Električni Ford Explorer sadrži sve odrednice koje ta tvrtka želi u Europi, gdje više neće biti Fieste i Focusa, ponuditi budućim kupcima
povezane vijesti
Iako su mnogi Fordovo napuštanje proizvodnje Focusa i Fieste, njegovih najprodavanijih modela, štoviše u nekim državama, Velikoj Britaniji primjerice, njih su dvoje, Focus i u prethodnoj nomenklaturi, desetljećima najprodavaniji modeli, doživjeli krajnje zbunjujuće: istina je! Ford se želi pozicionirati kao proizvođač automobila napredne tehnologije i nešto višeg cjenovnog razreda.
Uostalom jako lijepo to već danas pokazuju Kuga i Puma koje su upravo to – zamjena za Focus i Fiestu, ali u jednom crossoverovskom izdanju, raskošniji u svakom pogledu. A skoro se identična priča može ispričati i po pitanju nedavno predstavljenog Explorera. Smješten između Pume i Kuge, taj će automobil čija je duljina 4,46, širina 1,87 te visina 1,60 metara, dok je volumen prtljažnika 450 litara, svoju promotivnu priču odraditi krajem ljeta da bi se u prodaji našao do kraja ove ili početkom iduće godine. Da, ima ipak razlika, jer Explorer je čisto električni automobil kojim će se Ford suprotstaviti konkurenciji koja je u ovoj klasi »električara« u međuvremenu silno nabujala.
Ono što karakterizira električni Explorer je i jako zanimljiva unutrašnjost. Vrlo prostrana i funkcionalna, ali i dizajnerski posebna.
Najupečatljiviji je veliki digitalni središnji prostor na čijem će se zaslonu sve moći pratiti. Bogata oprema i automatski mjenjač se podrazumijevaju, a Ford je razvio i posebni sustav grijanja i hlađenja koji brzo postiže željeni temperaturni efekt sa znatno manjim utroškom energije. Za sada nisu do kraja poznati podaci o snazi i kapacitetu baterije, samim time ni o dosegu, ali vrlo je vjerojatno da će snaga biti oko 150 KS, kapacitet baterije od 60 kWh te da će se s jednim punjenjem bez problema moći prijeći 350 pa i više kilometara.
Explorer će se proizvoditi u Kölnu, dok mu je cijena za sada nepoznata. Pretpostavlja se da će se postaviti, bez pojedinih poticaja, na razinu od 40-ak tisuća eura. I da, u slučaju ovog, opisivanog Explorera, riječ je o modelu za europsko tržište.
U SAD-u na sceni ostaje moćni terenac duljine veće od pet metara kojeg za muke po potrošnji nešto i nije previše briga.