foto: Armin Durgut/PIXSELL
"Njegov eklektični stil, kao i vizualno snažni izraz učinio ga je prepoznatljivim tijekom brojnih desetljeća karijere, a njegovo ime već je dugo sinonim za ilustrativni pristup dizajnu kojega je popularizirao od pedesetih", dodala je.
povezane vijesti
ZAGREB – Prva u nizu izložbi kojima će se ove jeseni u Zagrebu odati počast slavnom američkom grafičkom dizajneru i ilustratoru Miltonu Glaseru, otvorena je ispred Škole primijenjene umjetnost i dizajna (ŠPUD).
Autora, najprepoznatljivijeg po logu “I love New York”, plakatu za Boba Dylana i radu za DC Comics, predstavlja se zahvaljujući donaciji njujorške zaklade AIC Udruzi bivših učenika ŠPUD-a Zagreb, Muzeju za umjetnosti i obrt i Muzeju suvremene umjetnosti, koje su Zagrebu uručili Mirko Ilić i Krešimir Penavić.
“Čak i oni koji nikad nisu čuli za njega, poznaju njegov ikonički logotip ‘I love NY’, koji je odavno nadrastao samog autora i postao prevalentan dio kolektivne vizualne ikonografije 20. stoljeća”, rekla je stručna suradnica projekta Iva Babaja na konferenciji za novinare.
“Njegov eklektični stil, kao i vizualno snažni izraz učinio ga je prepoznatljivim tijekom brojnih desetljeća karijere, a njegovo ime već je dugo sinonim za ilustrativni pristup dizajnu kojega je popularizirao od pedesetih”, dodala je.
Babaja, koja je umjetnika upoznala u njegovim poznim godinama u kojima je i dalje bio iznimno entuzijastičan, kaže da je ostavio velik trag u osvještavanju uloge dizajna u društvu i duboko vjerovao da dizajn i umjetnost mogu promijeniti svijet u kojem živimo.
Kako je odrastao u Bronxu bio je osjetljiv na socijalnu nepravdu, protivio se eksploataciji i diskriminaciji, a svoje studente učio je da se u svom radu klone trivijalnosti, manipulacije i komercijalnog kao krajnjeg smisla.
Izložbu na otvorenom pogledat će veliki broj ljudi
Snježana Pintarić, ravnateljica Muzeja suvremene umjetnosti, smatra kako je upravo eklektični stil ono zbog čega je tijekom desetljećima bio kontinuirano zanimljiv, a izvore inspiracije dobivao je sa svih strana, otkrivajući mogućnosti o kojima ostali dizajneri nisu progovarali.
“Iako je izložba na otvorenom zbog posljedica potresa, dobro je što će je na taj način moći vidjeti veliki broj ljudi”, ocijenila je.
Koraljka Vlajo, muzejska savjetnica Muzeja za umjetnost i obrt, najavila je da će se u tom muzeju, kao jedna od posljednjih izložbi prije preseljenja uslijed obnove zgrade, izložiti manje poznati dio njegova rada.
“Predstavit ćemo vizualne identitete koje je radio za male i velike njujorške tvrtke, korporacije, restorane, glazbenu industriju, a koji ga pokazuju kao kroničnog ljubitelja New Yorka”, istaknula je.
Ravnatelj ŠPUD-a Filip Pintarić smatra da je Glaser za dizajnere i umjetnike prvenstveno stručni uzor, netko čiji jedinstven rad ne možeš zaobići u praksi jer je na samom vrhu dizajnerskog promišljanja, likovne estetike i specifičnog umjetničkog senzibiliteta, ali i “rad koji ti odmah priraste srcu.”
Podsjetio je da Izložbeni salon Izidor Kršnjavi, smješten u zgradi škole, neće raditi do obnove zgrade, pa su svoje aktivnosti preselili na različite lokacije, od kojih je jedna ispred same škole.
U tom su izložbenom prostoru 2015. već bili izloženi Glaserovi crteži i ilustracije, okupljeni pod nazivom “Drawing is Thinking”, a prije toga zagrebačka publika imala je priliku vidjeti njegove crteže, plakate, omote ploča 1979. u Galeriji suvremene umjetnosti.
Plakati, vizualni identiteti, minijature velikog majstora
Aktualni projekt, kojim se želi podsjetiti na jednog od najznačajnijih i najutjecajnih svjetskih dizajnera godinu dana od njegove smrti u 91. godini, ostvaruje se kroz tri izložbe.
Predstavit će se više od 80 reprodukcija plakata, 80 izvornih plakata od kojih su mnogi tematski vezani za škole i fakultete te preko 100 dizajnerskih minijatura, poput memoranduma i posjetnica.
Izložba plakata na otvorenom može se razgledati do 24. rujna ispred ŠPUD-a, te od 21. do 31. listopada u Botaničkom vrtu.
Od 22. rujna do 17. listopada u Muzeju za umjetnost i obrt bit će postavljena izložba Glaserovih vizualnih identiteta, a tijekom rujna i listopada u Muzeju suvremene umjetnosti održat će se izložba plakata i projekcija filma.
Milton Glaser studirao je na njujorškoj High School of Music and Art i Cooper Union of Art, a kao Fulbrightov stipendist pohađao je i akademiju u Bologni. Pedesetih godina prošlog stoljeća s partnerom osniva Push Pin Studios, a 1974. svoj MiltonGlaser Inc.
Njegovi se radovi čuvaju u najznačajnijim svjetskim muzejima, a pred kraj života počeo ih je donirati školama i organizacijama, te je dio kolekcije završio i u Zagrebu. Do samog je kraja bio aktivan, a njegov posljednji rad “Together”, koji se može vidjeti i na ovoj izložbi, bio je utjeha sugrađanima voljenog New Yorka u vrijeme pandemije.