![Foto: iStock](https://www.novilist.hr/wp-content/uploads/2025/02/tesla-sjediste-717x478.jpg)
Foto: iStock
Kineski BYD simultano je početkom tjedna obznanio da će zajedno s DeepSeekom razviti potpuno autonomno vozilo, ali ujedno i objavio da u gotovo sve svoje modele odsad ugrađuje upravljačku asistenciju, sličnu Teslinom Autopilotu
povezane vijesti
Do prije dva mjeseca dionica Tesle nezaustavljivo je rasla, sredinom prosinca postigla povijesnu visinu od 480 dolara, no otada je u gotovo konstantnom padu. Ovaj je tjedan bio posebno težak za auto tvrtku s najvećom tržišnom kapitalizacijom na svijetu.
Naime, u posljednjih šest dana, ako ne računamo današnji, vrijednost dionice pala za 17 posto, spustila se na cijenu od 328,5, što znači da je u tih par dana izgubila ukupno na tržišnoj kapitalizaciji preko 200 milijardi dolara. Današnji dan donio je mali oporavak, trenutno se cijena dionice vrti oko 340 dolara.
Kao i u slučaju razvoja umjetne inteligencije, odnosno Nvidije čije su dionice naglo pale nakon pojave kineske konkurencije, odnosno objave aplikacije DeepSeek koja može sve što može i razvikani ChatGPT, ali uz uporabu mnogo manje hardvera, tako je kineska konkurencija diktirala i pad vrijednosti Tesle. Naime, najveći svjetski proizvođač električnih automobila, kineski BYD simultano je početkom tjedna obznanio da će zajedno s DeepSeekom razviti potpuno autonomno vozilo, ali ujedno i objavio da u gotovo sve svoje modele odsad, po istoj cijeni kao i prije, ugrađuje upravljačku asistenciju, sličnu Teslinom Autopilotu.
Već sama činjenica da BYD ima 21 model u ponudi, zastrašujuća je brojka u odnosu na Teslinih pet modela. S obzirom da najjeftiniji Teslin Model 3 počinje s cijenom od 39 tisuća dolara na domaćem američkom tržištu (32 tisuće na kineskom), a BYD-ov Seagull iz A-segmenta automobila s tek 9700 dolara na kineskom tržištu, jasno je zašto je kineska tvrtka u 2024. prodala 40 posto više električnih auta negoli 2023., čak 4,3 milijuna, a Tesla s 1,79 milijuna čak nešto i pala u globalnoj prodaji u odnosu na 2023. godinu.
Analitičari se slažu, Elon Musk kao glavni čovjek Tesle ima previše distrakcija koje smanjuju njegov angažman oko Tesle, dok kineska konkurencija na području razvoja električnih automobila po pristupačnim cijenama i uvođenju naprednih značajki ne gubi vrijeme. Slažu se i u tome da unatoč tome što Musk ima određeni broj sljedbenika koji odobravaju svaki njegov potez, njegov politički angažman uz predsjednika Trumpa ne sjeda svima dobro. Usporavanje broja novih registriranih Tesli u Kaliforniji i širom Europe stoga ne povezuju samo sa sve snažnijom kineskom konkurencijom, nego i s ideološkim razlozima.