FOTOGRAFIJE

Mara Bratoš u Klovićevim dvorima obilježava 30 godina umjetničkog stvaralaštva

Siniša Pavić

Foto Luka Dubroja

Foto Luka Dubroja

Izložba je fokusirana na fotografsko uobličavanje za autoricu emocionalno važnih motiva i predstavlja presjek svih njezinih ciklusa



U Galeriji Klovićevi dvori u nazočnosti brojnih prijatelja i ljubitelja umjetnosti u četvrtak navečer svečano je otvorena izložba “Fotografije”, kojom naša poznata fotografkinja Mara Bratoš obilježava trideset godina svog umjetničkog stvaralaštva.


Izloženih stotinjak fotografija svojevrstan su presjek njena opusa. Izložba je, jezikom struke rečeno, fokusirana na fotografsko uobličavanje za autoricu emocionalno važnih motiva i bilo da se radi o introspektivnom prodiranju u vlastitu nutrinu ili preispitivanju vlastite tjelesnosti, ili pak o odnosima s autorici bliskim ljudima i mjestima, njezin opus obilježit će rad u ciklusima, serijama fotografija, približavajući se na taj način filmskoj poetici.





Izložba je presjek svih njenih ciklusa, od ambijenta vremena proživljenog u rodnom Dubrovniku i u Zagrebu gdje danas živi i radi, do prijatelja i intimnih prizora.


Finalni izbor izloženih uradaka napravile su kustosice izložbe Ana Medić i Marija Tonković.


– Mara oduvijek stvara u ciklusima koji su vrlo konzistentni i zapravo je sva Marina djelatnost praktički autobiografska, gdje ona propituje sebe, i introvertirana na neki način.


Međutim, izložba koju je postavila kolegica Ana Madić na neki je način roman toka svijesti, jer naprosto grabite neke bitne trenutke unutra njezinog cjelokupnog opusa, kazala je među ostalim Tonković.



Ništa u opusu nema što nije vezano uz Marin život i ono što ju je odredilo. Fotografski je to životopis, pa i onda kada na prvu izlazi iz te tematike, jednom s ciklusom Lučki gradovi koji je i posveta životu s ocem koji je bio pomorac, a drugi put s ciklusom koji je vodi izvan Grada, a Grad je dakako Dubrovnik, u kamenolom.


Istaknula je Tonković i onaj zadnji ciklus sniman na Lopudu, zvan Lopudski porterti, u kojem je, kako reče, Bratoš spojila zavičaj i djetinjstvo.


– Kad se to spoji, nastaje prekrasna kombinacija. Snimala je svoje prijatelje, a opet hrabro iskoračila u eksterijer kada je počela snimati svoje tijelo uronjeno u more, kazala je Tonković.



Izložbu je proglasila otvorenom ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek, Dubrovčanka baš kao i Bratoš, taman da istakne kako je sve ono što Mare Bratoš kao fotografkinja, umjetnica, prenosi svima nama u velikoj mjeri inspirirano zavičajem, onim što nas obilježava, otkud odlazimo i čemu se uvijek vraćamo.


– Marina umjetnost, njena poetika, promišljanja što nam ih kao umjetnica donosi, zaista svjedoči o nekim bolnim, teškim trenucima, ali i toj neizmjernoj ljepoti koju ponese netko tko u tom okruženju živi.


Možda je baš taj neki dualizam tih svjetova nešto što donosi trajno nadahnuće i što Maru kao vrsnu umjetnicu, vrsnu fotografkinju stalno potiče na stvaranja, istaknula je Obuljen Koržinek.



Izložbu “Fotografije” Mare Bratoš bit će moguće razgledati do 24. studenog.