Foto: Ford
Još predpandemijske 2019. godine Fiesta je bila 4. najbolje prodavani automobil u Europi, kao i tri godine prije toga, u prošloj je zanimanje za Fiestu palo
povezane vijesti
Fiesta je završila 47 godina dugo putovanje. Naime, danas je s proizvodne trake Forda u njemačkom Kölnu sišao omiljeni mali Fordov automobil i tako završio jednu dugu eru.
Mali automobil koji je kroz desetljeća izlazio iz pogona u Velikoj Britaniji, Njemačkoj, Španjolskoj, Brazilu, Argentinu, Venezuelu, Meksiku, Tajvanu, Kini, Indiji, Tajlandu i Južnoafričkoj Republci proizveden je u 20 milijuna primjeraka.
Još predpandemijske 2019. godine Fiesta je bila 4. najbolje prodavani automobil u Europi, kao i tri godine prije toga, u prošloj je zanimanje za Fiestu palo, s nekadašnjih tristotinjak tisuća godišnje u Europi pala je je na 73, no i to je bio bolji rezultat od, recimo, Mercedesa C-klase ili Renaulta Megana.
Kad se gleda samo Velika Britanija, rezultati su još impresivniji. Fiesta je tamo bila broj 1 po prodaji 12 godina zaredom, od 2009. do 2020. godine.
Sa skromnijim rezultatima u zadnje dvije godine, dugogodišnja perjanica europskog Forda, preko noći je postala neprofitabilna. U neka druga vremena, možda bi se pokušalo održati na životu model koji se proizvodi od davne 1976. godine u sedam generacija.
No, u vrijeme tektonskih poremećaja u automobilskoj industriji, nove vladavine električnih vozila, Fiesta je postala kolateralna žrtva povećanih potreba za proizvodnim kapacitetima novih modela na struju.
“Mi u Fordu u Europi smo predani brzoj tranziciji u električnu budućnost. Kao dio ove tranzicije, proizvodnja Fieste u Kölnu, u Njemačkoj, bit će prekinuta 7. srpnja 2023. i započet će nova era u Köln Electric Vehicle Centru“ – stoji u priopćenju iz Forda.
Zanimljivo, iako proizvodnja Fieste za „obične“ korisnike prestaje, iz Forda poručuju da će biti i dalje nabavljiva kao model za rally preko partnera u M-sportu i „bit će jezgra rally programa još neko vrijeme“.