Foto: RM Sotheby's
Riječ je o prototipu s brojem šasije 001 koji je pokazan 1989. godine na sajmovima automobila u Los Angelesu i Ženevi i jedini je primjerak koji nosi ime kralja disca Giorgija Morodera
povezane vijesti
- Kupac banane kao umjetničke instalacije od 6,2 milijuna dolara, upravo pojeo to najskuplje voće na svijetu
- Na aukciju ide pismo Johna Lennona u kojem na osam stranica moli Erica Claptona da zajedno formiraju bend
- HNK Rijeka se pridružila akciji za ozdravljenje Melite Maslak. Igrači darovali potpisane dresove za aukciju
Da uvijek postoji netko tko će posegnuti duboko u džep kako bi u garaži imao dio ekskluzivne automobilske povijesti, svjedoči i prošlotjedna aukcija RM Sotheby’sa na kojoj je unikatni superauto Cizeta-Moroder V16T prodan za 1,36 milijuna dolara.
Claudio Zampolli je početkom 80-ih imao posao iz snova. Bio je test vozač i inženjer razvoja u Lamborghiniju, no htio je više. Preselio se u Los Angeles, pokrenuo vlastiti biznis za servisiranje i tuning ekskluzivnih automobila, ali sanjao je da sa svim svojim iskustvom napravi jurilicu u rangu onih njegove bivše firme ili Porschea, Bugattija ili Ferrarija.
Za napraviti vlastiti superauto u više od jednog primjerka potrebna su krupna financijska sredstva. Zampolli ih je pronašao kod svog sunarodnjaka Giorgija Morodera koji se do sredine 80-ih obogatio kao međunarodno priznati kralj disca, glazbeni autor koji je radio s najvećim glazbenim imenima disco ere.
Tako se rodio Cizeta-Moroder V16T, super auto čiju unikatnost jamči činjenica da je nakon prototipa proizvedeno samo devet komada između 1991. i 1995. godine.
Inspiriran rasporedom motora Lamborghinija Miure, Zampollijeva kreacija sadržavala je poprečno postavljen 6,0-litreni V-16 s pet-stupanjskim ručnim mjenjačem. Zadivljujuću karoseriju dizajnirao je legendarni dizajner Marcelo Gandini, koji poznat po dizajnu Lamborghinija Miure i Countacha, Lancie Stratos te mnogih drugih kultnih automobila.
Automobil koji na prvu izgleda kao križanac Lamborghinija Diablo i Ferrari Testarosse, razvija 533 konjskih snaga i ubrzava od 100 km/h za 4,2 sekunde.
U aukcijskoj kući Sotheby’s nisu otkrili gdje su i jesu li na „životu“ ostali primjerci ovog automobila, no ovaj s aukcije je kako god se okrene poseban. Riječ je o prototipu s brojem šasije 001 koji je pokazan 1989. godine na sajmovima automobila u Los Angelesu i Ženevi i jedini je primjerak koji nosi Moroderovo ime. Naime, ubrzo nakon objave prototipa Moroder se povukao iz posla i ostavio Zampollija da se o proizvodnji brine sam. S obzirom da je napravio još devet i prodao ih po astronomskoj cijeni od 280 tisuća dolara (danas bi to bilo dvostruko ako računamo inflaciju dolara u posljednjih 30 godina), Zampolli je na kraju s Cizetom napravio dobar posao.
Čini se da je i glazbeni veteran, danas 81-godišnji Giorgio Moroder prošao financijski dobro jer je upravo on sve ove godine bio vlasnik prototipa Cizete restaurirane temeljito 2018. godine.