Test

Vjetar u kosi, a kotača – tri. Testirali smo sjajni skuter Piaggio MP3

Maksim Gržinčić Max

Ugođaj motocikla, uz daleko veću sigurnost - najkraći je zaključak o Piaggiu MP3



Svi se rado prisjećamo nekih boljih prošlih vremena, pa tako i mi prve dekade aktualnog tisućljeća kad su mnogi nudili skutere i motocikle na test, vremena kad smo se navozili zaista brojnih modela dvokotača.


Prisjetili smo se tako i godine 2006. kad je Piaggio predstavio revolucionarni skuter na tri kotača – MP3. Netom nakon predstavljanja neobične trokolice na tada vrlo posjećenom i aktualnom zagrebačkom auto sajmu, dobili smo poziv od distributera Piaggia za našu regiju, tvrtke Moto Matušić iz Matulja za isprobavanjem neobičnog vozila. Mnogo puta je od onda dan svanuo i minuo, da bi se nedavno pojavio sličan poziv. Petnaest godina kasnije dobili smo poziv od istih matuljskih distributera, za model istog naziva i forme, ali danas ipak začajno drugačijih karakteristika. Riječ je dakako bila o najnovijem modelu MP3 400 HPE Sport. Jest da je malo zahladilo, ali tko bi propustio ovakvu ponudu.


Sada daleke 2006. godine novotarija na tri kotača pogonjena je bila agregatom zapremine 250 cm3 te nas je ugodno iznenadila pa smo s oduševljenjem dočekali model jače zapremine. Navikli smo na trokolice koje straga imaju dva kotača, sprijeda samo jedan, no kod MP3 raspored je obrnut, iskustvo je novo i potrebno je izvjesno vrijeme da se na ovu novotariju priviknemo. Kako se tek vozi? To nas je posebno zanimalo. Smještamo se u široko i udobno sjedalo i noge dižemo na podnicu.Prednji ovjes je blokiran i ne moramo održavati ravnotežu kao na klasičnom skuteru ili motociklu. Ispred nas je raskošna instrument ploča poput onih na ostalim maxi skuterima.




Dodajemo »gas« i krećemo, a prednji ovjes se automatski deblokira i pruža nam mogućnost normalne vožnje i naginjanja u zavojima kao da smo na običnom skuteru. Nakon privikavanja naginjemo se sve više i življe ulazimo u zavoje, dok osjećaj sigurnosti raste. Bez bojazni prelazimo preko rupa, isturenih šahti. Nema proklizavanja, poskakivanja. Vozimo se prigradom gdje uvijek ima pijeska po cesti, no nailaskom na njega nema problema. Iz kilometra u kilometar vozimo se opuštenije i isprobavamo mogućnosti vozila koje kao da nema granicu. Tri kotača su tri kotača, tek jedan manje nego na automobilu.


Prilikom zaustavljanja dovoljno je pomaknuti dugme na desnoj strani upravljača i prednji ovjes se ukrućuje, noge ne treba spuštati na tlo. Dodajemo gas i vozimo se kao i prije. Zabavno i praktično! Sofisticirani sustav blokiranja prednjeg ovjesa rotofonikom povezuje oba prednja kotača sa centralnim kompjuterom koji ne dopušta blokiranje ovjesa ako su razlike u brzini kod prednjih kotača velike, a na blokiranje utječe i broj okretaja motora što u praksi znači slijedeće: ako se vozi manjom brzinom, nailaskom na semafor ili kolonu koja stoji već pri brzini od 25 km/h moguće je blokirati prednji ovjes, no ako to želimo učiniti, a malo više smo odvrtili ručicu »gasa«, centralni kompjuter dozvolit će blokadu tek kad se brzina spusti ispod 20 km/h, a broj okretaja motora padne ispod 2000 okr/min.


Prilikom parkiranja nije potrebno aktivirati ručnu kočnicu, niti postavljati skuter na centralni nogar iako MP3 posjeduje obje komponente. Dodamo li gas dok stoji, skuter se ne pokreće jer to ne dozvoljava senzor smješten u sjedalu. Kretanje je moguće tek kada vozač sjedne u sjedalo.


Novi MP3 400 HPE serijski je opremljen kontrolom proklizavanja (ASR), a za pravovremeno zaustavljanje brinu se ABS integrirane kočnice sa dva diska naprijed promjera 258 mm i jednim straga promjera 240 mm. Testni model osim ručica za kočenje na upravljaču posjeduje i nožnu kočnicu tako da se u naprednim zemljama EU-a, pa tako i Sloveniji, može voziti i sa položenom »B« kategorijom.


Na kraju možemo zaključiti da je Beverly 400 lakši, agilniji i povoljniji od MP3 400 HPE Sport, no ipak na dva kotača i manje siguran. Za sada MP3 400 ima konkurenciju u Yamahinom Tricity 300, a konkurencija dolazi unutar kuće jer se osim modela MP3 400 HPE Sport po cijeni od 69.990 kuna nudi MP3 300 za 59.900 kuna te MP3 500 Sport za 87.990 kuna.