Reuters
Nakon jedanaest godina starosti vozila niti jedan od modela iz tvrtki Mercedes-Benz, BMW i Audi nije na prednjim pozicijama, što je vjerojatno zbog njihove upotrebe kao službenih automobila s velikom kilometražom
povezane vijesti
- Sve je više prijava ogrebanih automobila na parkiralištima. Jedan veliki uzrok je u novim vozilima
- Stiže nam velika promjena: Od 1. studenog i danju su na motornim vozilima obavezna upaljena svjetla
- Val otkaza u njemačkoj autoindustriji. Razlog nisu samo električni automobili, problem je mnogo dublji
Već desetljećima njemačka stručna organizacija TÜV SÜD objavljuje svoj izvještaj s tehničkih pregleda u kojem navodi najkvalitetnija vozila s najmanje nedostataka i ona koja su na začelju, s najviše nedostataka. Pandemija koronavirusa i inflacija učinili su svoje pa i vozni park u Njemačkoj stari. TÜV je pregledao ukupno 9.583.319 vozila u periodu od srpnja 2021. do lipnja 2022, piše revija HAK. U svim dobnim skupinama (odnosno i starijima od jedanaest godina) 20,2 posto automobila imalo je značajne nedostatke (sustava upravljanja, kočenja, motora…), što je 2,3 postotna boda više nego prethodne godine. Osim vozila koja su u prosjeku starija, stručnjaci iz TÜV SÜD-a također vide ograničene proračune kućanstava kao razlog za smanjenje troškova održavanja i, kao rezultat toga, više nedostataka. Ukupni pobjednik u TÜV izvještaju 2023. je Mercedes B-klase, dok je na začelju Dacia Logan.
Prvi put je prosječna dob veća od deset godina. Očito je da starija vozila postaju sve važnija za sigurnost na cestama, a to pokazuje i povećana stopu kvarova. Stručnjaci TÜV SÜD stoga ispituju vozila do jedanaest godina. Što se tiče kvalitete, ovaj put Mercedes B-klase zauzima prvo mjesto s prosječnom stopom značajnih nedostataka od samo 2,0 posto. Na drugom mjestu je GLC (2,3 posto). VW Golf Sportsvan/Plus također je na ovoj razini. Audi Q3 bio je četvrti s 2,4 posto nedostataka. Na kraju tablice je ponovno Dacia Logan. Od malih vozila, treba pohvaliti Hondu Jazz i Mazdu 2 te Suzuki Vitaru.
Nakon jedanaest godina starosti vozila niti jedan od modela iz tvrtki Mercedes-Benz, BMW i Audi nije na prednjim pozicijama, što je vjerojatno zbog njihove upotrebe kao službenih automobila s velikom kilometražom. Prosječna E-klasa ima prosjek od 176.000 kilometara. Ako kupujete rabljeni automobil u Njemačkoj i ovi podaci vam mogu biti putokaz.