Foto: S. DRECHSLER
povezane vijesti
Nastavljajući tradiciju salona crno-bijele fotografije „100+1“, ove se godine održalo i njegovo jubilarno 10. izdanje u organizaciji Fotokluba Color, a brojne crno-bijele fotografije koje se izdvajaju po konceptu i po visokim estetskim kriterijima popunile su prostor Centra tehničke kulture.
Glavna nagrada, odnosno Grand Prix Fernando Soprano pripala je Damiru Borčiću iz Fotokluba Split za fotografiju pod nazivom „15 likova“.
Nagrađene su i kolekcije fotografija, a prva nagrada otišla je u ruke Tvrtka Ujevića iz Fotokluba Zagreb za kolekciju „Ispovjedaonica: Crkva Sv. Jeronima – Rijeka, Ispovjedaonica: Katedrala Sv. Terezije – Požega, Ispovjedaonica: Krčka katedrala – Krk, Ispovjedaonica: Strossmayerova katedrala – Đakovo“.
Druga je nagrada pripala Mići Samardžiji iz Fotokluba Knin za kolekciju „Kolekcija Wired people 1., 2.,3.,4.“, dok je treća nagrada pripala Faniti Barčot-Nikolac iz Fotokluba Color za kolekciju „Rastanci 1, Rastanci 2, Usudi se“.
Pohvaljene su i kolekcije „Mister M., Mr Z., Mister A., Mister F.“ Boštjana Nafija iz Fotokluba Ljubljana, kolekcija „Odraz, Let, Priprema“ Sonje Diklić iz Fotokluba Color te „Knjige, Čitaj, Stranice“ Vlaste Štalekar iz Fotokluba Zagreb.
U kategoriji pojedinačnih fotografija Vladimir Matejić iz Kragujevca nagrađen je prvom nagradom za djelo „The bravest boy“, Nives Papandopulo iz Matulja, odnosno Rukavca drugom nagradom za djelo „Varijacije“ te Milan Marković iz Valjeva trećom nagradom za fotografiju “Fudbal“, dok su pohvaljeni i Đorđe Vukadinović iz Čačka za rad „Radost“, Kristina Matijaš iz Siska i Fotokluba Zagreb za fotografiju „S okusom mora i soli“, Slavko Matejčić iz Fotokluba Crikvenica za fotografiju „Slučajni izbor“, Joško Stipanović iz Fotokluba Split za djelo „Siesta“, Mirjana Jovanović iz Valjeva za djelo „Street“ te Valentina Bunić iz Fotokluba Rijeka i Fotokluba Zagreb za djelo „The nuke“.
Kako je kazao predsjednik Fotokluba Color Ivica Nikolac, ove se godine na natječaj prijavilo rekordnih 125 autora iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Makedonije, Slovenije i Srbije te iz Lihtenštajna, sa 750 fotografija, koje je potom pažljivo selektirala mag. art. Jelena Blagović, izv. prof. art. s Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu.
– Salon crno-bijele fotografije „100+1“ u svojem jubilarnom desetom izdanju po broju autorica i autora koji su poslali svoje radove, ali i po iznimno kvalitetnim radovima, najveći je do sada. Ostali smo vjerni našoj ideji organizacije izložbe po načinu selekcije različite od fotosalona pod pokroviteljstvom FIAP-a i sličnih asocijacija, pa je ove godine izniman posao odabira fotografija na najbolji mogući način i s neizmjernom lakoćom preciznosti obavila selektorica Jelena Blagović.
Raduje nas iznimno velik broj sudionika iz zemalja šire regije, pa tako i prvi puta i fotografa iz Lihtenštajna. Sve to usmjerava nas prema nekim novim idejama moguće suradnje koje se otvaraju, ali o tome još treba dobro promisliti, ističe Nikolac.
U svojoj pismenoj noti, selektorica je naglasila važnost fotoklubova općenito, jer, kako kaže „iznimno su važni za očuvanje, razvoj i promociju fotografije kao medija, jer kroz zajedništvo i dijeljenje znanja putem redovitih sastanaka, izložbi, radionica i događanja, članovi unaprjeđuju tehničke vještine i autorski izraz, te međusobno dijele znanje, pružaju podršku i konstruktivnu kritiku, što doprinosi osobnom i umjetničkom razvoju svakog člana“. Uz to, osvrnula se i na proces selekcije fotografija.
Kao jedina izbornica natječaja Fotokluba Color za 10. salon crno-bijele fotografije 100+1 suočila sam se s izazovom odabira najboljih fotografija među velikim brojem iznimnih prijava. S obzirom na to da Salon ne postavlja tematske smjernice, dopuštajući autorima potpunu slobodu izraza, uz uvjet da su fotografije crno-bijele, bilo je teško usporediti fotografije i odrediti sveobuhvatan način odabira. Odlučila sam izabrati radove koji se izdvajaju po svojoj originalnosti, autorskom promišljanju i subjektivnom dojmu koji ostavljaju na mene osobno.
Bez informacije o imenima autora i autorica bila sam oslobođena mogućnosti vlastite pristranosti što mi je olakšalo donošenje odluka. Selekciji sam pristupila s velikom odgovornošću, a pojedine fotografije i kolekcije odmah su zadržale moju pažnju, potaknule me na razmišljanje ili izazvale snažnu emociju.
U odabranim radovima prepoznala sam suptilne procese promišljanja, primjećivanja, stvaranja i izražavanja. Kroz kontraste, tonove i pažljivo birane kompozicije, ovi radovi transcendiraju svakodnevnu stvarnost, pozivajući promatrača da uroni u svijet jedinstvene estetike crno-bijele fotografije, pojašnjava Blagović.