![Domagoj Barić / Foto Marko Gracin](https://www.novilist.hr/wp-content/uploads/2025/02/10470538-717x478.jpg)
Domagoj Barić / Foto Marko Gracin
Vizualni tekstovi koji istražuju složenost ljudskog identiteta
povezane vijesti
S obzirom na to da sebstvo predstavlja fluidan i dinamičan fenomen, onaj koji se (pre)oblikuje na temelju proživljenih iskustava, odnosa, kao i samorefleksije, nedvojbeno možemo govoriti o stalnome procesu koji omogućuje bolju samopercepciju, razumijevanje vlastitih mogućnosti, želja i stanja, kao i našu poziciju unutar okoline.
Nerijetko stoga umjetnici koriste sebstvo ne bi li projekcijom onog unutrašnjeg otvorili dodatan prostor za refleksiju, kako za vlastitu, osobnu, tako i za onu kolektivnu.
Sofisticirana tehnika
I riječki umjetnik Domagoj Barić svojom novom izložbom »Yin Yang Jung«, otvorenom u Galeriji Artsada u Voloskom tako, koristeći sofisticirane likovne tehnike i inovativne kompozicijske pristupe, produbljuje razumijevanje sebstva, odnosno uspostavlja vizualni dijalog između unutarnjeg i vanjskog, još jednom upućujući i na njegovu složenost.
Nakon prošlogodišnje izložbe »Savršena« u Relativnoj galeriji, kojom je umjetnik slavio ljepotu prirode i visoke estetska načela, novootvorenom izložbom koja okuplja jedanaest vizualno prijemčivih umjetničkih djela Barić istražuje koncept Yin Yang Jung, dijalektički spoj introspektivnih i duhovnih aspekata (yin) s aktivnim i ekspresivnim elementima (yang).
Prema riječima voditeljice galerije i kustosice Matee Bakotić, »konceptom ‘Yin Yang Jung’ i svojim djelima nudi suvremenu mrežu simboličkih i gestualnih izraza, a svako djelo funkcionira kao vizualni tekst koji istražuje složenost ljudskog identiteta te poziva na kontinuirani dijalog između unutarnjeg i vanjskog, materijalnog i duhovnog«.
– Koristeći sofisticirane slikarske tehnike, Barić oblikuje osobne simbole, propitujući arhetipove i strukture nesvjesnog.
Iako pojam Yin Yang potječe iz taoizma, a Jungova misao iz psihoanalize, Barić ih ne interpretira doslovno, već ih spaja u jedinstven umjetnički izraz koji istražuje granice percepcije vlastitog postojanja. Posebno se ističe motiv oblaka – simbola prolaznosti, neuhvatljivosti i puta prema transcendentalnom.
Oblaci, kao fizički prisutni, ali nedodirljivi entiteti, služe kao metafora za odnos između materijalnog i duhovnog, pa tim motivom autor stvara vizualne piktograme koji nude nova tumačenja nesvjesnog, baš kako Jung ističe u svom razumijevanju simbola, pojašnjava Bakotić.
Granice sebstva
Barićeva slikarska praksa, govori dalje, »oslanja se na ekspresivnu upotrebu uljanih boja, stvarajući bogatu teksturalnu dubinu«, te ujedno pozivajući gledatelja na dijalog sa samim djelom.
– Uvidom u najnoviji umjetnički opus Domagoja Barića otkrivamo bogatu kompozicijsku slojevitost, u kojoj kontrasti svjetla i sjene oblikuju neuhvatljive granice sebstva, dok fluidne forme oblaka sugeriraju stalnu promjenu i transformaciju.
Suptilna igra kontrasta i harmonije boja dodatno naglašava napetost između introspektivne tišine i dinamične sile, stvarajući vizualni ritam koji reflektira unutarnje stanje ljudskog bića.
Slojeviti elementi kompozicije pozivaju promatrača na osobnu interpretaciju, potičući intiman dijalog s djelom i omogućujući mu da ga doživi kroz vlastitu emocionalnu prizmu, ističe Bakotić.
Ovom je izložbom Galerija Artsada započela ovogodišnji izložbeni program, pružajući publici jedinstvenu priliku da doživi duboku i višeslojnu umjetničku naraciju koja propituje granice percepcije stvarnosti.
Izložba »Yin Yang Jung« ostaje otvorena do 2. ožujka, a moguće ju je razgledati u radnom vremenu galerije, od četvrtka do nedjelje, od 10 do 14 sati.
O autoru
Autor Domagoj Barić rođen je 1988. u Rijeci, gdje je završio Školu za primijenjenu umjetnost. Svoje školovanje nastavio je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, smjer slikarstvo, gdje je 2012. godine diplomirao u klasi prof. Zoltana Novaka i stekao titulu magistra slikarstva.
Radio je kao vanjski suradnik – asistent na Akademiji likovnih umjetnosti u Rijeci. Sudjelovao je u oslikavanju ashrama Shree Peetha Nilaya u Njemačkoj te u oslikavanju postaja Križnog puta u Malom Lošinju.
Profesionalno djeluje kao nastavnik u Školi primijenjenih umjetnosti u Rijeci te u kreativnom centru Skani. Bio je član umjetničkog kolektiva Kiwi-Creative Space (2014. – 2016.) i aktivni je član HDLU-a Rijeka.
Tijekom godina je sudjelovao u brojnim skupnim i samostalnim izložbama, likovnim kolonijama i radionicama, među kojima se ističu Ernestinovo, 49. ZILIK i Art Circle.
Godine 2024. sklapa ugovor s MONAT galerijom u Madridu, u sklopu koje izlaže u Madridu, Parizu i New Yorku.