Foto: iStock
S obzirom da pesimistične prognoze sugeriraju da bi čip kriza mogla potrajati i do 2023. godine, praktični Nijemci iz BMW-a pronašli su logiku u mogućnosti da s malo uskraćivanja luksuza mogu proizvesti više automobila
povezane vijesti
Groznica nestašice čipova trese mnoge industrije, ali čini se najviše pogađa auto industriju. Čekanje na nove automobile toliko je dugo da je došlo do apsurda. Na nekim tržištima do godinu dana malo voženi polovni automobili postižu cijene više od onih novih, staju cijele proizvodne linije, a stajanje linija nikad nije dobra vijest za biznis i profit.
Današnji automobili su između elektronska čuda, i čini se da više nema nazad. Nikome ne pada na pamet proizvesti jednostavniji auto koji ispunjava osnovnu funkciju da vas preveze od točke A do točke B, koji će biti prije svega prijevozno sredstvo, a ne zabavni centar na četiri kotača. U toj dilemi, proizvođači će radije obustaviti proizvodnju negoli biti nekonkurentan.
No, čini se da se danas se ipak malo pretjeruje u „elektronizaciji“ i automatizaciji automobila u kojima više ništa nije „na žgance“. Jeste li znali da u prosječno velikom modernom automobilu ima, ne dva ili tri, već nevjerojatnih 1400 čipova? Prostora za štednju bi moralo biti, ali se rijetko tko za nju odlučuje.
Jedan od takvih usamljenih primjera je veliki BMW iz kojeg su prošli tjedan potvrdili da će uštedjeti tako da iz nekih aktualnih modela uklone dodirne ekrane.
S obzirom da pesimistične prognoze sugeriraju da bi kriza sa smanjenom isporukom čipova mogla potrajati i do 2023. godine, praktični Nijemci pronašli su logiku u mogućnosti da s malo uskraćivanja luksuza mogu proizvesti više automobila.
Modeli koje će obuhvatiti ova „mjera“ su MW 3 Serija, BMW 4 Coupe, Convertible i Gran Coupe (excluding the i4), BMW X5, BMW X6, BMW X7 i BMW Z4.
Kako bi odobrovoljili kupce da prihvate ove opcije, iz BMW-a će im ponuditi 500 dolara kredita, odnosno sniženja.