Reuters
povezane vijesti
- Sve je više prijava ogrebanih automobila na parkiralištima. Jedan veliki uzrok je u novim vozilima
- Stiže nam velika promjena: Od 1. studenog i danju su na motornim vozilima obavezna upaljena svjetla
- Val otkaza u njemačkoj autoindustriji. Razlog nisu samo električni automobili, problem je mnogo dublji
Koliko god neki proizvođači pokušavali pronaći alternativu za skupe i (relativno) rijetke materijale u baterijema, oni još dominiraju. U sljedećih nekoliko godina sigurno ćemo svjedočiti važnim tehnološkim iskoracima i smanjenju tih sirovina u baterijama, ali dotad proizvođači ovise o njima. Zbog toga su baterije skupe, a zasad i upitnih ekoloških blagodati jer se do sirovina dolazi neekološkim metodama, a i sama kemija baterija nije najzdravija za okoliš, što će biti problem pri njihovu odlaganju, piše revija HAK.
Prosječna litij-ionska baterija sadržavi oko 28,9 kilograma nikla, 7,7 kg kobalta i 5,9 kg litija. Ako se ne recikliraju, ovi metali idu u otpad. To je još i oko 80 kg bakra te oko 30 kg grafita za ukupnu masu od nekih pola tone (za prosječni električni automobil). Premda se predviđa da će litij-ionska baterija sadržavati manje metala 2030. godine, recikliranje tih materijala i dalje će biti važno kako bi se održao korak s rastućom globalnom potražnjom za litij-ionskim baterijama. Ili ćemo dobiti neku novu tehnologiju.