PREDSTAVLJAMO

Toyota Land Cruiser: Dramatična promjena uglednika među automobilima

Edi Prodan

Promjene vanjštine i unutrašnjosti pokazuju da se Land Cruiser ne želi nadmetati samo snagom i sposobnostima nego i - privlačnošću.



Stiže nova generacija Toyote Land Cruiser, jednog od najmoćnijih i najsposobnijih automobila na svijetu. Automobila koji upravo slavi 70 godina postojanja s obzirom da je i on bio svojevrsni civilni, mirnodopski odgovor na iskustva sa sličnim automobilima u 2. svjetskom ratu. A stiže i to – dramatično promijenjen u dizajnerskom smislu, pun želje da više ne bude samo moćan nego i – privlačan. Jasno je kako slijedi dizajnerske poteze koje pronalazimo i kod aktualne generacije SUV-a Rav4, a jasno je i to da se želi uključiti u borbu na način kako su to učinili primjerice i Range Rover ili pak Land Rover Defender koji se po mnogim karakteristikama mogu nadmetati s japanskim moćnikom.


Golema, namjerno skoro pa predimenzionirana maska upućuje na to da se iza nje krije jako velika snaga. S razlogom je takva jer novi Land Cruiser dolazi s po jednim dizelskim i benzinskim motorom. Dizelaš ima 3,3 litre volumena i 303 KS, dok je benzinac mnogo snažniji – 3,4 litre i 415 »konja«. Oba dolaze s vrhunskim automatskim mjenjačem kojem je čak deset stupnjeva prijenosa tako da se snaga motora uvijek pravodobno potiče na optimalni rad.


Land Cruiser svoju moć iskazuje kad je najteže. Zbog tog je sasvim sigurno jedno od najčešćih vozila na putovima, još i više bespućima Afrike, svih onih krajeva svijeta koji su i danas prometno – neuređeni. Njegove terenske sposobnosti su dotjerane. Dokazuje to i unekoliko povećani kut ulaza na prepreku – sada je 32 stupnja, mogućnost savladavanja vodotoka dubine do 70 centimetara, baš kao i integralni pogon s mogućnošću blokade diferencijala što mu omogućava penjanje strminama od kojih zaziru čak i divokoze.




Dolazi s ovjesom koji je definiran kao »Electronic Kinetic Dynamic Suspension System« što znači optimalnu mogućnost prilagodbe vožnje bez obzira o kakvoj se podlozi radilo. Može dakle biti krotak kao limuzina, ali i surov kad mu je podloga takva.


Dužina Land Criusera je 4,95 metara, širina čak 1,98 baš kao i visina od 1,93 metara tako da će i dalje u pojedinim opcijama imati sposobnost prihvata sedam putnika. Cijene za hrvatsko tržište još nisu poznate, no ma kolike one bile, sasvim je sigurni da će se raditi o – pametno uloženom novcu, odnosno o velikoj vrijednosti dobivenoj za uloženi novac.