Alfred Graf pred izloženim radom / Foto B. PURIĆ
Grafov rad ostat će pod motom »O(u)tisak - priroda i čovjek« postavljen do 15. rujna, s tim da će povremeno biti okretan, kako bi se i s vanjske i s unutarnje strane izloga, uz »igru« sunčeve svjetlosti, dobivao različit dojam o djelu
povezane vijesti
MALI LOŠINJ Iako je od otvaranja 2016. godine Muzej Apoksiomena u palači »Kvarner«, na Rivi lošinjskih kapetana, koncipiran tako da je cijela zgrada u funkciji glavnog izloška – brončane statue grčkog atleta, ima mjesta i za druge povremene izložbe, a novija je praksa da se u izlogu u prizemlju zgrade po jednim djelom predstavlja jednog autora. Ovoga ljeta poglede prolaznika privlačit će skulptura »Sedimentni torzo – uvala Tuhin (Apoksiomen«) čiji je autor Alfred Graf, umjetnik iz Beča i godinama posjetitelj otoka Lošinja. Član je umjetničke udruge »Atrium ed Arte«, koja se nedavno predstavila skupnom izložbom u galeriji »Fritzi« u matičnoj zgradi Lošinjskog muzeja, kojemu pripada i Muzej Apoksiomena.
Grafov rad ostat će pod motom »O(u)tisak – priroda i čovjek« postavljen do 15. rujna, s tim da će povremeno biti okretan, kako bi se i s vanjske i s unutarnje strane izloga, uz »igru« sunčeve svjetlosti, dobivao različit dojam o djelu.
Zrinka Ettinger Starčić, ravnateljica Lošinjskog muzeja i organizatorica ove izložbe, u katalogu je zapisala: »Inspiracija brončanim kipom mladog atleta Apoksiomena svjedoči o sveprisutnom suvremenom nadahnuću antikom kao kanonom poimanja ljepote ljudskog tijela. Grafova je polazna ideja spojiti nespojivo, duh klasične skulpture s otiskom tijela autora u mekanim dijelovima krajolika, morskim uvalama u pojasu plime i oseke. U sedimentu, spoju sitnog i krupnog pijeska, šljunka, oblutaka, naplavina, ostataka morske vegetacije i zemljanom materijalu on formira otisak svog tijela. Pritom promišlja i o ‘kvaliteti’ znoja tijela, je li nastao vježbanjem, tijekom rada ili kao posljedica izlaganja toplini sunca. Kao i Apoksiomen prije vježbanja, Graf prije izrade otiska premazuje svoje tijelo, prednju stranu maslinovim uljem i prahom crvenkastosmeđe zemlje, a stražnju bademovim uljem i svijetlom vapnenačkom prašinom… Cijeli proces stvaranja i nastanka skulpture traje po nekoliko mjeseci«.