povezane vijesti
Sebastien Ogier, 37-godišnji Francuz sa suvozačem Julienom Ingrassiom upisao se u nedjeljno dopodne zadnjeg dana najpoznatijeg rallya na svijetu, kao apsolutni rekorder Monte Carla. I dok je do 21. siječnja 2021. godine činjenicu da je do sada sedam puta osvajao taj rally dijelio sa sunarodnjakom, još jednim Sebastienom, Loebom, od 24. siječnja on je s osam pobjeda apsolutno jedini na tronu tog natjecanja. Možda tako nije izgledalo lani kad ga je nakon šest uzastopnih pobjeda uspio nadmašiti Thierry Neuville, ali 2021. godina je sve vratila u ustaljeni vrijednosni red.
U subotu se probio na sam vrh u generalnom poretku, a kako je na nedjeljnim brzincima osvajao uglavnom najbolje pozicije, u konačnici je ispred britanske posade Elfyn Evans/Martin Scott bio za 32,6 sekundi. Ogier je 279 kilometara Monte Carla svladao ua 2.56,33 sati, dok su se na pozicije Top5 uz navedene plasirale još i posade Neuville/Mratijin, Rovanpera/Halttunen te Sordo/Dell Barrio. Konstruktorski Toyota Yaris se plasirala na dva najviša mjesta postolja, Hyundi i20 je na trećem, a upravo su ta dva modela zauzela svih prvih šest pozicija.
Ujedno, istaknuo je Ogier, rodom iz Gapa tako da njegov trijumfalni niz na Monte Carlu ipak ima prednost koja mnogo toga pojašnjava, i na ta način kandidaturu za generalnu ovogodišnju pobjedu, a to bi razmišljanje već moglo dobiti jasnije konture upravo na Croatia WRC-u koji se, po prvi puta u Hrvatskoj vozi u travnju na širem zagrebačkom, karlovačkom te zagorskom području.
Da, baš tako što je prezadovoljan svojim nastupom na najtežem svjetskom rallyu zaključio i Viliam Prodan – vidimo se u našoj Hrvatskoj, vidimo se po prvi puta na Croatia WRC-u!
– Zapravo sam oduševljen. Odvesti jedno ovako teško natjecanje, toliko teško da na nekim od podloga i općenito uvjeta nikad nisam ni pomišljao da ću voziti, na način da i u sportskom smislu, u konačnici osmim mjestom u pretku klase kao i činjenici da samo zbog gumi defekta drugog dana nismo u pedeset najboljih vozača na svijetu, silno je oduševljavajuća stvar, zaključio je Prodan koji se prije svih zahvalio svom suvozaču Zoranu Raštegorcu, u automobilističkom svijetu poznatom i kao – Frik.
Da, moglo bi se reći, s obzirom da se na Monte Carlu uz tvorničke ekipe pojavljuju isključivo jako, jako bogate i jednako tako strukturirane ekipe, uspjeh posade Prodan/Raštegorac je i u sportskom smislu sjajna najava hrvatskog WRC-a, najznačajnije sportske priredbe ikad održane u Hrvatskoj. Globalna pažnja i financijska sredstva koja se vezuju uz WRC su naime toliko veliki da mu skijanje ili rukomet, koji su također u Hrvatskoj imali najznačajnije globalne predstave, ni u kom slučaju ne mogu konkurirati.
I, na kraju kako smo svo ovo vrijeme isticali – nema uspješne posade bez uspješnog tima. Njega su ove jako značajne godine za hrvatski automobilizam činili entuzijasti AK Opatija Motorsport, koji je na taj način također upisao povijesni nastup na Monte Carlu, u prvom redu Igor Puž i Marko Stiperski, dvojac koji je posadi davao zadnje upute o stanju podloge na kojoj će nastupati, zatim mehaničari iz Slovenije – koji su na scenu stupali kad su svi kretali na odmor te, ne manje važni: kuhar Dean Vivoda kao i tim koji je, uz sve ostalo, bio posvećen i PR-u – Mateo Butorac i Hrvoje Banić.