HTZ

Krenula kampanja »Doživi domaće. Istraži održivu Hrvatsku!«

Alenka Juričić Bukarica

Aktivnosti u sklopu nove kampanje, namijenjene domaćem tržištu, provodit će se od sredine rujna do sredine studenoga



Iako u Hrvatskoj većinu turističkog prometa i dalje ostvaruju strani turisti, domaće tržište iz godine u godinu ostvaruje sve veći udio u ukupnim turističkim rezultatima Hrvatske. Domaći gosti nisu primarno vezani za ljetne mjesece kada biraju putovanja, putuju i van sezone, a osim jadranskih destinacija sve više otkrivaju i ljepote te bogatu ponudu hrvatskih kontinentalnih destinacija.


Da je domaće tržište i ove, prilično izazovne turističke godine u porastu potvrđuju i podaci iz sustava eVisitor Hrvatske turističke zajednice (HTZ).


Prema ovim podacima domaći gosti su od početka ove godine pa do 18. rujna ostvarili 2,2 milijuna dolazaka i 11,6 milijuna noćenja, što u odnosu na lani predstavlja rast od šest posto u dolascima i tri posto u noćenjima. Svakako valja istaknuti da su, od ukupnog broja noćenja, domaći gosti na kontinentu, zajedno s gradom Zagrebom, ostvarili oko 800 tisuća noćenja, što je rast od osam posto u odnosu na lani.




Ukupno gledano ipak su najviše noćenja ostvarili u Zadarskoj županiji, na Kvarneru te u Splitsko-dalmatinskoj županiji, a gledano po destinacijama u Viru, Crikvenici, Zagrebu, Malom Lošinju te Vodicama. Gledano po vrsti smještaja domaći su turisti najviše noćenja ostvarili u hotelima te objektima u domaćinstvu. Inače, rast s domaćeg tržišta je konstantan pa su tako i lani domaći turisti putovali više nego ikada i otkrivali ljepote svoje zemlje.



Od sredine rujna do sredine studenoga


Rast turističkog prometa s domaćeg tržišta doista potvrđuje da i domaći gosti sve više prepoznaju turističku ponudu hrvatskih destinacija. Bogata gastronomija i posjećivanje nekih manje poznatih gastronomskih destinacija, otkrivanje nove outdoor ponude i bogate kulturne baštine, usluge zdravstvenog turizma, ali i sportski te vjerski turizam dio su mozaika koji privlači sve više domaćih turista.


Kako bi domaćem gostu ukazali na smjer kojim Hrvatska želi ići, a to je održivost, u HTZ-u su pokrenuli kampanju usmjerenu upravo prema održivim segmentima ponude, održivih destinacija i načina putovanja pod nazivom »Doživi domaće. Istraži održivu Hrvatsku!«.


Naime, nakon pozitivnih promotivnih rezultata ostvarenih tijekom prve dvije sezone kampanje »Doživi domaće. Istraži ruralnu Hrvatsku!« nacionalni TZ je, zajedno s partnerima, odlučio treću sezonu kampanje posvetiti održivosti i održivim načinima putovanja pa otud i novi naziv kampanje »Doživi domaće. Istraži održivu Hrvatsku!«. Aktivnosti u sklopu ove kampanje, namijenjene domaćem tržištu, provodit će se od sredine rujna do sredine studenoga.


– Ovu smo kampanju prvi put proveli 2021. godine, kada su u središtu promocije bile manje poznate destinacije i lokaliteti hrvatskih ruralnih krajeva. Nakon dvije godine i pozitivnih povratnih reakcija i rezultata odlučili smo zadržati dosadašnji format kampanje, ali pritom u središte promocije staviti održivost, odnosno promociju održivih destinacija, lokaliteta te proizvoda i usluga koje čine važan dio sve traženijih održivih putovanja, pojasnio je Kristjan Staničić, direktor HTZ-a.


Naglasio je i da je činjenica da je kampanja usmjerena upravo prema održivosti usklađena i sa smjernicama novog Strateškog marketinškog i operativnog plana hrvatskog turizma, u kojem je poseban naglasak stavljen na održivost. Ujedno je nadodao da održivost podrazumijeva brigu o okolišu, destinacijama, ali i lokalnom stanovništvu.



Osam tematskih videopriloga


Tako je za potrebe nove kampanje izrađeno osam tematskih videopriloga, u kojima su istaknuti primjeri održivog turizma u Hrvatskoj, a prijedloge destinacija i lokacija dao je i sustav turističkih zajednica, pritom vodeći računa o kriterijima i načelima održivosti kao što su optimalno korištenje resursa okoliša, očuvanje prirodne baštine i bioraznolikosti, poštovanje sociološke i kulturne autentičnosti zajednice, provođenje ekološko-edukativnih akcija, uvođenje čišćih, jeftinijih i zdravijih oblika prijevoza i ostalo.


U sklopu videopriloga obuhvaćene su destinacije i lokaliteti poput Hvara, Lastova, Like, Malog Lošinja, Međimurja, Istre, Središnje Hrvatske i Papuka. Osim promotivnog karaktera kreirani videomaterijali imaju i poučno edukativni dio s obzirom na isticanje važnosti usklađenja turističkih putovanja i održivog pristupa turizmu.


Dodajmo i da je nova kampanja namijenjena domaćem tržištu usklađena i s pravcem razvoja hrvatskog turizma definiranog Strategijom razvoja održivog turizma Hrvatske do 2023., kojom se želi postići ravnomjerna posjećenost tijekom čitave godine i duž čitave Hrvatske, sačuvati prirodne i kulturne resurse, ali i osigurati kvalitetan suživot lokalnog stanovništva s turističkim razvojem.



Kako održivost funkcionira u praksi

– Obišli smo Hrvatsku uzduž i poprijeko i pokušali smo provjeriti kako održivost funkcionira u praksi. Od pojedinaca preko velikih objekata i čitavih destinacija do javnih ustanova – svi su postali svjesni(ji) važnosti brige o okolišu oko nas. Iako je možda pet do dvanaest, još uvijek nije kasno i još uvijek možemo učiniti mnogo. Krenite s nama na put i saznajte kako!, jedna je od poruka kampanje »Doživi domaće. Istraži održivu Hrvatsku!«.