S jedne strane, autopiloti su smanjili broj nesreća u prometu generalno, jer nije potrebna tolika pažnja za vrijeme vožnje kao u slučaju kad je vožnja u potpunosti manualna, ali ta statistika pada u vodu kad neki vozači shvaćaju autopilote doslovno, da uopće ne moraju pratiti što se događa na cesti
povezane vijesti
- Objavljena lista automobila s najviše i najmanje grešaka na tehničkim pregledima. Tesla je na čelu, ali…
- Nakon Trumpa, najveći pobjednik izbora je Elon Musk. Dobit će posebno ministarstvo i mogući sukob interesa
- Biden optužio Elona Muska da je i sam bio ilegalni imigrant kad je pokretao svoj tehnološki start-up Zip2
Iako je to Elon Musk do prije nekog vremena odbacivao kao lošu ideju, Tesla ipak počinje koristiti kameru iznad retrovizora u modelima 3 i Y čija je glavna namjena da kontrolira vozača, odnosno da se pomoću nje alarmira vozač ako ne obraća pažnju na cestu dok ima uključen autopilot.
Nakon što su se po društvenim mrežama počele pojavljivati snimke vozača koji spavaju za volanom ili čitaju novine, a još više nakon što prometne nesreće pod Teslinim Autopilotom više nisu rijetkost i kad je policija izvjestila o jednom slučaju da u trenutku sudara nikog nije ni bilo za volanom Tesle, u tvrtki su odlučili tome na kraj. Naime, postalo je očito da su mnogi korisnici Tesle uzeli njihovu značajku autopilota zdravo za gotovo, odnosno da uključivanjem autopilota automobil postaje autonomno vozilo što jednostavno nije istina.
I do sada je Tesla imala ugrađen način da mjeri pažnju vozača, ali tako da preko senzora „osjeća“ otpor na volanu, odnosno da bude sigurno da vozač ima ruke na volanu. Ako nema povratne informacije, daje niz audio i vizualnih upozorenja koja se pojačavaju. Ali, očito je da to nije bilo dovoljno efikasno i da su vozači zaobilazili tu vrstu kontrole, a u “Full Self-Driving” modu je bila i izlišna jer je bit tog moda da vozač ne mora držati volan u rukama cijelo vrijeme.
S jedne strane, autopiloti su smanjili broj nesreća u prometu generalno, jer nije potrebna tolika pažnja za vrijeme vožnje kao u slučaju kad je vožnja u potpunosti manualna, ali ta statistika pada u vodu kad neki vozači shvaćaju autopilote doslovno, da uopće ne moraju pratiti što se događa na cesti.
Kako navodi The Verge, unaprjeđenje kontrole stiže nakon što su regulatori i stručnjaci za sigurnost proveli godine nagovarajući Teslu da svojim automobilima doda bolji nadzor vozača. Tvrtke kao što su General Motors i Ford trenutno već prodaju automobile sa sustavima za praćenje oka zasnovanima na kamerama kojima su namijenjeni kako bi bili sigurni da vozači obraćaju pažnju dok koriste značajke vožnje bez ruku.