Snimila Ana Križanec
Ovaj komad kroz motive vjere u čudo i pitanja istine i laži na jedinstven način povezuje kazalište, crkvu i cirkus, te se kroz priču o nemogućoj ljubavi svećenika i mlade žene problematizira motiv sukoba pojedinca, posebno žene, s dogmama i društvenim normama
povezane vijesti
RIJEKA Dvadeset i šest godina od posljednjeg uprizorenja “Glorije” Ranka Marinkovića na pozornici HNK-a Ivana pl. Zajca, ovo remek-djelo hrvatske dramske literature, u režiji Senke Bulić, premijerno je izvedeno u riječkom HNK-u. Marinkovićevoj “Gloriji” hrvatska kazališta uvijek se iznova vraćaju još od praizvedbe 1955. godine. Ovaj komad kroz motive vjere u čudo i pitanja istine i laži na jedinstven način povezuje kazalište, crkvu i cirkus, te se kroz priču o nemogućoj ljubavi svećenika i mlade žene problematizira motiv sukoba pojedinca, posebno žene, s dogmama i društvenim normama.
Naslovna uloga, što su je tumačile mnoge velike glumice, pripala je Ivni Bruck, riječkoj glumici, članici ansambla Talijanske drame koja paralelno glumi i u mnogim predstavama riječke Hrvatske drame. U ostalim su ulogama Karlo Mrkša kao don Jere i Jasmin Mekić kao don Zane, te Toni Plešić, Dušan Gojić, Denis Brižić, Olivera Baljak, Vinko Kraljević i Ana Marija Brđanović. U predstavi sudjeluju i profesionalni klaun Marko Ilić te cirkuski artist Emilio Alcantara. Osim njih sudjeluju i članice i članovi riječkog baletnog ansambla: Marta Voinea Čavrak, Marta Kanazir Bagadur, Ksenija Krutova, Jody Bet, Yurika Kimura, Gabrielle Colson te polaznice i polaznici Dramskog studija Pontes: Lucia Sabljar, Aria Sofija Čule, Nuša Zelič, Mia Grgurić, Katarina Miculinić i Luka Ercegović.
Dramaturginja je Vesna Đikanović, scenograf Tomislav Ćurković, a kostimografkinja Ana Mikulić. Glazbu potpisuju Damir Martinović Mrle i Ivanka Mazurkijević, a koreografiju i scenski pokret Leo Mujić. Oblikovatelj svjetla je Predrag Potočnjak.
Gotovo melodramska ljubavna priča u izoliranoj, otočnoj župi u kojoj mladi ambiciozni svećenik pokušava lažnim čudom, u godinama poslije Drugog svjetskog rata, vratiti izgubljene vjernike stavljajući na oltar mladu karmelićanku, sestru Magdalenu, a bivšu cirkusku artisticu Gloriju, koja glumi živi Gospin kip, doživljava očekivani neuspjeh, jednako kao i taj „eksperiment“. A povratkom u cirkus samo se vraća u još jedan nemilosrdni sustav…