baleta pleše sporednu solističku ulogu Patera Lorenza. U prvome činu, unutar grupnih sekcija, Patzak je odmah zamijenjen alternacijama, no ozlijeđeno stopalo tijekom prvoga čina je usprkos hlađenju ledom nateklo, pa plesač nažalost nije mogao nastupiti, objasnila je Kolar.


Foto SERGEJ DRECHSLER

Maša Kolar / Foto SERGEJ DRECHSLER


 


Reakcije publike




Nakon odigranog prvog čina »Romea i Julije«, koji završava ljubavnom scenom, »pas de deuxom« Romea i Julije, zvanom »balkon scena«, sama se ravnateljica, kazala je, obratila publici i sa žaljenjem ih obavijestila da ansambl moći nastaviti s drugim činom zbog ozljede plesača, što je publika odobrila spontanim pljeskom. Ironično, govori Kolar, mlađa je publika čak komentirala kako je ovo bila puno sretnija verzija »Romea i Julije« koja, umjesto smrću i tragedijom, završava poljupcima ljubavnika.
– Publika je situaciju prihvatila s razumijevanjem i na blagajni nije zabilježena niti jedna pritužba. Najveći dio publike koji se obratio djelatnicama blagajne ulaznice je zamijenio za jednu od druge dvije izvedbe baleta »Romeo i Julija« 3. ili. 4. svibnja, manji dio za druge predstave, a samo je u četiri slučaja zatražen povrat novca i to uglavnom jer tim posjetiteljicama i posjetiteljima drugi termini nisu odgovarali, govori Kolar.
S obzirom na izvedbe iste predstave koje su uslijedile nakon nesretne izvedbe krajem travnja, 3. i 4. svibnja, ravnateljica Baleta rekla je kako je ulogu Patera Lorenza namijenjenu ozlijeđenom Patzaku izveo baletni pedagog Andrei Köteles, a koregraf predstave »Romeo i Julija« Jiri Bubeniček za njega je adaptirao korake, jer alternacije na licu mjesta nisu moguće.


Novi članovi Baleta


– Predstava »Romeo i Julija« je balet s mnogobrojnim, vrlo kompleksnim i specifičnim ulogama koje baletni plesači i plesačice pripremaju između šest i osam tjedana. U ovom baletu pleše zapravo cjelokupan riječki baletni ansambl, stoga promptne zamjene, to jest zamjene na licu mjesta nikako nisu moguće, istaknula je Kolar.
Ozlijeđeni se Patzak, kazala je ravnateljica, vraća 11. svibnja i bit će integriran u svakodnevni rad baletnog ansambla koji trenutačno priprema balet »TransParada« s prominentnim izraelskim koreografom Nadavom Zelnerom, ujedno i prvu premijeru Baleta u sezoni 2022./2023. Riječki Balet također obnavlja balet »Čipka« s kojim gostuje u Tivtu, na Hvaru i na Splitskom ljetu, balet »Plamteća voda« koreografa Andonisa Foniadakisa koji će izvesti na KaKaFeu u Karlovcu te »Allegro« kojim će se otvoriti Pulski filmski festival, a Patzak ima uloge u svim navedenim predstavama. Riječkome baletnome ansamblu, govori, pridružit će se i novi članovi.
– Baletni ansambl riječkoga HNK-a trenutačno ima osamnaest plesačica i plesača, sveukupno dvadeset i osam članova u umjetničkoj grani Baleta kojima će se u lipnju pridružiti dvoje novih članova koji su odabrani na velikoj audiciji u siječnju, a potom još dvoje krajem kolovoza, čime će baletni ansambl riječkoga HNK-a imati ukupno dvadeset i dvoje plesača i plesačica, zaključila je ravnateljica Baleta HNK-a Ivana pl. Zajca Maša Kolar.