
Foto Ana Križanec
Autor izložbom podijeljenom u sedam cjelina istražuje dinamiku urbanog i kazališnog života
povezane vijesti
RIJEKA – U Galeriji »Juraj Klović« sinoć otvorena izložba »7 u 1« autora Dražena Šokčevića obuhvaća radove nastale tijekom posljednjih dvadeset i pet godina, nudeći uvid u raznolike tematske cjeline koje oblikuju autorov fotografski rukopis. Poznat kao bivši fotoreporter Novog lista i dugogodišnji službeni fotograf riječkog HNK-a, Šokčević izložbom podijeljenom u sedam izložbenih cjelina istražuje dinamiku urbanog i kazališnog života, suptilne detalje svakodnevice te osobne refleksije i sjećanja.
Narativ svakodnevice
Od atmosfere kazališne pozornice do prizora riječkih ulica, fotografije Dražena Šokčevića narativ su o protoku vremena, svjetlu i ljudima koji ga okružuju. Kao i prostor galerije koji se prostire na sedam zidnih ploha, i izložba je podijeljena u sedam različitih cjelina – »Nemir na krmi i u utrobi broda«, »Stari grad i neki novi klinci«, »Fotografije 1995. – 2003.«, »Zvuk«, »Sunce«, »Ljudi su hrana«, »Godina iza nas« i »Kvarner«.
Naziv izložbe, »7 u 1«, simbolizira jedinstven spoj sedam tematskih cjelina koje čine autorov fotografski opus, nastao tijekom dvadeset i pet godina. Svaka od tih cjelina bavi se različitim motivima – od urbanog života i kazališnih scena do osobnih refleksija, prirode i prolaznosti vremena.
Broj 7 također može asocirati na cikličnost, duhovnu cjelovitost i raznolikost iskustava koja su objedinjena u jedinstvenu izložbenu priču, dok brojka 1 u nazivu ukazuje na to da su, unatoč tematskoj raznolikosti, svi ti fotografski zapisi dio jednog umjetničkog izraza, jednog pogleda na svijet i jednog života ispunjenog fotografijom. Izložba tako funkcionira i kao mozaik sjećanja, emocija i vizualnih priča, u kojem svaka cjelina ima svoju autonomiju, ali zajedno tvore zaokruženu priču o vremenu, prostoru i ljudima.
Cjelina »Stari grad i neki novi klinci«, govori autor, zalaženje je u njegova vlastita i najdalja sjećanja o prostoru Starog grada gdje je učinio svoje prve korake.
Najdalja sjećanja
– Umišljaj da mogu spojiti ostatke Starog grada i vlastitu napuštenu djecu pretvorio se u tromjesečno obilaženje rijetkih fasada s kojih gledaju oronuli prozori, neosvijetljenih portuna i drvenih stubišta. Naš je trud rezultirao otvorenom izložbom u Užarskoj ulici uz Mljekarski trg gdje je struktura fasade sa svojim prozorskim oknima i stoljetnim vratima nudila dobru podlogu za petnaest crno-bijelih povećanja kaširanih na panelice. »Sunce«… tijekom nekoliko godina usmjerenosti pažnje i objektiva prema izvorištu svih mojih fotografija postali smo prisni do mjere poštovanja granica drukčijeg. Najbolji prijatelji, pojašnjava autor.
Cjelina »Nemir na krmi« i u utrobi broda fotografski je prikaz turbulentnih devedesetih godina, kada su se društvene promjene odvijale naglo i nemilosrdno. Kroz objektiv fotoaparata, autor dokumentira atmosferu nesigurnosti i previranja, bilježeći trenutke s riječkih ulica koji svjedoče o nemiru, ali i o neuništivoj snazi života. Stari grad i neki novi klinci intimna je refleksija o prošlosti i sadašnjosti Starog grada, mjesta koje autor osobno ne pamti, ali mu se posredstvom fotografije vraća. Ovaj ciklus bilježi arhitektonske ostatke, tragove nekadašnjeg života i prostor ispunjen dječjom igrom, spajajući prošlost i budućnost u vizualnom dijalogu. Autor istražuje kako fotografija može prenijeti zvuk? Kadrovima glazbenih instrumenata, rukama radnika iz sjene i energije orkestra, autor bilježi zvučni svijet kazališta, dodajući dimenziju slušanja kroz prateće zvučne elemente.
Izvori inspiracije
Ljudi kao izvor inspiracije, interakcije i emocionalne prehrane najbolje opisuje cjelinu »Ljudi su hrana«, kojom autor bilježi trenutke susreta, priče i izraze lica, istražujući kako se hranimo međusobnim prisustvom, pogledima i neizrečenim riječima. »Godina iza nas« serija je fotografija nastalih kao odgovor na predviđeni »kraj svijeta« 2012. godine. Umjesto apokalipse, autor fotografija slavi život dvanaest fotografija – po jednu za svaki mjesec – prikazujući svakodnevicu ispunjenu sitnim, ali značajnim trenucima koji čine jednu godinu. Pogled na Kvarner kao stalni motiv i neiscrpnu inspiraciju oznaka je ciklusa »Kvarner«, koji bilježi more, obalu i mijene prirode, promatrajući kako se pejzaž mijenja kroz različite vremenske uvjete i doba dana. A fotografije u ciklusu »Sunce« dugogodišnji su fotografski dijalog s najsnažnijim izvorom svjetlosti. Ovom serijom autor istražuje odnos sunca i fotografije, igrajući se njegovim intenzitetom, sjenama i odsjajima, stvarajući vizualnu poeziju svjetla.
Izložba je otvorena do 4. travnja, radnim danom od 10 do 13 i od 17 do 20 sati, a subotom od 10 do 13 sati.
O autoru
Autor Dražen Šokčević rođen je 1966. u Rijeci. Fotografijom se bavi profesionalno od devedesetih godina kada ja počeo samostalno izlagati, a od tada je sudjelovao na mnogo samostalnih i skupnih izložbi, osim zvaničnih izložbenih galerija voli prezentirati fotografije u prostorima poput Ulica atelijera – Trsat, javnim prostorima poput ulica, trgova, kazališta i slično. Kao fotoreporter radio je za La Voce del Popolo, Novi list, Jutarnji list, a zadnjih dvadeset godina i kao stalni fotograf Sušačke revije. Već je dvadeset i pet godina zaposlen u HNK-u Ivana pl. Zajca u Rijeci kao njihov službeni fotograf. Član je HDLU-a Rijeka.