Američka umjetnica

Caroline Sinders stiže s izložbom o napuštenim naftnim postrojenjima u Louisiani

Kim Cuculić

Foto Caroline Sinders

Foto Caroline Sinders

Na riječkoj izložbi Sinders će predstaviti nekoliko fotografskih i videoradova



Galerijski program udruge Drugo more nastavlja se izložbom »Penjanje u olupinu« američke umjetnice Caroline Sinders, koja se u Galeriji Filodrammatica otvara u četvrtak, 3. travnja, u 19 sati. Prije samog otvorenja, u velikoj dvorani Filodrammatice održat će se razgovor s umjetnicom s početkom u 18 sati.


Istraživačica i umjetnica


Caroline Sinders je nagrađivana kritička dizajnerica, istraživačica i umjetnica. Osnivačica je laboratorija za ljudska prava i dizajn, Convocation Research + Design, a trenutno je stipendistica programa BRAID na University of Arts u Londonu. Posljednjih nekoliko godina istražuje sjecišta umjetne inteligencije, intersekcijske pravde, te štetnog dizajna, sustava i politike u digitalnim konverzacijskim prostorima i tehnološkim platformama. Surađivala je s Tate Exchange u galeriji Tate Modern, Ujedinjenim narodima, Uredom povjerenika za informiranje Ujedinjenog Kraljevstva, Europskom komisijom, Ars Electronica, Harvard Kennedy School i mnogim drugim organizacijama i ustanovama. Trenutno živi i radi između Londona i New Orleansa.


Metalni Levijatani


Na riječkoj izložbi Sinders će predstaviti nekoliko fotografskih i videoradova koji kroz spekulativnu fikciju, dokumentarnu fotografiju i poetsko mapiranje tematiziraju ostatke naftne industrije Meksičkog zaljeva i umjetničine rodne Louisiane, što se u lokalnom kontekstu može povezati s riječkom naftnom industrijom i specifičnom infrastrukturom koja je vezana uz tu industrijsku granu. Govoreći u najavi izložbe o rodnom New Orleainsu, Sinders piše: »Rafinerije su okruživale grad, naftne bušotine i platforme bile su razasute duž obale. Nafta se nalazila u močvarama i ispod pješčanog dna Meksičkog zaljeva. Svi smo poznavali ne samo jednu, već više osoba koje su radile u naftnoj industriji – uključujući članove moje obitelji. (…) Ali platforme i rafinerije koje okružuju moj rodni grad nisu uvijek u upotrebi. Kada kompanije odluče da su ‘završile’, one odu – ali platforme, rafinerije, pumpe i metal ostaju, često hrđajući, propadajući i zagađujući okoliš. Penjanje u olupinu moj je način dokumentiranja i razumijevanja tih golemih infrastrukturnih ostataka koji su se uvukli u moj dom poput invazivne vrste – ali vrste oko koje je društvo izgradilo samo sebe, kao oko nečega nužnog, kao oko izvora energije. Kakva je budućnost tih metalnih Levijatana?«, pita se autorica.




Uz slobodan ulaz, izložbu je nakon otvorenja moguće razgledati do 24. travnja u radnom vremenu galerije od ponedjeljka do petka od 11 do 13 i od 17 do 20 sati, te subotom od 17 do 20 sati.