Danak rata

Tržište novih automobila u Rusiji u slobodnom padu

T.I.

Foto: Lada

Foto: Lada

S obzirom da zbog dugotrajnih gospodarskih sankcija, odnosno prekida većine ekonomskih odnosa Rusije i Zapada, lista najprodavanijih brendova izgleda kao da je došla iz nekog drugog svijeta



Koliko rat ranjava gospodarsku sliku Rusije i utječe na potrošački optimizam prosječnog Rusa, sugeriraju i brojke o prodaji novih automobila u površinski najvećoj zemlji čijem čelniku nije dosta, pa bi pod svoje još malo ukrajinske zemlje.


Naime, tržište novih automobila u slobodnom je padu, u ožujku je prodano čak 45,5 posto manje automobila negoli prošle, također ratne godine. Prodano je sveukupno 79,822 vozila. Za usporedbu, u po broju stanovnika više nego dvostruko manjoj Francuskoj, u ožujku je prodano dva puta više automobila.


S obzirom da zbog dugotrajnih gospodarskih sankcija, odnosno prekida većine ekonomskih odnosa Rusije i Zapada, lista najprodavanijih brendova izgleda kao da je došla iz nekog drugog svijeta.




Od prvih deset, sedam je kineskih, što poznatijih (Geely, Haval, Chery), što nama potpuno egzotičnih (Changan, Omoda, Jetour, Jaeco). Prvo mjesto čvrsto drži stari domaći poznati brend Lada, na listu se ugurala i bjeloruska tvrtka Belgee, kao i novi ruski brend Solaris.


Što se tiče modela, i dalje dominiraju jeftin Ladin sedan Granta, te kompaktni model C klase Vesta, a dobro se na listi drže i dvije inačice legendarne Lade Nive, klasični Legend i modernija verzija Travel, prilagođena gradskoj vožnji i otvorenoj cesti.