Foto: iStock
Originalni plan Tesle je bio povećavati broj isporuka za 50 posto svake godine pa je ovim rezultatima debelo nadmašila plan godišnjeg rasta isporuka. Samo u posljednjem, četvrtom kvartalu 2021. godine, Tesla je isporučila 308.600 vozila
povezane vijesti
U svom najnovijem izvješću iz Tesle je priopćeno da je tvrtka isporučila rekordnih 936.172 vozila tijekom 2021. godine što je 87% više u odnosu na 2020. kada je prijavila isporuku 499.647 vozila. Također, tvrtka Elona Muska je uspjela prodati više automobila nego što je proizvela u godini (930.422).
Originalni plan Tesle je bio povećavati broj isporuka za 50 posto svake godine pa je ovim rezultatima debelo nadmašila plan godišnjeg rasta isporuka. Samo u posljednjem, četvrtom kvartalu 2021. godine, Tesla je isporučila 308.600 vozila, nadmašivši svoj prethodni rekord u jednom tromjesečju, kao i očekivanja analitičara, a usput je zabilježila i ozbiljno povećanje u usporedbi s trećim kvartalom, tijekom kojeg je isporučila 241.300 vozila.
Tesla je, kao i gotovo svi proizvođači i gotovo sve industrije, pogođena nestašicom čipova koja podiže cijenu proizvodnje. Prošle godine su, kako bi smanjili posljedice nestašice čipova, preradili svoj softver kako bi on mogao raditi na drugim čipovima od uobičajenih. Zbog nestašice su na kratko morali i obustaviti proizvodnju u tvornici u Kaliforniji tijekom veljače. Neki kupci su, pisao je tada The Verge, primijetili kako su njihove Tesle isporučene bez USB utora, potencijalno zbog nestašice čipova.
Usprkos problemima, Tesla je uspjela povećati isporuku vozila povećanjem proizvodnje u svojoj prvoj inozemnoj tvornici u Šangaju i tehničkim promjenama na automobilima koje proizvodi u Fremontu u Kaliforniji. Naime, tvrtka je u svibnju objavila da uklanja radarske senzore iz modela 3 i modela Y vozila napravljenih za kupce u Sjevernoj Americi. Ti se automobili sada oslanjaju na sustav temeljen na kameri.
Musk je izjavio da želi povećati volumen prodaje Teslinih vozila na 20 milijuna godišnje u sljedećih devet godina, a u potrazi za tim rastom, Tesla je ove godine spremna pokrenuti proizvodnju crossovera Model Y u svojoj novoj tvornici u Austinu u Teksasu. Nakon toga namjerava otvoriti još jednu tvornicu u Brandenburgu u Njemačkoj.
I dalje se očekuje da će Teslina prodaja rasti s ukupnom potražnjom za električnim vozilima, a Gigafactory u Šangaju mogao bi postati najveći izvozni centar za Tesline automobile, s obzirom da ima najviše prostora za rast. Time bi se mogla dodatno smanjiti cijena proizvodnje novih modela, što bi konačno moglo dovesti do dugo iščekivanog modela cijene 25.000 dolara. Tesla bi konačno mogla i u prodaju pustiti svoj pickup kamionet, Cybertruck.
Proizvodnja će se povećati i u tvornicama u Berlinu i Texasu, čime će Tesla sasvim sigurno nadmašiti broj od milijun isporučenih automobila tijekom 2022. godine, a veliku ulogu mogla bi imati ambicija proizvodnje vlastitih baterija, i to u značajnim količinama. Iako se tvrtka već duže vrijeme bavi s tehnologijom baterija, donedavno ih nije sama proizvodila.
Tesla još uvijek pokušava kupiti što više baterija od raznih proizvođača, no ako sami pokrenu značajniju proizvodnju baterija, to bi posljedično moglo dovesti do smanjenje troškova proizvodnje, što naravno dovodi i do rasta profita.
Iako je tvrtka Elona Muska definitivno dominantni igrač u svijetu električnih vozila na baterije u SAD-u i velikom dijelu svijeta, očekuje se da će izgubiti dio tržišnog udjela zbog sve ambicioznije konkurencije. Primjerice, Toyota je najavila investitorima da će uložiti 35 milijardi dolara u proizvodnju 30 električnih modela na baterije do 2030. godine, a Rivian je nedavno započeo isporuku svog električnog pick-upa i SUV-a na baterije. I Ford je prestao primati rezervacije za svoj električni kamionet F-150 Lightning nakon što je primio 200.000 narudžbi. No, činjenica da i sad svakim danom ima sve više modela električnih automobila renomiranih proizvođača, pa Tesla svejedno udvostručuje prodaju. Ima nešto u tome da je Musk s Teslom bio pionir i da je uvijek bio korak ispred konkurencije. S obzirom na nove tvornice, strategiju stvaranja uvjeta da se ne ovisi o vanjskim dobavljačima ključnih komponenti električnih automobila, tako će sigurno bar još neko vrijeme i ostati.