Nakon klasičnog modela ID.3 i ID.4, na red je došao ID.5 koji uz veliku snagu električnih motora dovodi i atraktivni SUV kroj i naglašenu dinamiku.
povezane vijesti
- Alkoholiziran vozač ”pokosio” više prometnih znakova u čak tri ulice pa sletio s ceste i završio u suhozidu
- Dogodilo se 25 prometnih nesreća, u kojima su dvije osobe teško, a četiri lakše ozlijeđene
- Teretnim vozilom sletio na putnu bankinu te udario u smjerokazni stupić, žičanu ogradu i betonski pomoćni objekt
Volkswagen će do proljetnih mjeseci iduće godine na tržište pustiti svoj najnoviji SUV coupe. Model je to koji nastavlja električni niz, dakle naziva ID.5. I dok je u slučaju ID.4 riječ o nešto klasičnijoj hatchback limuzini, automobilu pravilnog kroja, ID.5 donosi znatno zanimljiviji i atraktivniji dizajn. Kako je predviđeno dolazi i u sportskoj GTX verziji, a upravo o opcijama, klasičnijoj i sportskoj ovisi i snaga ovog zanimljivog automobila.
Dužina ID.5 je 4599 mm, dok je GTX verzija za 17 milimetara kraća. Širina automobila je 1852 mm, visina 1613 mm, dok međuosovinski razmak od 2766 mm omogućava prostorne uvjete u unutrašnjosti koji se inače mogu pronaći samo u SUV vozilima iz viših segmenata tog automobilskog razreda. Kapacitet prtljažnika iznosi 549 litara, s preklopljenim sjedalima ide do vrlo funkcionalne 1561 litre.
ID.5 dolazi s tri verzije motora, kao i s baterijama od 77 i 52 kWh. Snaga motora je 174, 204 ili 299 KS koji je namijenjen modelu GTX. Maksimalni domet s jednim punjenjem je 520 kilometara. Važno je naglasiti da je kod ID.5 elektromotor u stražnjem dijelu vozila, dok GTX ima po jedan e-motor na prednjoj i stražnjoj osovini, što ujedno omogućava ravnomjernu raspodjelu snage i pogon na sve kotače.
Kod verzije s najmanjom snagom maksimalna je brzina, kao i kod mnogih električnih automobila, limitirana, 160 km/h, dok mu je ubrzanje od 0 do 100 km/h 10,4 sekunde. Maksimalni okretni moment je 310 Nm, a iako električne automobile opterećuje težina baterije koja ukupnu težinu podiže do neuobičajeno visokih vrijednosti u odnosu na klasične automobile, jako dobar koeficijent otpora zraka, cx 0,26, pomaže nižoj potrošnji.
Najsnažnija opcija, dakle GTX s 299 »konja« ima limit postavljen na 180 km/h, dok mu je ubrzanje od 0 do 100 km/h jako dobre 6,4 sekunde. Istina, žrtva te eksplozivnosti je doseg s jednim punjenjem od 480 kilometara na što utječe i povećanje koeficijenta otpora zraka od cx 0,27.
Cijena ID.5 nije još poznata, no s obzirom na zahvate po pitanju oblika karoserije, kao i na činjenicu da s njime uvijek idu visoki paketi opreme, moguće je računati na povećanje od desetak posto u odnosu na ID.4. No o tome – kad dođe vrijeme, s prvim toplijim danima 2022. godine.