Foto Reuters
Kanada ima veliki rudarski sektor koji vadi važne minerale, uključujući litij, nikal i kobalt, i pokušava privući kompanije
povezane vijesti
Njemački proizvođač automobila Volkswagen odlučio je graditi tvornicu baterijskih ćelija u Kanadi kako bi osigurao pristup kanadskim i američkim subvencijama u uspostavi proizvodnog lanca u Sjevernoj Americi.
Još u prosincu VW je potvrdio da traži lokacije za tvornicu u Kanadi nakon potpisivanja memoranduma o razumijevanju s Ottawom šest mjeseci ranije kojim je osigurao pristup ključnim sirovinama.
Kanada ima veliki rudarski sektor koji vadi važne minerale, uključujući litij, nikal i kobalt, i pokušava privući kompanije u svim segmentima opskrbnog lanca za proizvodnju električnih vozila fondom za zelenu tehnologiju vrijednim više milijardi dolara.
Ottawa tim fondom pokušava osigurati budućnost proizvodne baze u Ontariju, najnaseljenijoj od 10 kanadskih pokrajina.
„(VW-ova odluka) dobitak je za Kanadu… a takav dobitak morate proslaviti i reći – da, pobijedili smo”, rekao je kanadski ministar za inovacije Francois-Philippe Champagne.
VW-ova tvornica bit će „najveća pojedinačna investicija u automobilskom sektoru u povijesti Kanade”, ustvrdio je Champagne, ne navodeći detalje. Tvornica će biti smještena u gradu St.Thomas.
„Mislim da je svim velikim proizvođačima jasno da, ako moraju ozeleniti nabavni lanac, Kanada je pravo mjesto za to”, rekao je ministar.
Njemački kemijski div BASF kupio je već prije godinu dana zemljište u Kanadi za tvornicu materijala za baterije kako bi opskrbljivao proizvođače električnih vozila u SAD-u i Meksiku.
Volkswagenov plan odražava i nastojanja europskih tvrtki da prošire poslovanje u SAD-u nakon što je Washington usvojio Zakon o smanjenju inflacije (IRA) koji predviđa izdašne subvencije za zelenu tehnologiju.
Električni automobili s baterijama iz buduće VW-ove tvornice ispunjavat će uvjete za subvencije za električna vozila s definiranim minimalnim udjelom minerala izvađenih ili prerađenih u SAD-u i u zemljama kojima je SAD sklopio sporazum o slobodnoj trgovini.
U VW-ovom priopćenju nije navedena vrijednost ni kapacitet nove tvornice. Član uprave Thomas Schmall rekao je u kolovozu da na prvoj lokaciji u Sjevernoj Americi ciljaju na kapacitet od 20 gigavat sati.
U utorak VW je odvojeno priopćio da će 68 posto planiranih 180 milijardi eura ulaganja u razdoblju od 2023. do 2027. usmjeriti u elektrifikaciju i digitalizaciju.
Prethodni petogodišnji plan bio je težak 159 milijardi eura, a 56 posto iznosa bilo je rezervirano za tehnologije budućnosti. Već 2025. svako peto vozilo koje skupina proda diljem svijeta imat će potpuno električni pogon.