Nakon Trsta i Udina, gdje je pjevala Abigaillu u najnovijoj produkciji »Nabucca«, Kristina Kolar otputovala je u Prag gdje pjeva istu ulogu ali u režiji Joséa Cure, a u Rijeku se vraća kao Lady Macbeth, Norma, Aida, Tosca...
RIJEKA Početkom siječnja iz Ministarstva kulture Republike Hrvatske stiglo je priopćenje da je prvakinji riječke Opere – sopranistici Kristini Kolar – dodijeljen umjetnički status nacionalne prvakinje HNK-a Ivana pl. Zajca. Ovo najveće priznanje dodjeljuje se samo umjetnicima iznimnih postignuća, kako na hrvatskim tako i na inozemnim pozornicama, gdje pronose ime svoje zemlje. Do najvišeg statusa Kristina Kolar stigla je vrijednim radom i višegodišnjim usavršavanjem, a na tom putu koji zahtijeva mnogo ulaganje i žrtvovanja, bilo je i neobičnih iznenađenja: recimo samo to da je svoju pjevačku karijeru Kristina Kolar započela kao vrlo uspješna mezzosopranistica, da bi se posljednjih godina okrenula sopranskom fahu u kojem postiže vrhunce svoje karijere.
Nakon njemačkih, poljskih, čeških i slovenskih pozornica, na kojima je (uz premijere na hrvatskim scenama) posljednje tri godine pjevala najzahtjevnije Verdijeve sopranske role – Abigaille, Aida i Lady Macbeth – ona je nedavno kročila i na talijansku opernu scenu, rezerviranu samo za najbolje.
– Moju izvedbu Aide u pulskoj Areni čuo je talijanski menadžer Leonardo Orta, koji sa suprugom Samanthom Carbone drži agenciju Ouverture. Nakon predstave su mi čestitali i ponudili suradnju. Nekoliko mjeseci potom pozvana sam u Trst, gdje su krajem prošle godine započele probe Verdijeva »Nabucca«, pod dirigentskim vodstvom Amerikanca s talijanskom adresom, maestra Christophera Franklina.
Abigaille
Tako dan nakon Udina već putujem u Prag, gdje ponovo pjevam Abigaille u »Nabuccu« u režiji Joséa Cure. Na probama prošle godine u njegovoj režiji bila je sjajna atmosfera; cijela podjela disala je zajedno i ostali smo u kontaktu, kao grupa na Facebooku. Tako nam je ovih dana i Cura, koji na dan naše predstave ima koncert u Ljubljani, zaželio sve najbolje s uvjerenjem da ćemo predstavu odigrati s istim žarom kao da je premijerna. Do lipnja još pjevam nekoliko Abigailla u Pragu -nacionalna operna kuća obično nakon premijere izvede petnaestak repriza, a na ljeto s praškim »Nabuccom« gostujem na festivalu u Regensburgu – kaže Kristina Kolar, koja se ovog mjeseca vraća i na riječku pozornicu, kao Lady Macbeth.
– Radujem se ponovnom susretu s riječkom publikom; to je moja kuća i tu se najbolje osjećam, a uloga Lady Macbeth jedna je od onih koje drže središnje mjesto u mom fahu. Nakon Rijeke, vraćam se u Poznan u Poljskoj, također u produkciju »Macbetha« u kojoj sam pjevala prije dvije godine. Solistička se ekipa promijenila, ali mene su zvali ponovno, što mi je veliki kompliment.
Norma
A u ožujku sam opet kod kuće – debitirat ću na riječkoj sceni kao Norma. Ova je uloga izuzetno osjetljiva jer ima mnogo lirskih, koloraturnih dijelova, pa isprva nisam bila sigurna je li to za moj glas. Ali, ulogu sam pripremala s našom velikom sopranisticom i pedagoginjom Dunjom Vejzović koja mi je svojim savjetima puno pomogla, a time i olakšala rad. Pjevačima je ponekad dragocjeno kad imaju osobu od povjerenja koja će im otkriti mogućnosti glasa za koje i ne znaju. Uzbuđena sam i veselim se predstavama, a posebno suradnji s Dianom Haller, koja će se u ulozi Adalgise izmjenjivati s Ivanom Srbljan.
Riječka publika slušat će me i narednih mjeseci. U svibnju u našem kazalištu s Robertom Kolarom priređujem koncert lieda – kao supružnici jako mnogo zajedno radimo, tako da bismo željeli dio tog repertoara izvesti pred našom publikom. A u srpnju sam ponovno Aida u Puli, u riječkoj produkciji, a odmah potom pjevam sopranski part u Beethovenovoj »Devetoj«. U ovoj godini, na početku nove riječke sezone, uslijedit će i nova produkcija »Tosce«, a ja se već unaprijed radujem »duelima« s Giorgiom Surianom, koji je jedan od onih Scarpija koje scenska Tosca može samo poželjeti.