Petar Škarpa

Gradu na Rječini predstoji turistička ekspanzija: potvrđen status atraktivne cjelogodišnje turističke destinacije

Bruna Matičić

Foto: Marko Gracin

Foto: Marko Gracin

'Kontinuirani razvoj i ulaganja u nove turističke sadržaje i kapacitete, kao i podizanje kvalitete postojećih, prepoznati su od strane turista', rekao je direktor Turističke zajednice grada Rijeke



Nakon godina ubrzanog rasta turističkih brojki Rijeka je 2019. godine ostvarila rekordne turističke rezultate i malo tko je očekivao da se može nastaviti istim ritmom. Međutim, nakon dvije pandemijske godine koje su usporile turistička kretanja diljem svijeta, u 2022. godini značajno je nadmašila prethodno ostvarene rezultate dokazujući veliki potencijal za turistički rast i transformaciju u sve konkurentniju turističku destinacije.


Istovremeno, najavljene investicije, od kojih je najvažnija izgradnja marine za megajahte Porto Baroš, ukazuju da Rijeci predstoji drastična turistička ekspanzija.


Rijeka zauzima sve bolju poziciju na međunarodnoj turističkoj karti i profilira se kao destinacija vrijedna posjeta, bogata raznovrsnim sadržajima, što dokazuju i rezultati koje je ostvarila u dosadašnjem dijelu turističke sezone. U prvih osam mjeseci, odnosno od siječnja do kolovoza 2023. Rijeku je posjetilo 166.775 turista koji su ostvarili 514.135, što u usporedbi s istim razdobljem prošle godine predstavlja 27 posto više dolazaka i 20 posto više noćenja.




– Kontinuirani razvoj i ulaganja u nove turističke sadržaje i kapacitete, kao i podizanje kvalitete postojećih, prepoznati su od strane turista te su nedvojbeno pridonijeli nastavku pozitivnih trendova u turističkim kretanjima u ovoj godini, rekao je direktor Turističke zajednice grada Rijeke Petar Škarpa te se u razgovoru o turističkim postignućima osvrnuo na projekte i programe koje riječka turistička zajednica provodi kako bi unaprijedila i razvila kvalitetnu turističku ponudu u Rijeci koja će privlačiti goste tijekom cijele godine.


Razvoj gastronomije


Jedan od važnijih projekata koji je značajno pridonio stvaranju gastronomskog brenda jest projekt Riječke gastronomske luke koji je podigao kvalitetu i prepoznatljivost cjelokupne gastronomske ponude grada, povezujući ugostiteljske objekte u zajedničku priču s marketinškim potencijalom.


Riječke gastronomske luke, njih ukupno deset, ove su godine okupile čak 36 restorana koji ispunjavaju stroge gastronomske kriterije. Uz razvoj gastronomije, promotivna akcija Winter Pass koju turistička zajednica provodi već dvije godine, upotpunjuje sve bogatiju zimsku turističku ponudu i kalendar događanja nudeći gostima, koji u gradu borave dvije ili više noći, besplatne posjete muzejima i gradskim znamenitostima te upoznavanje povijesne i kulturne baštine grada.


U ljetnim mjesecima, uz bogat program manifestacija, TZG Rijeke u suradnji s Udrugom turističkih vodiča Kvarnera organizirala je besplatne vođene ture gradom u kojima su posjetitelji, domaći i strani, imali priliku upoznati posebnosti riječke svakodnevice, kulturu, povijest te zanimljive priče i anegdote.


Uz razvoj turističke ponude, veliki trud ulaže se i u promociju destinacije. Promotivne aktivnosti svakako je obogatila i suradnja s turističkim zajednicama riječkoga prstena koja je za cilj imala provedbu zajedničkih marketinških aktivnosti i jačanje pozicije destinacije šire riječke regije.


– Udružene Turističke zajednice Rijeke i Riječkog prstena ove su godine provele važan projekt kojim su postavljeni zajednički marketinški standardi s krajnjim ciljem osnaživanja brenda destinacije »Riječki prsten«. U sklopu kreativnog i vizualnog koncepta komunikacije definirane su ključne poruke i komunikacijski motivi te ciljne skupine za buduće promotivne aktivnosti destinacije, istaknuo je Škarpa naglašavajući kako je važnost ovog projekta prepoznala i Hrvatska turistička zajednica te mu dodijelila sredstva iz Fonda za udružene turističke zajednice.


Film »Remember me«


U sklopu projekta tako je izrađen Landing Page »Mosaic of memories« koji na atraktivan način predstavlja mozaik doživljaja i uspomena s kojima se gosti susreću u destinaciji te pruža zanimljive informacije o aktivnostima, atrakcijama, događanjima i znamenitostima koje mogu posjetiti za vrijeme svog boravka u široj riječkoj okolici.


Sadržaj stranice je interaktivan i turisti koji borave u destinaciji na taj način mogu pronaći nove ideje za aktivnosti i atrakcije koje mogu posjetiti, dok potencijalni gosti dobivaju uvid u sve ono što mogu doživjeti dolaskom, a onima koji su je već posjetili pružena je prilika da podijele svoje uspomene i pronađu inspiraciju i motiv za povratak u destinaciju.


Govoreći o promotivnim aktivnostima svakako je potrebno spomenuti film »Remember me«, snimljen uz potporu Hrvatske turističke zajednice, koji prikazuje najvažnije motive povijesne i kulturne baštine Rijeke te gradova i općina riječkoga prstena, atraktivne lokacije, proizvode i aktivnosti s velikim turističkim potencijalom, a koji je ovog ožujka predstavljen turističkim dionicima i široj javnosti.


Prema riječima direktora Petra Škarpe, novi promotivni film »Remember me« niže uspjehe na festivalima turističkog filma i dosad je odnio desetke pobjeda i posebnih pohvala, a predivni kadrovi snimljeni na području riječkog prstena koji obilaze svijet destinacijama donose dodatnu vidljivost kod velikog broja potencijalnih turista na stranim tržištima.


– Zajedničkom komunikacijom postiže se puno veći marketinški efekt te se povećava profitabilnost i konverzija implementiranih marketinških aktivnosti. Na temelju novog koncepta i nagrađivanog promotivnog filma realizirana je i online marketinška kampanja na području Hrvatske, Slovenije, Italije i Njemačke koja je postigla zapažene rezultate, potvrđujući važnost konstantnog unapređenja i ulaganja u prezentaciju destinacije, komentirao je Škarpa.


Nova mrežna stranica


Kako bi unaprijedila svoju online komunikaciju, u skladu s turističkim rastom destinacije, ali i držala korak s najnovijim trendovima u digitalnom marketingu, TZG Rijeke izradila je i novu destinacijsku mrežnu stranicu koja je lansirana početkom ljeta. Nova mrežna stranica obuhvaća cjelokupnu turističku ponudu grada Rijeke i projekte u čijem razvoju turistička zajednica sudjeluje, a inovativnim pristupom stvoren je moderan i vizualno atraktivan komunikacijski kanal za sve posjetitelje i potencijalne goste grada, kao i građane.


Sada svatko u kratkom roku može doći do željenih informacija o turističkoj ponudi, atrakcijama, aktivnostima, događanjima te korisnih detalja koji će olakšati kretanje po gradu, odabir sadržaja i zanimljivosti koje vrijedi posjetiti i istražiti za vrijeme boravka u Rijeci i okolici.


– Novom mrežnom stranicom prezentacija i distribucija informacija o turističkoj ponudi destinacije, turističkim proizvodima i uslugama usklađena je s novim tržišnim trendovima i modernim tehnologijama. Na kraju je važno istaknuti da nova mrežna stranica, ali i svi projekti, akcije i promotivne kampanje govore koliko se trudimo pristup informacijama prilagoditi dinamici turističkih kretanja te neprestano raditi, utjecati i poticati razvoj turističke ponude, nove turističke investicije i posebnosti ponude gospodarskih subjekata u destinaciji, a sve kako bi Rijeku pozicionirali kao kvalitetnu i posjeta vrijednu turističku destinaciju, zaključio je Petar Škarpa.



Vizual TZG Rijeke za prilog Uspjeh hrvatskog turizma, Foto: TZG Rijeke