NMMU

Izložba „Riječke kiše“ Krune Vrgoča u Galeriji Josip Račić

Portal Novi list, Hina

Kruno Vrgoč / Foto Vedran Karuza

Kruno Vrgoč / Foto Vedran Karuza

"Riječke kiše" Krune Vrgoča u sjećanje nostalgično prizivaju specifičnu atmosferu grada Rijeke, miris i boje industrijskog okruženja i urbane zapuštenosti



Nacionalni muzej moderne umjetnosti (NMMU) otvara 6. ožujka u Galeriji Josip Račić izložbu „Riječke kiše“ riječkog umjetnika Krune Vrgoča, koja predstavlja istoimeni slikarski ciklus koji on kontinuirano stvara od 2020. godine


U kustoskoj koncepciji ravnatelja NMMU-a Branka Franceschija izložit će se devet akrilika na platnu, zagasitog kolorita i jednostavnih horizontalnih kompozicija s dva isprepletena plana, te tri metalne skulpture, najavljeno je iz te zagrebačke galerije.


Po riječima Branka Franceschija, “Riječke kiše” Krune Vrgoča u sjećanje nostalgično prizivaju specifičnu atmosferu grada Rijeke, miris i boje industrijskog okruženja i urbane zapuštenosti.




“Stoga ove apstraktne kompozicije paradoksalno smatram najpoštenijom i najuvjerljivijom suvremenom varijacijom slikarskog žanra urbane vedute, ma koliko se one referirale na vizure, ritmove, mirise i boje kojih Rijeka možda više i nema, ali koje još uvijek vladaju kolektivnom imaginacijom”, ustvrdio je u predgovoru izložbe.


Franceschi kaže kako ih njihov distopijski ugođaj čini funkcionalnima i u širem kontekstu globalnih tendencija, te posustalog ekološkog poleta u spašavanju planete, a u konačnici se doimaju likovnim ekvivalentom davno opjevanih teških “kiša koje će neumitno pasti”.


Kruno Vrgoč (1957., Strizirep kraj Sinja) diplomirao je kiparstvo 1989. , na Odjelu za likovnu umjetnost Pedagoškog fakulteta u Rijeci. Pretežno se bavi slikarstvom, a 1997. posvećuje kiparstvu.


Realizirao je tri zahtjevna projekta javne plastike velikih dimenzija, “Muzički vol” u Buzetu (1997.), “Zvjezdana vrata” u Roču (1998.) i “Leptir i cvijet” u Rijeci (1999.). U parku u Poreču 2007. postavlja Japanski portal, a u Galeriju Kortil u Rijeci 1998. u dvanaest dana iz jedne tone metalnih šipki izvodi ambijentalni site-specific rad “Proces”.


Njegova zagrebačka izložba bit će otvorena do 30. ožujka.