Nove tehnologije

Test Citroen Grand C4 Picasso: Daljina najbolji prijatelj

Edi Prodan

Sjajna funkcionalnost, mjesta za čak sedam putnika te dinamični motor vrlo niske potrošnje najvažnije karakteristike Gran Picassa koji može biti obiteljski automobil, ali i osnova primjerice taxi obrta. Cijena ipak kvari konačni utisak jer skoro 250 tisuća kuna nikako nije malo



Bijeg velikog broja proizvođača iz svijeta monovolumena, te njihovo pretvaranje u »SUV-ove«, otvorilo je značajan prostor onim koji od naglašeno funkcionalnih automobila kompaktnog razreda ipak ne odustaju. Jedan od njih je svakako i Citroenov C4 Picasso, u konkretnoj izvedbi s dodatkom Grand, što znači da mu se golemi prtljažnik po potrebi može pretvoriti i treći red sjedala, odnosno osigurati na taj način mjesta za ukupno sedam putnika. Već samim ovim podacima jasno postaje kako je Grand Picasso prava raskoš prostora te kako uz naglašenu obiteljsku notu može postati i vrlo korisno vozilo, osnova primjerice taxi obrta.


Ono na čemu se također mora čestitati Citroenu je korištenje novih tehnologija. Posebno je raskošno kreirana armatura na kojoj nema čega nema, posebno ako dolazi iz digitalnog svijeta. Sva je oprema brižno isplanirana tako da je uistinu riječ o automobilu s kojim vam je žao što ste stigli do cilja. U njemu je naime osjećaj vožnje toliko dobar da kraj puta nužno ne znači i – zadovoljstvo.


Tom osjećaju doprinosi i iznimna udobnost, prostranost i ogibljenje koji vožnju čine jako ugodnom. A tu je i moćni 150 »konja« snažni motor zahvaljujući kojem se može i do respektabilnih brzinskih visina i jako dinamičnih prosjeka. S druge strane, naučeni smo da Citroen sa svojim automobilima isporučuje tehnološki napredne motore. Takav je slučaj bio i u testiranom primjerku jer nam se, unatoč dinamičnoj i brojem putnika poprilično opterećenoj vožnji, prosjek testa zaustavio na 6,2 litre. Jako dakle prihvatljivo jer Grand Picasso po mnogim gabaritima izlazu iz klase u kojoj se nominalno nalazi.




Testni model je Grand C4 Picasso Intensive BlueHDi 150 S&S BVM6 imao je cijenu od 201.900 kuna. No to nije bilo sve jer je od dodatne opreme imao i dva sjedala u trećem redu, 18-inčne naplatke od lagane legure u crnoj boje, poklopac prtljažnika s funkcijom pristupa punih ruku, odnosno s automatskim otvaranjem, zakretne dvofunkcijske Xenon farove, panoramski stakleni krov, stražnja 3D LED svjetla, LED prednji pokazivači smjera, dodatno zatamnjena stražnja stakla te prednje park senzore. Pa je na kraju njegova cijena dosegnula 242.550 kuna.



ZAPREMINA1997 ccm SNAGA150 KS OKRETNI MOMENT370 Nm DIMENZIJE4602/1826/1638 mm MEĐUOSOVINSKI RAZMAK2840 mm UBRZANJE9,8 s MAKS. BRZINA209 km/h POTROŠNJA3,7/4,8/4,1 l EMISIJA CO2107 g/km PRTLJAŽNIK643 l TEŽINA1505 kg GUME225/55 R18

plus


Funkcionalnost, motor, oprema,


minus


cijena



Skupo, ali kad se sagleda sve kvalitete vrlo ugodne vožnje koju donosi, dakako uz potrebu koje imamo prema jednom ovako voluminoznom automobilu, ima svoje opravdanje. K tome, Grand Picasso se u svako slučaju može definirati i kao vrlo ozbiljan profesionalni automobil s kojim se može obavljati i prevozničke usluge. Na zadovoljstvo kako vozača, tako i svih putnika.