Reuters
U nesrećama za koja počinju suđenja Nacionalni odbor za sigurnost u prometu okrivio je i vozače i Teslu
povezane vijesti
- Spajaju se Honda, Nissan i Mitsubishi? Novi automobilski div kao odgovor Tesli, Toyoti i VW-u
- Objavljena lista automobila s najviše i najmanje grešaka na tehničkim pregledima. Tesla je na čelu, ali…
- Nakon Trumpa, najveći pobjednik izbora je Elon Musk. Dobit će posebno ministarstvo i mogući sukob interesa
Teslin autopilot, sustav za autonomno upravljanje električnih automobila, uskoro će se naći u središtu pažnje cijelog svijeta. Jer, kako javlja Reuters, u rujnu počinju suđenja zbog nesreća u kojima su sudjelovali Teslini automobili, a i istrage koje provode američka tijela se bliže kraju.
Američka Nacionalna uprava za sigurnost cestovnog prometa ispitivala je performanse i sigurnost autopilota nakon što je identificirala više od desetak nesreća u kojima su Tesla vozila udarila u vozila hitne pomoći. Od Tesle traže objašnjenje za promjenu softvera koji vozačima omogućuje da dulje vrijeme ne drže ruke na upravljaču, tako riskirajući sudar, piše Reuters.
Iz Uprave su za Reuters rekli da će istraga uskoro završiti. Također, Tesla je pod kaznenom istragom u SAD-u zbog tvrdnji da njihova električna vozila mogu sama voziti, rekle su Reutersu prošle godine tri osobe upoznate s istragom. U srpnju su iz Tesle naveli da je »tvrtka primila zahtjeve od Ministarstva pravosuđa za dokumente koji se odnose na Teslin autopilot i značajke potpune autonomne vožnje. Još jedna u nizu istraga, provodi se u Kaliforniji. Lani je kalifornijski regulator prometa optužio Teslu za »obmanjujuću praksu« reklamiranja u kojem se sugerira da njegova tehnologija za pomoć vozaču omogućuje autonomnu kontrolu vozila. Uz istrage, uskoro počinju i dva suđenja, a Reuters piše kako će ih biti još.
Prvo suđenje zakazano je sredinom rujna na državnom sudu u Kaliforniji. Radi se o građanskoj tužbi u kojoj se navodi da je sustav Autopilot uzrokovao da Model 3 vlasnika Micaha Leeja 2019. godine iznenada skrene s autoceste istočno od Los Angelesa pri brzini od 105 km/h te je auto udario u palmu i zapalio se. Lee je poginuo u nesreći, a dvoje je putnika teško ozlijeđeno. Tužbu protiv Tesle podnijeli su putnici te Leejevi nasljednici, a optužuju Teslu da su u tvrtki znali da su autopilot i drugi sigurnosni sustavi neispravni kada su prodali automobil. Drugo suđenje zakazano je u desetom mjesecu, a riječ je o nesreći u kojoj je stradao Jeremy Banner kada je njegov automobil Tesla Model 3 udario u kamion na raskrižju autoputa u Floridi 2019. godine.
U nesreći 2018. u kojoj je sudjelovao Tesla Model X poginuo je vozač, Appleov inženjer Walter Huang, kada je skrenuo i udario u betonski razdjelnik na autocesti u Mountain Viewu u Kaliforniji. Tužbu protiv Tesle podignula je njegova supruga, a suđenje bi trebalo početi iduće godine. Nacionalni odbor za sigurnost u prometu istražio je nesreće u Kaliforniji i Floridi te okrivio i vozače i Teslu. Iz Odbora su naveli da su se vozači previše oslanjali na sustav autopilota, dok je Tesla kriva zato što nije ograničila upotrebu autopilota ili adekvatno pratila pozornost vozača. Iz Tesle su odgovorili da ruke vozača u obje nesreće nisu bile detektirane na volanu nekoliko sekundi prije sudara te da vozači nisu poduzeli ništa da izbjegnu nesreću, piše Reuters.