Treću godinu za redom KIA-ini modeli imaju najmanje prijavljenih kvarova nakon tri godine vlasništva
povezane vijesti
Kia je već treću godinu zaredom najpouzdaniji masovni automobilski brend u studiji J. D. Power, što znači da ima najmanje problema među masovnim brendovima nakon tri godine vlasništva. I da sve to nije slučajnio pokazuju i podaci iz studije J.D. Power VDS 2023 o pouzdanosti vozila (Vehicle Dependability Study) koja se temelji na izvještavanju vlasnika o problemima sa svojim tri godine starim vozilima.
Pobjeda i po razredima
Ovoj značajnoj ukupnoj pobjedi treba dodati još tri pobjede po razredima, gdje su pobijedili modeli Forte (kompaktni automobil), Optima (srednje velika limuzina) i Sportage (kompaktni SUV). Ovo najnovije dostignuće dodatno jača Kijin ugled proizvođača automobila koji proizvodi najpouzdanija vozila.
– Jedna stvar je kada Kia hvali svoju vrhunsku pouzdanost, a nešto drugo je kada to prepozna organizacija kao što je J.D. Power. Priznanja J.D. Power potvrđuju našu predanost razvoju pouzdanih vozila. Biti tri godine zaredom najbolji masovni brend mnogo govori, jer naši kupci vjeruju u vozila Kia na osnovu svojih iskustava iz prve ruke, rekao je Sean Yoon, predsjednik i izvršni direktor Kijine sjevernoameričke podružnice.
Studija proučava probleme s kojima su se u posljednjih 12 mjeseci susretali vlasnici tri godine starih vozila. Opća pouzdanost određena je brojem prijavljenih problema na 100 vozila (PP100). Tako niža ocjena odražava viši stupanj pouzdanosti. Studija je sastavljena od 30.062 ispunjene ankete i proučavala je kako vozila modelnog godišta 2020 trenutno djeluju na područjima kvalitete, zamjene komponenti i privlačnosti.
– J.D. Power prikuplja i sastavlja na desetine tisuća glasova vlasnika vozila. Vlasnici vozila Kia su svojim vozilima dali visoke ocjene za kvalitetu i pohvalno ocjenjuju svoja iskustva nakon tri godine vlasništva. Priznanje za najpouzdanijeg masovnog proizvođača već treću godinu za redom, pored nagrada za modele Sportage, Forte i Optima, dokazuje kako Kia sluša što joj govore kupci i pruža im tako željenu pouzdanost, rekao je Doug Betts, predsjednik globalnog automobilskog odjela J.D. Power.
Sjajan Daleki istok
Na generalnoj listi inače je najbolji još jedan dalekoistočni brand, japanski Lexus. Kako je poznato, omiljena je to marka američkim ljubiteljima luksuznijih automobila, inače Toyotin podbrand. Sama se pak Toyota plasirala na sedmo mjesto, a ne može se ne primijetiti kvalitativnu nadmoć korejskih brendova. Odmah iza Lexusa je Genesis, Hyundaijev luksuzni podbrand posebno osmišljen za američko tržište, dok je sam Hyundai osmi. Dodamo li još Mitsubishi i Nissan, koji su također na JD Power Top10, dolazimo do zaključka kako je među prvih deset, njih čak sedam iz Koreje i Japana – tri »uljeza« su Buick, Chevrolet i Mini. Ono što pak ne djeluje baš poticajno, iznad prosjeka za cjelokupnu automobilsku industriju je još samo BMW, dok su svi ostali ispod prosjeka, odnosno imaju višak prijavljenih kvarova. Još je čudnije što su Mercedes, Ford, Audi na samom začelju. Istina je kako je nisko i Tesla, a posljednje plasirani od svih praćenih, Land Rover ima više od dvostruko prijavljenih kvarova u odnosu na prvoplasirani Lexus. Na ljestvici nema velikog broja europskih proizvođača koji se u SAD-u ne prodaju, tako da je ljestvica manjkava za promatrače iz Europe.