Foto: iStock
Elon Musk je objasnio potez izglednom recesijom i višim kamatnim stopama s jasnim ciljem da održi obujam rasta prodaje. Ali, nauštrb profita na nezadovoljstvo dioničara
povezane vijesti
Dionica Tesle vrijedila je krajem 2021. godine preko 400 dolara, početkom 2023. pala je na 108 dolara. U poslovno turbulentnoj godini s mnogo problema u opskrbnom lancu, restrikcija zbog opetovanog zatvaranja Kine uslijed ponovnog rasplamsavanja COVID pandemije, optužbi upućenih Musku da je zbog Twittera i ostalih stvari koje su mu odvlačile pažnju loše vodio tvrtku, jačanja kineske konkurencije…, Tesla je podbacila u očekivanjima. Elon Musk je na početku godine obećao da će povećati isporuku vozila za 50 posto što se nije dogodilo, podbacio je i posljednji kvartal u kojem se očekivala isporuka 431 tisuća vozila, a isporučeno je 405 tisuća.
Bez obzira na to, po tržišnoj kapitalizaciji Muskova kompanija i dalje je najvrjednija tvrtka za proizvodnju automobila na svijetu. No, da problemi postoje i da Tesla više nije neprikosnoveni igrač na tržištu električnih automobila sugeriraju novi potezi uprave tvrtke.
Zapravo jedan znakovit potez, a to su osjetna sniženja cijena Teslinih vozila i to na domaćem američkom i tržištu EU. Sniženja iznose do 20 posto, ovisno o modelu.
Elon Musk je objasnio potez izglednom recesijom i višim kamatnim stopama s jasnim ciljem da održi obujam rasta prodaje. Ali, nauštrb profita, pa je – kako javlja Reuters – potez izazvao kratkoročni pad cijene dionice Tesle za novih 4,5 posto i vjerojatno novo nezadovoljstvo dioničara, odnosno ulagača.
Ovaj proces pojeftinjenja vozila suprotan je trendu u posljednje dvije godine kad su vozila Tesle konstantno, gotovo na tromjesečnoj bazi bitno poskupljivala. No, tad je potražnja premašivala ponudu. Kako stvari sa ekonomskom situacijom u svijetu i rastućom konkurencijom na tržištu električnih automobila stoje, lako je moguće da je politika poskupljivanja Teslinih modela prošla svršena stvar.