Skupna izložba

Međuodnos mora i grada. U riječkom MMSU-u se otvara izložba “Iza plime”

Kim Cuculić

Mladen Tudor: »Luka Rijeka«, 1980.

Mladen Tudor: »Luka Rijeka«, 1980.

Skupna izložba u dijalog postavlja odabrane radove umjetnika iz Zbirki MMSU-a s pozvanim suvremenim umjetnicima



RIJEKA – Izložba naslova »Iza plime« bit će otvorena u riječkom Muzeju moderne i suvremene umjetnosti u četvrtak, 17. travnja, u 19 sati.


Ova skupna izložba u dijalog postavlja odabrane radove umjetnika iz Zbirki MMSU-a s pozvanim suvremenim umjetnicima, ocrtavajući tako prostor od ranog 20. stoljeća do recentne umjetničke produkcije. Kustosku koncepciju potpisuje Branka Benčić, a kustosice su Branka Benčić i Kristina Barišić.


Promatrajući istovremeno neposrednu okolinu kao prostor u kojem se prelamaju povijesne perspektive, aktualnost svakidašnjih događaja, krajolik, atmosfere, podneblje i imaginacija budućnosti, izložba »Iza plime« pogled usmjerava prema slojevitim kontekstima koji uokviruju međuodnos mora i grada te ukazuju na kompleksne odnose maritimne logistike, koji se kao temelj suvremene ekonomije strukturiraju oko niza uvjeta, pozicija i ideja upravo obilježenih morem.


Različite generacije umjetnika




Izložba predstavlja dijalog umjetničkih pozicija, te međuodnose ideja i slika koje nastaju oko društvenih, umjetničkih, ekonomskih pitanja ili koncepata poput putovanja, migracija, plovidbe, brodogradnje, života na moru ili uz more, i daje uvid u načine na koji se oni reflektiraju u umjetničkim fenomenima upravo kroz razvoj modernizacije i razvoj tehnoloških i umjetničkih fenomena uokvirenih morem. Izložbena situacija ostvaruje se u interakciji slika, njihovom protoku i preklapanju svjetova, suprotstavljajući slike različitog porijekla i utjecaja, uvjeta i atmosfera.


– Od antologijske »Marine« Mencija Clementa Crnčića, »Lučkog agenta« Save Šumanovića i »Lučkih radnika« Sergija Glumca, preko serije fotografija Luke Rijeka Mladena Tudora, ili eksperimentalno-dokumentarnog-kinoamaterskog prizora iz brodogradilišta u kratkom filmu Petra Trinajstića, preko fantastičnog imaginarija Cvijete Job, novih geopolitičkih konstelacija koje istražuje Elena Mazzi, te scenarija kontejnerske katastrofe u radu Olivera Resslera, sve do slikarske instalacije Tine Gverović »More Ljudi – Fantomske razmjene«, koja je bila izložena kao dio hrvatskog paviljona na bijenalu u Veneciji 2017., postapokaliptične splavi (»Kopno«) Branimira Štivića, i prostorne geste velike slike na tekstilu koja predstavlja Crni Mediteran iz serije »Oseka« Siniše Ilića, izložba okuplja više od dvadeset umjetnika i umjetnica i ističe brojne umjetničke pozicije različitih generacija umjetnika.


Dijalektika plime


Radi se o radovima različitih medija i poetika koji kao središnju preokupaciju razmatraju transformacije krajolika i fenomene društvenih i ekonomskih promjena globalnog kapitalizma i kako se formiraju oko odnosa i konteksta koji su na različite načine obilježeni morem. Dijalektika plime tako upisuje kompleksnosti i kontradikcije, ispisuje prostor na sjecištu međunarodne trgovine, ribarstva, svakodnevnog života, brodogradnje, prometa i turizma. Identitet, vizure, svakodnevni život i ekonomski razvoj Rijeke, kao i suvremenih lučkih gradova u Hrvatskoj i gradova Mediterana, desetljećima je definirao i definira upravo međuodnos grada i mora. Upisujući se u lokalni kontekst, izložba ovaj odnos prepoznaje i prenosi u područje univerzalnih i globalnih odnosa što se razvijaju oko različitih prizora i situacija koji definiraju ekonomije, utječu na prosperitet ili su dio simboličkog kapitala, osvrnula se Branka Benčić.


Izmijenjena i umanjena verzija izložbe u srpnju će gostovati u Puli, u galeriji Novo, u okviru popratnog programa Pula Film Festivala. Izložba u Rijeci otvorena je do 29. lipnja.


Umjetnici


Ante Brkan, Menci Clement Crnčić, Boris Cvjetanović, Avgust Černigoj, Igor Eškinja, Leopold Fisher, Sergije Glumac, Tina Gverović, Siniša Ilić, Nina Ivančić, Cvijeta Job, Elena Mazzi, Damir Očko, Oliver Ressler, Zvonimir Pliskovac, Renata Poljak, Miranda Raicich, Sava Šumanović, Frano Šimunović, Branimir Štivić, Petar Trinajstić, Mladen Tudor.