Foto Sergej Derchsler
Brojne svjedokinje i svjedoci mogu potvrditi da je suradnja Intendanta Blaževića i gospođe Kaminske u nekoliko opernih produkcija bila ne samo korektna nego i kreativna, u opsegu koji su određivali redateljski i dramaturški koncepti i metode, odnosno uloge u kojima je gospođa Kaminska nastupala. Nikakvog mobbinga nije bilo
povezane vijesti
- Premijerno izvedena “Arijadna na Naksosu”, oproštajni projekt intendanta Marina Blaževića
- Oproštajni projekt intendanta Marina Blaževića. Sutra riječka premijera opere “Arijadna na Naksosu”
- Diana Haller i Marin Blažević osmislili zanimljiv koncept. Presjek razvoja opere od samih početaka do sredine 20. stoljeća
Dana 22. ožujka 2021. nakladnik Novi list d.d. je na internet portalu novilist.hr nalazećem na internet adresi www.novilist.hr, kao i u tiskanom izdanju istoimenog medija, publicirao članak pod naslovom “Novi slučaj trese riječko kazalište, operna pjevačica Olga Kaminska najavljuje: Tužit ću Marina Blaževića za mobing”
U navedenom su članku navedene brojne netočne (dez)informacije i neistine o našoj stranci koje ispravljamo:
1. Olga Kaminska stekla je uvjete za tzv. starosnu mirovinu neovisno o isteku ugovora o radu na određeno vrijeme, a temeljem evidentiranog beneficiranog staža. Gospođa Kaminska je o odluci da se ugovor o radu na određeno vrijeme ne namjerava obnoviti obaviještena, sukladno Zakonu o kazalištima, šest mjeseci prije isteka ugovora. Nakon što gospođa Kaminska osobno nije poduzela ništa po pitanju regulacije svojeg mirovinskog statusa, kadrovska služba Kazališta bila je spremna pomoći gospođi Kaminskoj u rješavanju njezine situacije. Međutim, na zakazanom sastanku se gospođa Kaminska nije pojavila.
2. Obavijest o isteku ugovora o radu na određeno vrijeme i neproduljenju ugovora dva se je puta pokušala uručiti osobnom dostavom, pa nakon toga putem elektronske pošte, a potom i preporučenom poštom koja se vratila neuručena s adrese gospođe Kaminske. Također, gospođa Kaminska nije odgovarala ni na višestruke telefonske pozive poslodavca. Nakon što poslodavac nije uspio uspostaviti kontakt sa zaposlenicom, obavijest je, sukladno Pravilniku o radu Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca Rijeka stavljena na oglasnu ploču.
3. Na sastanku održanom s gospođom Kaminskom 10. rujna 2020. godine, u prisutnosti dvoje svjedoka, Intendant Marin Blažević je jasno dao do znanja da cijeni njezin doprinos opernoj produkciji i programu, te joj je upravo stoga i ponudio da se organizira oproštajni koncert. Niti jednom rečenicom intendant Marin Blažević nije sugerirao da bi gospođi Kaminskoj bio ponuđen bilo koji drugi posao u Kazalištu, a posebno ne izvan njezine struke. Sve njegove ponude gospođa Kaminska je odbila. Na tom je sastanku gospođa Kaminska na Intendanta vikala i prijetila mu medijskim napadima. Nakon tog sastanka gospođa Kaminska više se nije javila Intendantu.
4. Brojne svjedokinje i svjedoci mogu potvrditi da je suradnja Intendanta Blaževića i gospođe Kaminske u nekoliko opernih produkcija bila ne samo korektna nego i kreativna, u opsegu koji su određivali redateljski i dramaturški koncepti i metode, odnosno uloge u kojima je gospođa Kaminska nastupala. Nikakvog mobbinga nije bilo.
5. Operni pjevač Giorgio Surian je u mirovini od 30. studenog 2019. godine. Giorgio Surian je nakon odlaska u mirovinu još nekoliko puta nastupio u predstavama Kazališta kao vanjski suradnik, ali više nije u radnom odnosu u Kazalištu.
6. Od 9 (devet) uloga u kojima je tijekom proteklih šest sezona nastupala Olga Kaminska, četiri je ostvarila u predstavama koje je režirao Intendant Marin Blažević.
7. Nemoguće je da bi gospođa Kaminska u jednom danu otpjevala 10 izvedbi “Nabucca”, “s odmorom”. Izvedba “Nabucca” traje otprilike 2 sata i 30 minuta. To znači da bi u jednom danu od (još uvijek) 24 sata Olga Kaminska pjevala 25 sati.
8. Olgi Kaminskoj nikada nije rečeno da se “ne planiraju velike predstave, gdje je potreban snažan veliki glas.” Nitko nikada nije gospođi Kaminskoj rekao da “mora glumiti majke glavnih junakinja u operi ili grofice”, niti je ona u takvim ulogama nastupala tijekom proteklih šest godina. Naglašavamo da o ulogama u opernim predstavama primarno ne odlučuju ni Intendant, pa niti redatelji ili ravnatelji Opere, nego – dirigenti.
9. Iz svega do sada navedenog očigledno je da se gospođa Kaminska ne može suzdržati od iznošenja cijelog niza neistina, odnosno laži. Tako navodi da je Intendant Blažević “majstor svjetla” (što je tehnički posao), pa i “scenograf”. Intendant Blažević tek ponekad surađuje na osmišljavanju scenografije ili dizajnu svjetla sa svojim stalnim suradnicima, Alanom Vukelićem i Daliborom Fugošićem. Intendat Blažević u svojim se odlukama vezanim uz rad Olge Kaminske u HNK Ivana pl. Zajca vodio isključivo profesionalnim kriterijima, te slijedio mišljenja i stavove ravnatelja opere ili dirigenata odnosno savjetnika za glazbena pitanja.
Navedenim dezinformacijama, difamacijama, klevetama, neistinama, inkriminacijama, imputacijama i insinuacijama povrijedili ste prava osobnosti g. Marina Blaževića, poglavito pravo na ugled, čast i dostojanstvo, pravo na tjelesno i duševno zdravlje i pravo na dobar glas, sve u smislu odredaba čl. 35. Ustava Republike Hrvatske, čl. 7. i 16. i Zakona o medijima i čl. 19. Zakona o obveznim odnosima, pričinivši mu na taj način neimovinsku štetu.”