Foto Ana Križanec
povezane vijesti
Prošle je godine udruga Interinova iz Matulja predstavilla izložbu „Terra deformacije“ koja sadrži radove izrađene u japanskoj kurinuki tehnici, a koja inspiraciju crpi u prirodi, zemlji, kamenu i glini, dok su radovi poput dijelova odvaljenog koji poprimajući oblik konkretnog predmeta, uporabnog predmeta ostaju dijelom prirode upotpunjavajući je.
Nakon ovog ciklusa radova, umjetnice i umjetnici Elda Čekada, Irene Mestrovich, Mladen Ivančić, Ivna Safundžić, Dunja Demartini, Bruno Paladin i Dijana Trtanj svemu su dodali još jedan sloj, a riječ je o izložbi „Audio formacije“ koja je sinoć predstavljena u Palači Garbas.
Dok su radovi opusa „Terra deformacije“ poput dijelova odvaljenog kamena, od deformiranja gline i nastanka prvotnih radova rodila se ideja o upravo suprotnom – konkretnom oblikovanju – formaciji. Kamenu i zemlji suprotstavlja se eterično, a ujedno konkretno, opipljivo: predmet kojeg izrađuje čovjek, a opet taj realan predmet proizvodi neopipljivo, a neizmjerno važno – zvuk.
– Ovo je izložba koja se sastoji od dva opusa. U donjoj prostoriji je opus radova pod nazivom „Terra deformacije“ i nastao je u tehnici kurinuki, s time da su se skulpture stilizirale tako da nisu sve isključivo u toj tehnici rađene, dok je u gornjoj prostoriji opus pod nazivom „Audio formacije“. Nekako nam se nametnulo da nakon izrade i rada u kamenu i tehnici kurinuki, rade radovi koji su sami po sebi manje apstraktni i odlučili smo da tome suprotstavimo radove koji stiliziraju ili predstavljaju različite instrumente iz različitih dijelova svijeta, a oni proizvode i zvuk koji daje nekakvu eteričnost i upotpunjuje konkretne i teške predmete, jer svi predmeti su izrađeni u keramici – kazala je Mia Mihaljević Ivančić.
Zvuk i glazba prate čovjeka od praiskonskog doba do danas; zvuk kao dio prirode i svega živog i neživog; zvuk koji nastaje imitacijom prirode; zvuk kojeg se uobličuje i komponira te nastaje glazba. Čovjek pronalazi materijale, stvara oblike koji proizvode uzvišene tonove, obogaćuju i slave život. Radovi, skulpture s jedne strane imitiraju i prikazuju stvarna glazbala, a ponekad su i umjetnikovo viđenje izmaštanog glazbala. I samo otvorenje izložbe bilo je popraćeno glazbom izvedenom na keramičkim radovima pod svjetlošću i sjenama brojnih svijeća, čime je prostor Galerije Garbas ispunjen određenom dozom mistike i dubine.
Izložba će biti otvorena do 31. kolovoza, zatim se seli u riječku sinagogu gdje će biti od 3. do 19. rujna, a u listopadu se premješta u Likovnu poneštricu u Matuljima.