Fotografije posljedica potresa

“Između dva čekanja”: U Muzej grada Rijeke stiže izložba fotografija Miroslava Arbutine Arbe

Davor Mandić

Fotografsko bilježenje potresa

Fotografsko bilježenje potresa

Ministarstvo kulture i medija uposlilo je Arbutinu na dokumentiranju štete na kulturnim dobrima grada zbog izrade popisa štete i konzervatorske dokumentacije. Arbutina je dao izniman doprinos nastojanjima da se grad obnovi nakon potresa



RIJEKA – Izložba fotografija »Između dvaju čekanja«, kojima su u fokusu posljedice razornog potresa koji je pogodio grad Sisak krajem 2020. godine, autora Miroslava Arbutine Arbe, bit će otvorena u Muzeju grada Rijeke (u Kockici na Trgu Riccarda Zanelle) u četvrtak 13. siječnja u 19 sati. Kako kažu u Muzeju, Ministarstvo kulture i medija uposlilo je Arbutinu na dokumentiranju štete na kulturnim dobrima grada zbog izrade popisa štete i kvalitetne konzervatorske dokumentacije. Arbutina je pritom dao izniman doprinos nastojanjima da se grad obnovi nakon potresa.


Portret Arbe

Portret Arbe


 


Emocionalna vrijednost


– Njegove fotografije su prije svega dokumentarne, ali s jasnim umjetničkim kontekstom. On je također pronalazio razne druge motive, koje običan promatrač ne zapaža. Ti su motivi, iako možda izlaze iz konteksta dokumentarnosti, dio istog mozaika. Emocionalna vrijednost fotografija također se ne može izuzeti iz njegova rada, a o tome govori i nazivom izložbe. Kako je autor naglasio u jednom razgovoru: »Oni koji nisu osjetili ovakvu katastrofu, vjerojatno pomisle da je najgore gubitak kuće, međutim nije. Meni je najgore bilo očekivanje novog potresa, to vrijeme neizvjesnosti između dva udara.« Upravo je borba s vremenom i prirodom obilježila njegov rad – kažu u Muzeju, napominjući da Arbutina ovom prigodom izlaže 82 crno-bijele fotografije formata 40 x 50 cm.


Jedna od fotografija s izložbe

Jedna od fotografija s izložbe




 


O fotografu


Miroslav Arbutina Arbe rođen je u Sisku 1959. godine. Za fotografiju se počeo interesirati početkom 1980-ih godina kada na poklon dobiva ruski fotoaparat Lubitel. Nakon rada u Željezari, 1987. godine odlučio je živjeti od fotografije te je radio industrijsku fotografiju za potrebe sajmova, kataloga i slično. Početkom Domovinskog rata, kada započinje proces deindustrijalizacije i postupno nestaje potreba za takvom vrstom fotografije, počinje raditi kao slobodni fotograf za domaće i inozemne tiskane medije i agencije.
Zbog kroničnoga nedostatka mjesta za izlaganje u Sisku, 2008. godine pokreće i fotogaleriju na otvorenome, a već godinu dana kasnije i Foto galeriju Siscia Obscura. Galerija ubrzo ulazi na popis priznatih galerija u Republici Hrvatskoj. Do danas je u njoj održano više od 80 izložbi profesionalnih i amaterskih fotografija, desetci stručnih predavanja renomiranih fotografa i mnoge fotografske radionice.


 Dokumentarne fotografije, ali s jasnim umjetničkim kontekstom

Dokumentarne fotografije, ali s jasnim umjetničkim kontekstom