Foto Dražen Šokčević
Izvedbama predstave riječkog HNK-a i mariborskog SNG-a prvi put će u Rijeci ravnati šef dirigent Riječkog simfonijskog orkestra Valentin Egel
povezane vijesti
RIJEKA – »Don Carlo«, jedna od najboljih Verdijevih opera i jedina maestrova opera na programu HNK-a Ivana pl. Zajca ove sezone, vraća se na riječku opernu pozornicu u srijedu i petak, 3. i 5. travnja. Zvjezdanoj solističkoj postavi opernog spektakla prvi put se pridružuju Ivan Momirov u naslovnoj ulozi, riječkoj publici omiljeni tenor koji je već oduševio kao Canio u »Pagliaccima«, Herman u »Pikovoj dami« i Dick Johnson u »Djevojci sa Zapada«, i Enrico Marrucci kao Rodrigo, gost s europskih pozornica koji se afirmirao najpoznatijim baritonskim ulogama.
U ostalim su ulogama Anamarija Knego kao Elizabeta de Valois i Luka Ortar kao Filip II., dobitnici nagrada publike za najbolje ostvarene operne uloge prošle sezone, potom uvijek fascinantni nacionalni prvak Giorgio Surian te Michaela Selinger kao osvetoljubiva princeza Eboli. Fascinantan je to vizualni spektakl scenografa i oblikovatelja svjetla Wolfganga von Zoubeka, suradnika Herberta von Karajana, Giancarla del Monaca, Wernera Herzoga, i kostimografkinje Sandre Dekanić. Izvedbama snažne koprodukcijske predstave riječkog HNK-a i mariborskog SNG-a, velikog glazbeno-dramskog ostvarenja u režiji Marina Blaževića prvi put će u Rijeci ravnati šef dirigent Riječkog simfonijskog orkestra, maestro Valentin Egel.
Velika je to i moćna freska španjolskog dvora 16. stoljeća, putovanje u dubine ljudske duše, sukobi i borbe bez pravog pobjednika šestero glavnih likova čije su sudbine čvrsto i neraskidivo povezane. Verdijev »Don Carlo«, ljubavna i politička drama, zadivljuje i istodobno uznemiruje svojom dramatičnom ljepotom, veličanstvenim scenama te moćnim arijama i duetima. Ova višeslojna opera spaja povijesne činjenice, dramu i ljudsku strast u remek-djelo. Verdijev »Don Carlo« opera je za velike glasove u kojoj svaki od šest najistaknutijih likova ima uvjerljiv dramski temelj i razvoj, puna je moćnih scena i zahtjevnih arija u skladu sa psihološki oblikovanom glazbenom dramom. (K. C.)