REUTERS
U Hrvatskoj je u kolovozu registrirano 3200 novih vozila, za 13,7 posto više nego u istom mjesecu prošle godine, a nakon 8,4-postotnog pada u srpnju. Time je prekinuto tromjesečno razdoblje pada potražnje
povezane vijesti
Nestašica poluvodiča, poremećaji u dobavnim lancima te rast cijena energenata i sirovina bacili su automobilsku industriju na koljena. Međutim čini se da proizvođači automobila ipak imaju barem malo razloga za veselje. Prema najnovijim podacima Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), potražnja za njima snažno je porasla u Europskoj uniji nakon 13 mjeseci uzastopnog pada, a pritom Hrvatska bilježi trostruko veći rast od razine EU-a, piše tportal.
Najnoviji su to podaci iz predstavljenog pregleda tržišta ACEA-e. U 26 zemalja, bez Malte, u kolovozu je registrirano 650.305 novih automobila, što je 4,4 posto više nego u kolovozu prošle godine, u jeku krize nestašice poluvodiča. Međutim iz ACEA-a napominju da je broj registriranih automobila još uvijek daleko ispod pretpandemijske razine. Rastu su pridonijela ključna tržišta sa solidnim dobicima – Italija (+9,9 posto), Španjolska (+9,1 posto), Francuska (+3,8 posto) i Njemačka (+3,0 posto).
U Hrvatskoj je u kolovozu registrirano 3200 novih vozila, za 13,7 posto više nego u istom mjesecu prošle godine, a nakon 8,4-postotnog pada u srpnju. Time je prekinuto tromjesečno razdoblje pada potražnje, prema ACEA-inim podacima.
S druge strane na razini EU-a potražnja je u prvih osam ovogodišnjih mjeseci smanjena 12 posto, uz registriranih gotovo šest milijuna novih automobila, izvijestila je udruga. Dakle prošlomjesečni prikaz uspoređuje se s lošim rezultatima prethodne godine i ostaje znatno ispod razina prije pandemije. Provjerili smo kako stručnjaci gledaju na porast potražnje za automobilima te kakve su prognoze za automobilsku industriju i potražnju kupaca uslijed galopirajuće inflacije.
‘Pitanje je kad su te kupnje inicirane’
‘Pandemijsko-sirovinsko-energetski stres prouzročio je dosta oscilacija na tržištu pa vjerujemo da je velikim dijelom odgovoran za navedeni rast prodaje novih automobila. Brojni auti se čekaju i preko 400 dana te je pitanje kada su inicirane kupnje isporučene u kolovozu 2022. Ipak se radi o broju novoregistriranih automobila, a ne prodanih. Na taj smo način ove godine zabilježili i porast u travnju, kada su bile aktualne i narudžbe rent-a-car službi.
Realnijom se čini slika o padu broja novoregistriranih automobila na godišnjoj razini od 9,3 posto. Proizvođači i dobavljači rezervnih dijelova suočavaju se s ranije navedenim izazovima. Takvo što utječe na promjenu prioriteta kada je riječ o modelima auta zbog izbora dobavljača i sirovina, ali i tržištima zbog volumena, servisnih kapaciteta i veličine prodajne mreže. Iz tog razloga vjerojatno ćemo još neko vrijeme gledati smanjivanje, ali isto tako buđenje određenih brendova i modela kao ‘novonormalne anomalije”, kaže Ivan Gadže, predsjednik Uprave Tokić Grupe.