Novo vodstvo

HNK Zagreb: Predstavljeni novi ravnatelji, Nenni Delmestre preuzela Dramu

Marija Pajtak

Massimiliano Volpini, Iva Hraste Sočo, Željka Barišić Pulig i Nenni Delmestre / Foto: D. KOVAČEVIĆ

Massimiliano Volpini, Iva Hraste Sočo, Željka Barišić Pulig i Nenni Delmestre / Foto: D. KOVAČEVIĆ

Ravnatelj Baleta Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu je Massimiliano Volpini, dok Željka Barišić Pulig obnaša dužnost v. d. ravnateljice Opere



ZAGREB – Intendantica Iva Hraste Sočo predstavila je nove ravnatelje Drame i Baleta te v. d. ravnateljicu Opere Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu, izrazivši zadovoljstvo i čast što ih može predstaviti javnosti.


Ravnatelji umjetničkih direkcija su redateljica Nenni Delmestre za Dramu te koreograf Massimiliano Volpini za Balet, dok će do konca aktualne sezone Željka Barišić Pulig ostati v.d. ravnateljice Opere.


– Nenni Delmestre naša je poznata nagrađivana kazališna redateljica koja je režirala više od 80 predstava, koje su gotovo sve prikazane na domaćim i međunarodnim festivalima gdje su ovjenčane sa 60-ak nagrada, rekla je Hraste Sočo na konferenciji za novinare u HNK-u.




– Vjerujem da će svojim iskustvom, kako stručnim i profesionalnim tako i upravljačkim, te svojim međunarodnim kontaktima pomoći u vođenju našeg sjajnog ansambla Drame HNK-a u Zagrebu, dodala je.


Vizija repertoara


Delmestre je kazala kako joj je želja svojim doprinosom pomoći umjetnicima Drame u ostvarenju njihovih punih potencijala na putu k izvrsnosti i relevantnosti na domaćoj i međunarodnoj kazališnoj sceni.


– Fokus vizije repertoara bit će na umjetničkim programima koji će inspirirati, kreativno uzbuditi i probuditi društvenu zbilju te angažirati i potaknuti kako umjetnike tako i publiku, istaknula je Delmestre.


Najavila je otvaranje HNK-a u Zagrebu prema mladima, s naglaskom na suvremenim domaćim piscima srednje i mlađe generacije, osobito onima nagrađenima Nagradom »Marin Držić«, ali i mladim piscima s akademije.


– Postavljanjem novih djela, pogotovo praizvedbi, ne dobivamo samo najrecentnije djelo, nego i stvaramo pisce, rekla je nova ravnateljica Drame.


Novog ravnatelja Baleta, Massimiliana Volpinija, intendantica Hraste Sočo najavila je kao koreografa, režisera i videoumjetnika, umjetničkog ravnatelja različitih plesnih i glazbenih manifestacija koji je dvadesetak godina proveo kao baletan milanske Scale. Koreografsku karijeru započeo je 1995. kreiravši s plesačima Scale djelo posvećeno Busteru Keatonu. Od tada je koreografirao više od sto djela u dramskim i opernim predstavama, mjuziklu te na televiziji, ostvarenih u različitim kazalištima i festivalima.


– Zahvaljujući radu u europskim kazalištima, posebno u Scali, Volpini odlično poznaje dinamiku rada u velikim nacionalnim kazalištima, svakodnevni rad plesača i složenost jedne tako velike strukture, rekla je Hraste Sočo.


– Uz svoje znanje i iskustvo u baletnoj umjetnosti i profesionalnom životu baletnog umjetnika njegovi kontakti s ponajboljim europskim koreografima i umjetnostima omogućit će Baletu HNK-a u Zagrebu dodatan razvoj i vidljivost u europskom baletnom okruženju, istaknula je.


Baletni ansambl


Intendantica je naglasila kako je baletni ansambl osjetio dobru energiju već za vrijeme zajedničkoga rada na vrlo uspješnom Baletnom gala koncertu održanome u studenome ove godine na kojemu je Massimiliano Volpini bio umjetnički ravnatelj, a gdje je nastupio jedan od najpopularnijih i najcjenjenijih baletnih umjetnika današnjice Roberto Bolle, s kojim intenzivno surađuje od 2000. godine.


Volpini je najavio otvaranje prema mladim talentima i potragu za novom energijom unutar postojećeg ansambla, u kojem je, kako je rekao, zatekao atmosferu obilježenu velikom voljom i entuzijazmom.


– Čitav sam radni vijek proveo u velikim opernim kućama i znam koliko je teško raditi u takvom jednom organizmu, a naročito koliko je težak život baletnih umjetnika, kazao je Volpini.


– Nisam revolucionar, ali vjerujem u snagu rada iz dana u dan, korak po korak, počevši od baletne dvorane za probe pa sve do pozornice. Zagrebački baletni ansambl sastavljen je od sjajnih umjetnika, a ja ih želim napraviti prepoznatljivima i različitima od nekih drugih ansambala u Europi, dodao je. To namjerava napraviti »kultiviranjem« novih umjetničkih snaga, osobito kad za dvije godine velik dio ansambla ode u mirovinu, te na taj način »potražiti i stvoriti novu energiju unutar Baleta«.


Specifičnost Opere


Na čelu Opere HNK-a u Zagrebu ostaje v. d. ravnateljice Željka Barišić Pulig, dugogodišnja solistica orkestra Opere koja, kako ističe Hraste Sočo, odlično poznaje organizacijsku strukturu kazališta, pogotovo Opere. S obzirom na to da Barišić Pulig želi dugoročno nastaviti djelovati u orkestru, dogovoreno je da do konca tekuće sezone ostane i na poziciji v. d. ravnateljice.


– Postignuta upravljačka sinergija u direkciji u proteklom razdoblju, od početka ove sezone, zalog je boljitka naše Opere, odnosno napretka našeg sjajnog opernog ansambla, pojasnila je Hraste Sočo.


Barišić Pulig naglasila je kako je Opera najkompleksnija cjelina HNK-a Zagreb, koja ima najviše ljudi s vlastitim specifičnostima u smislu upravljačkih procesa.


– Od dolaska nove intendantice 1. rujna Opera HNK-a pokazala je da kroči putem koji je na zavidnom nivou, predvođena izuzetnim počasnim šefom dirigentom Pierom Giorgiom Morandijem. Pred nama su brojni izazovi i mislim da smo u ova četiri mjeseca jasno pokazali kojim putem idemo i da su nam ciljevi jako visoko postavljeni. Mislim da nas čeka zaista zlatna budućnost, poručila je Barišić Pulig.


U listopadu je HNK u Zagrebu predstavio svojega počasnog šefa dirigenta Piera Giorgia Morandija, s kojim je ostvarena zavidna razina u umjetničkom radu kakvu zagrebačka Opera zaslužuje, a čime HNK u Zagrebu konkurira ostalim europskim opernim kućama u okruženju te povećava svoju vidljivost, a s obzirom na to da je upravljačka sinergija u direkcije Opere postignuta u proteklome razdoblju, to je zalog još većem napretku našeg izvrsnog opernog ansambla.