Foto Gordana Čalić Šverko
Za Đanija su uvijek govorili da je vozio "na glavu". Išao je na pobjedu ili nije vozio. Bio je takav automobilist koji je uvijek davao 300 posto sebe, kazao je Riječanin Hrvoje Ćubelić
povezane vijesti
Na desetu obljetnicu smrti jednog od najvećih hrvatskih automobilističkih asova, svi su putovi za vlasnike šezdesetak starodobnih automobila, većinom “fićeka”, iz Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Njemačke, Austrije, Švicarske…, vodili u Buzet, grad oktana, na tradicionalni Memorijal Đani Šverko.
Ivan Đani Šverko bio je popularan automobilistički as, a njegovo pojavljivanje na utrkama privlačilo je gledatelje. Već je na početku sportske karijere postigao najveći uspjeh osvajanjem Europskog prvenstva 1969. godine.
Posebno emotivan dan
Uz susret vlasnika legendarnih “fićeka” predvođenih Abarthima, obilježen je i datum Đanijevog rođendana, 2. studeni. Posebno emotivan dan za njegovu kćerku Milu Šverko koja jesenska oktanska okupljanja u očevom rodnom gradu organizira uz podršku Grge Dulabića iz Münchena, Hrvoje Ćubelića iz Rijeke, kćerke Tifany i obitelji.
– Studeni je u znaku godišnjice rođenja i smrti moga oca. Emocije su iste kakve su bile i prije deset godina. Ista je ekipa koja mi pomaže u organizaciji susreta, gotovo isti sudionici koji se okupljaju u Buzetu. Postalo je to mjesto sjećanja, ali i druženja istomišljenika.
Među njima ima puno mladih kojima je bio sportski uzor. Nedavno mi je jedan 27- godišnjak iz Srbije kazao kako se kod njih uvijek govorilo da moraš voziti kao Đani Šverko, prenijela je Mila Šverko.
Đani Šverko, kazao je Riječanin Hrvoje Ćubelić, bio je poznati automobilist koji je cijeli život posvetio automobilizmu.
– Kao svi ljubitelji automobila, oldtimera, trkaćih auta, i sam vozim trke, bio sam među onima koji su pokrenuli ove susrete koji su postali tradicija. Za Đanija su uvijek govorili da je vozio “na glavu”. On je išao na pobjedu ili nije vozio.
Bio je takav automobilist koji je uvijek davao sebe 300 posto. Htio je napraviti veliki muzej oldtimera u Zagrebu, nije ga uspio realizirati, ali smo uspjeli u Buzetu napraviti spomen sobu i izložiti u njoj njegov restauriran Abarth 1000 TCR, kazao je Ćubelić.
Gradonačelnik Buzeta Damir Kajin istaknuo je kako mu je drago da se čuva uspomena, s jedne strane na Đanija, s druge na “fićeka” koji je bio znak jedne industrijalizacije ovih prostora.
Trofejni buzetski vozački as i dugogodišnji sportski djelatnik Branko Bašić, naglasio je da je Đani bio Buzećan u Zagrebu, ali uvijek povezan s Buzetom. Poveznica različitih generacija automobilista u Buzetu, ali i promotor Buzeta i automobilizma.
Kontinuitet tradicije
Kontinuitet tradicije jesenskog memorijala odvija se uz isti hodogram. Na programu je razgledavanje oldtimera parkiranih u Ulici II. Istarske brigade te obilazak Spomen-doma Đanija Šverka u njegovoj rodnoj kući u Buzetu neposredno uz povijesno zdanje Narodnog doma, gdje je, uz brojne eksponate, njegov kompletno restauriran Abarth 1000 TCR.
Nakon odlaska na posljednje počivalište Ðanija Šverka na mjesnom groblju u Buzetu, polaganja vijenca na njegov grob, kao i na grobu Deana Prodana koji je podupirao memorijalni susret, slijedi vožnja po legendarnoj buzetskoj stazi Most – Peničići.
Organizaciju susreta podržavaju Grad Buzet i Turistička zajednica Grada Buzeta koja je Memorijal Đani Šverko uklopila u ovogodišnje 21. izdanje Festivala istarskih tartufa, kroz reviju oldtimera na parkiralištu u Mašimovoj škuji kod sajamskog šatora.
Zahvalnice su podijeljene na svečanom ručku u hotelu Fontana. Među najstarijim sudionicima susreta 63-godišnji Senad Eminović rodom iz Bihaća koji 35 godina živi u Austriji, prevalio je oko 500 kilometara da bi došao u Buzet.
– To je jedna velika ljubav prvo prema fići, a onda i poštovanje prema Đaniju koji je bio uzor za sve nas koji volimo ove automobile, izjavio je Eminović.