povezane vijesti
U petak, 15. svibnja, u sklopu participativnih kulturnih programa projekta DKC LAMPARNA, kojeg sufinancira EU iz Europskog socijalnog fonda, otvorene su dvije izložbe.
Ciklus izložbi mladih, nadolazećih, suvremenih umjetnika u Galeriji „Lamparna“ u Labinu nastavljen je samostalnom izložbom riječkog slikara mlađe generacije, Mitra Matića (rođen 1981.) pod nazivom “Portreti”, dok je u Klubu mladih „Klub 21“ otvorena skupna izložba “Lica stakla” 13-ero studenata Kolegija Staklo Akademije Primijenjenih Umjetnosti u Rijeci (Nositelj izv.prof. Anton Vrlić), koju je mentorirala Ljiljana Barković, asistentica na APU Rijeka.
Mitar Matić diplomirao je Slikarstvo na Umjetničkoj Akademiji u Splitu te se već istaknuo unutar svoje generacije osvojivši Grand Prix nagradu 32. Zagrebačkog salona mladih, održanog 2014.godine te nagradu Ex Aequo na 26. Slavonskom bijenalu, 2018.godine.
Živi i djeluje u Rijeci gdje trenutno radi kao docent na odjelu Novi Mediji Akademije Primijenjenih Umjetnosti.
Prema riječima Damira Stojnića, Umjetničkog voditelja Galerije “Lamparna”, najnovijim ciklusom slika jednostavnog naziva “Portreti”, koje slika u tehnici enkaustike tj. voskom i pigmentima na platnu, Mitar Matić predstavlja se kao umjetnik koji spaja slikarsku vještinu sa društvenim angažmanom.
Njegovi “Portreti” za motiv imaju lica poznatih političara, umjetnika i aktivista, ali naslikanih sa sklopljenim očima. U tom se panoptikumu modernih ikona, kao u srednjevjekovnom “plesu mrtvaca”, izmjenjuju Che Guevara, Putin, Tito, Hitler, Julian Assange, Joseph Beuys i mnogi drugi.
Konceptualno, ovaj je autor, tehnikom enkaustike, spojio poetiku posmrtnih portreta iz vremena starog Egipta (Znamenit portreti iz Fayuma ), muzeja voštanih figura, ali i izrade posmrtnih maski od voska, što se prakticiralo do 19.stoljeća, ukoliko je umrli bio znamenita osoba za života.
Osim teme “Mrtvačkog plesa” koja se iščitava u ovom umjetnikovu opusu, on se portretima sa sklopljenim očima referira i na temu koja je posebice bila popularna u vrijeme renesansnog flamanskog slikarstva: temu slijepca koji vodi slijepce, čime se jasno, iako na više razina, određuje prema turbulentnom civilizacijskom trenutku kojemu svjedočimo, povlačeći pitanje individualne i kolektivne odgovornosti.
Skupnu izložbu kolegija Staklo, otvorila je umjetnica Ljiljana Barković koja na APU radi kao asistentica, te istaknula kako se ovom izložbom predstavlja izbor radova studenata diplomskih godina, te su oni, samim time, heterogenih poetika, izraza i senzibiliteta.
Uglavnom su rađeni u tehnici hladne obrade, dakle, rezanjem i lijepljenjem, kao i spajanjem više poznatih predmeta u novi predmet čime se ostvaruje transmisija svrhe, konceptualno vrlo bliska izrazu ready-made objekta.
Manji dio radova obrađen je taljenjem u peći, na visokim temperaturama, te su potom bili izloženi daljnjoj obradi u vidu brušenja i poliranja. Ljiljana Barković je naglasila kako vizualno bogatstvo radova dolazi do izražaja tek kroz svjetlo, jer upravo ono daje konačni izgled transparentnom djelu od stakla.
Studenti izlagači su Josipa Baljak, Danica Baf, Ana Lukina, Mateja Majcen, Irena Stanović, Tereza Vukić, Mirna Žerjav, Luka Davidović, Marijana Đuzel, Sunčica Grđan, Katarina-Janica Kuljanski, Petra Rožanić i Matea Zeman.
Ova dvostruka izložba, koja je prvo post-korona javno kulturno događanje u Labinu, ostaje otvorenom do 22. lipnja, radnim danom (ponedjeljak – petak) od 10 – 14 sati, a novost je da su obje izložbe dostupne i u virtualnom obliku OVDJE.
L.A.E. XXI najavljuje kako će ubuduće sve izložbe te drugi umjetnički projekti/programi DKC-a Lamparna biti dostupni on line u virtualnom obliku.
Organizacija izložbi je sufinancirana u okviru Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali, iz Europskog socijalnog fonda.