Snimio Marko GRACIN
Mnogi od puževa i školjkaša koje je oslikala zaštićene su vrste, a šira javnost s njima obično nije upoznata. Zato je, kaže, htjela “staviti mali akcent na memoriju i tradiciju naše flore i faune i naše povijesti izrade i gradnje brodica”, objašnjava Brnčić
povezane vijesti
- Prirodoslovni muzej u Splitu je obilježio 100 godina postojanja. Još uvijek stignete vidjeti veliku izložbu postavljenu na tri kata.
- U Gradskoj knjižnici Rijeka otvorena izložba radova korisnika Centra za autizam
- IIlija Stanušić s fotografijom gimnastičara pobijedio na 16. međunarodnoj izložbi sportske fotografije
Antičke amfore iz Jadranskog mora sada su u Galeriji Juraj Klović, a umjesto namirnicama, ispunjene su brodicama, morskim školjkama i ribama. Morena Brnčić likovna je umjetnica koja izlaže u Rijeci nakon sedam godina. Radi se o samostalnoj izložbi imena “Boca u moru, a u boci mora još toliko”, koja objedinjuje dvije teme – mrtvu prirodu i morske motive, a koja je otvorena u petak navečer u Kloviću.
Zanimljivo ime temeljeno je na amforama koje su uvijek u povijesti, kako objašnjava umjetnica, bile sadržajne. U njezinom se slučaju radi o oslikanom platnu u obliku amfora, a za razliku od antike, kada su se u njima konzervirala ulja, vina, soljene ribe, datulje, Brnčić je u amforama pokušala konzervirati tradiciju hrvatskog Jadrana u obliku brodica, riba i školjkaša. Mnogi od puževa i školjkaša koje je oslikala zaštićene su vrste, a šira javnost s njima obično nije upoznata. Zato je, kaže, htjela “staviti mali akcent na memoriju i tradiciju naše flore i faune i naše povijesti izrade i gradnje brodica”, objašnjava Brnčić.
Ciklus morske tematike
Ciklus morske tematike nastajao je sporadično od 2011. godine te se spontano razvijao. Umjetnica je održala nekoliko izložbi posvećenih upravo ovoj tematici, a izložbu “Boca u moru, a u boci mora još toliko” smatra završnom točkom, krajem jednog zaokruženog ciklusa. “Za ovu sam izložbu donijela amfore s dva glavna motiva – prvi motiv su tradicionalne brodice Jadrana, a drugi motiv su školjke i ribe Jadrana. I jedan i drugi motiv sam njegovala tijekom ovih nekoliko godina, a sada sam ga odlučila zaokružiti i to je moja završna riječ po pitanju te tematike”, objasnila je.
Slike pune “mediteranskog” svjetla
Tema drugog dijela izložbe, onog posvećenog mrtvoj prirodi, znalcima je njezinog rada poznat – mrtvom se prirodom bavi od završetka akademije, ali se njezin izričaj kroz godine mijenjao. Tako su na ovoj izložbi slike veće, a boje tamnije. “Uvela sam nešto veće dimenzije samih slika, što je za nekoga tko se bavi visokim realizmom vrlo intenzivan i naporan rad. Boje su zagašene, nisu one intenzivne mediteranske boje. Kompoziciju sam djelomično promijenila, u nekim dijelovima pojednostavila, a na nekim slikama malo zakomplicirala. Moje su slike mrtve prirode općenito pune tog “mediteranskog” svjetla koje volim”, svoju je putanju ukratko objasnila Brnčić. Izložba traje do 15. ožujka.
Morena Brnčić diplomirala je slikarstvo 2000. godine u Milanu, a s izlaganjem počinje 1998. godine, od čega samostalno od 2001. Dosad je ostvarila 34 samostalne i stotinjak skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu.