Izložba

“Mali format” Krune Vrgoča otvoren u Galeriji APU

Katarina Bošnjak

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Autor se predstavlja s desetak skulptura od metala. S ovim je radovima Vrgoč krenuo u osnovu beskonačnosti



U Galeriji Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci otvorena je izložba Krune Vrgoča »Mali format« na kojoj se autor predstavlja s desetak skulptura od metala. Izložbu je uz autora otvorio izv. prof. umjetnosti Alan Alebić, koji je posjetitelje upoznao s Vrgočevim dosadašnjim radom te istaknuo da su izloženi radovi nastajali još od početka 2000-ih godina.


Fluidne forme


– To su fluidne forme koje su dosljedno slagane, iz malih profila, rezane i spajane varenjem u nekakve forme koje izgledaju kao da su u neprestanom gibanju. U novijim se radovima vidi i odmak od početnih, kazao je Alebić.


Foto galerija: Izložba Krune Vrgoča u Galeriji APU Foto: Vedran Karuza


Kako je Vrgoč objasnio, on je umjetnik koji radi permanentno – zadnjih nekoliko radova nastalo je u novoj produkciji, no rađeni su u kontinuitetu. Osim što radi kao kipar, također je i slikar, a bavi se i primijenjenom umjetnošću, zbog čega ističe kako je izrazito teško organizirati izložbu jer je za jednu samostalnu kiparsku izložbu potrebno nekoliko godina rada i enormnih ulaganja.




– Bio sam samostalac preko 25 godina i isključivo se bavim umjetnošću, ja nemam drugo zanimanje. Uvijek ću skupiti nešto za izložbu, posebice ako je manja, ali da je to neka ozbiljnija izložba u većem prostoru, za to bi bilo potrebno strašno puno vremena.


S ovim sam radovima krenuo u osnovu beskonačnosti, to su sve neprekinute linije koje se gibaju u svojim prostorima, vremenima i odmacima. Ne mogu definirati te radove i ne želim im davati imena, oni mene sami potegnu na neku stranu, objasnio je Vrgoč.


Tema beskonačnosti


Primjer beskonačnosti jasno se očitava i u Vrgočevim radovima u oblicima nesavršenih kugli koje su, kako je autor objasnio, »beskonačno inferiorne« jer se fizički uvlače same u sebe.


Posjetitelji su na izložbi mogli vidjeti niz radova nastalih varenjem crnog željeza koji su kao objekti različitih oblika – kružnih, eliptičnih i spiralnih. Same skulpture oblikom predočuju nešto kozmičko, univerzalno i opće te u prikazivanju beskonačnosti oslikavaju kretanje.



Među izloženim radovima zadnji koji je nastao je »On i ona«, a za Vrgoča predstavlja novu priču u koju se želi upustiti.


Osnova ove izložbe je da studenti Akademije vide radove i posljedično se pozabave pitanjima koja će primijeniti i u svom radu, primjerice koliko je vremena, rada i energije potrebno za ove radove.


Iako više, kako i sam kaže, ne voli željezo i želi se baviti i drugim materijalima, željezom se pak iz brojnih razloga nastavlja baviti i u novoj seriji radova koju naziva »Beznačajni«, a to je novi iskorak u njegovim promišljanjima i umjetnosti.


Kruno Vrgoč diplomirao je kiparstvo na Odjelu za likovnu umjetnost na Pedagoškom fakultetu u Rijeci kod profesora J. Diminića i Ž. Violića, a nakon toga se pretežno bavio slikarstvom. Od 1997. godine se ozbiljnije posvećuje skulpturi, a sudjelovao je na nekoliko međunarodnih likovnih kolonija i žiriranih izložbi.