Foto: iStock
Tesla nije jedini proizvođač koji ima problem s ovim tipom krađa, one se uglavnom provode pomoću hvatanja signala s daljinskih ključeva, ali se očigledno i mobiteli pokazuju ranjivima.
povezane vijesti
- Zašto nije dobro prati automobil na ekstremno niskim temperaturama? Evo što o tome kažu u HAK-u
- Spajaju se Honda, Nissan i Mitsubishi? Novi automobilski div kao odgovor Tesli, Toyoti i VW-u
- Provalio u benzinsku u porečkom naselju i ukrao 3.209 kutija cigareta vrijednosti preko 14 tisuća eura. Uhvaćen u PGŽ-u
Stručnjak za sigurnost NCC Groupa, Sultan Qasim Khan, uspio je hakirati i otključati Teslu Model Y za samo desetak sekundi. Učinio je to pomoću laptopa, spojenog relejnog uređaja i malo programerskih znanja. Korištenjem relejnog uređaja bežično se može premostiti signal između automobila i vlasnikovog telefona (koji funkcionira kao daljinski ključ), navodeći vozilo da misli da je telefon u dometu vozila, premda u tom trenutku može biti udaljen stotinama metara ili čak kilometrima, piše revija HAK.
Napad se temelji na hakiranju mobitela, ali može funkcionirati i s daljinskim ključem, koji se temlji na Bluetoothovoj ultra niskoj potrošnji energije (BLE). Procesom može upravljati par lopova. Jedan će postaviti mali relej povezan s internetom negdje gdje vlasnik boravi (kafić, restoran…). Nakon što je vlasnik i mobitel/ključ u dometu releja, drugom lopovu potrebno je samo nekoliko sekundi da se odveze s automobilom.
Tesla nije jedini proizvođač koji ima problem s ovim tipom krađa, one se uglavnom provode pomoću hvatanja signala s daljinskih ključeva, ali se očigledno i mobiteli pokazuju ranjivima.
Tesla je 2018. predstavio opciju pod nazivom PIN-to-drive koja, ako je omogućena, djeluje kao dodatni sustav sigurnosti za sprečavanje krađe. No upitno je koliko i ovaj sustav pomaže.