Foto D. Šokčević
Sve tri inspirirane su poznatim djelima iz svijeta književnosti i glazbe. Prva je na programu večeras dramska premijera Laclosovih »Opasnih veza«
povezane vijesti
- Premijerno izvedena predstava “Kad se zaljubljujemo” u komornom ambijentu orkestralne dvorane riječkog kazališta
- “What Do You See, or Not” u “Zajcu”: Fino usklađen dijalog između plesa i glazbe
- U subotu u Zajcu premijera “Kad se zaljubljujemo”: ‘Glumci su ovdje punopravni kreatori teksta i cijelog projekta’
RIJEKA – U samo dva dana publika riječkog HNK-a Ivana pl. Zajca vidjet će dvije premijere, a tri predstave, sve tri inspirirane poznatim djelima iz svijeta književnosti i glazbe. Prva je na programu večeras dramska premijera Laclosovih »Opasnih veza« u režiji Olje Lozice, koja s Natašom Antulov potpisuje adaptaciju romana.
U intimnoj atmosferi prostora Exportdrva ansambl Hrvatske drame ispričat će priču o, kako kaže redateljica, uvijek aktualnoj tankoj granici između ljubavi i mržnje. U predstavi glume Tanja Smoje, Jasmin Mekić, Aleksandra Stojaković Olenjuk, Edi Ćelić, Romina Tonković, Nikola Nedić, Mario Jovev, Jelena Lopatić i Biljana Lovre. Scenograf je Stefano Katunar, kostimografkinja Manuela Paladin Šabanović, autor glazbe Josip Maršić, Olja Lozica i Saša Predovan, a oblikovatelj svjetla Dalibor Fugošić.
Dan kasnije, u subotu 12. lipnja, na velikoj pozornici riječkog HNK-a premijeru će doživjeti baletni diptih: »Patetična« u koreografiji Douglasa Leeja na glazbu Ludwiga van Beethovena te »Posvećenje proljeća« u koreografiji Maše Kolar na glazbu Igora Stravinskog. Douglas Lee britanski je koreograf koji svoje autorstvo gradi na neoklasičnoj plesnoj estetici. Koreografijom »Patetična« (»Pathetique«) prvi put radi s riječkim baletnim ansamblom i predstavlja se riječkoj publici. Kostimografiju potpisuje Petra Pavičić, a oblikovanje svjetla Nuno Salsinha.
Koreografkinja Maša Kolar pak u svom »Posvećenju proljeća« (»Le Sacre du printemps«) slavi život i odaje mu priznanje, stvarajući pozitivan stav i šireći pozitivnu energiju i zadovoljstvo. Njena je dramaturška i koreografska asistentica Maja Marjančić, scenografkinja i kostimografkinja je Petra Pavičić, a svjetlo potpisuje Nuno Salsinha.
U obje predstave plešu Mao Fujita, Maria del Mar Hernandez, Soyoko Iwata, Marta Kanazir, Ksenija Krutova, Maria Matarranz de las Heras, Laura Orlić, Tea Rušin, Marta Voinea Čavrak, Francesco Pio De Benedictis, Jody Bet, Carlos Huerta Pardo, Michele Pastorini, Tilman Patzak, Nicola Prato, Ali Tabbouch i Svebor Zgurić.