Reuters
Kineska vlada pružila je značajnu političku potporu razvoju autonomne vožnje
povezane vijesti
Dok mnogi gradovi tek razmišljaju o uslugama robotaksija bez vozača, u mnogim kineskim gradovim, pa tako i u Wuhanu i Chongqingu, pokrenute su takve inovativne usluge, označavajući značajan korak u istraživanju komercijalizacije autonomne vožnje u Kini.
Zahvaljujući kontinuiranim tehnološkim inovacijama i političkoj potpori, Kina je napravila značajne korake u autonomnoj vožnji, od provođenja testova u poluzatvorenim područjima, do izvođenja na otvorenim cestama. Tržišni potencijal ove tehnologije u cijeloj Kini nastavlja rasti, a autonomni taksi kojim upravlja kineska tvrtka za autonomna vozila Pony.ai, eksperimentalno je počeo voziti cestom u okrugu Nansha u Guangzhou, južnokineskoj provinciji Guangdong, od polovice lipnja.
Vozila razine 4
Kineski tehnološki div Baidu jedina je tvrtka koja je dobila dozvolu za pružanje usluga robotaksija bez vozača na otvorenim cestama u Wuhanu i Chongqingu. Usluga se pruža na Baiduovoj platformi za autonomnu vožnju Apollo Go.
– Usvojili smo više mjera kako bismo osigurali sigurnost putnika, kao što je inteligencija jednog vozila, redundantnost praćenja i paralelna vožnja, kaže Xu Baoqiang, generalni direktor Baiduovog odjela za autonomna vozila.
Prije lansiranja u Wuhanu i Chongqingu, Apollo Go pružao je usluge autonomne vožnje u gradovima kao što su Peking, Šangaj, Guangzhou i Shenzhen, s više od milijun narudžbi i ukupnom kilometražom testiranja većom od 32 milijuna kilometara. Poput Baidua, mnoge tvrtke za autonomnu vožnju u Kini nastoje unaprijediti tehnologiju i ubrzati njezinu komercijalizaciju.
WeRide, sa sjedištem u južnom kineskom gradu Guangzhou, specijaliziran je za primjenu autonomne vožnje u inteligentnom prijevozu. Njegovo vozilo bez vozača za čišćenje i dezinfekciju javnih cesta, Robosweeper, testirano je na otvorenim cestama u okrugu Nansha u Guangzhou još u svibnju.
DeepRoute.ai sa sjedištem u Shenzhenu ima za cilj učiniti autonomnu vožnju jeftinijom. Smanjio je troškove rješenja za autonomnu vožnju razine 4 na manje od 10.000 američkih dolara i primijenio ih u svojoj robotaxi floti i kamionima srednje nosivosti, prema riječima Zhou Guanga, osnivača DeepRoute.ai.
– Tehnologija je dobro prihvaćena među proizvođačima automobila, a mi blisko surađujemo s njima kako bismo integrirali naš sustav u potrošačka vozila kako bi uistinu pristupačna vozila razine 4 prije postala stvarnost, kaže Zhou.
Politička potpora
Kineska vlada pružila je značajnu političku potporu razvoju autonomne vožnje. U veljači 2020. Nacionalno povjerenstvo za razvoj i reforme i drugi vladini odjeli zajednički su izdali smjernice za promicanje inovacija i razvoja inteligentnih vozila. Vlasti u nekoliko velikih kineskih gradova kasnije su slijedile taj primjer.
Kao pionir kineske reforme i otvaranja, provincija Guangdong je dugo bila strastveni promotor poduzetničkih i inovativnih ideja. U 2019. glavni grad provincije Guangzhou preuzeo je vodstvo u zemlji u dopuštanju cestovnih testova za autonomnu vožnju. Ovih dana gradska kilometraža dosegla je čak 2,55 milijuna kilometara. Kreatori politike stvorili su povoljno okruženje za testove na cesti i javne operacije, postavljajući temelje za prikupljanje kilometara i zaokruženih slučajeva za provjeru valjanosti i kontinuirano poboljšavanje algoritama razine 4, rekao je Zhou.
Osim politika podrške, komplicirani prometni uvjeti u Kini također donose prilike tvrtkama za autonomnu vožnju te da poboljšaju svoje tehnologije i optimiziraju svoje proizvode i usluge.
Procvat kineske automobilske industrije također pruža čvrste temelje za razvoj autonomnih vozila. Kao primarna baza za proizvodnju automobila u Kini, Guangzhou je 2020. proizveo 2,95 milijuna automobila. U gradu su se smjestila mnoga poduzeća za autonomna vozila. Okupljanje proizvodnih linija, dobavljača dijelova i novoosnovanih poduzeća omogućilo je tim tvrtkama da nabave najsuvremenije komponente u Guangzhou.
Kineska poduzeća nastoje proširiti opseg i opseg cestovnih testova i redovitih operacija kako bi pružila usluge potpuno autonomne vožnje. Također se žele prilagoditi složenim scenarijima s naprednim tehnologijama. Pony.ai, na primjer, koristi prednosti svog sustava s više senzora koji obuhvaća laserski radar, radar milimetarskih valova i kameru visoke razlučivosti kako bi osigurao redundantno praćenje radi sigurnosti.
– Do sada naša autonomna vozila nisu zabilježila nijednu prometnu nesreću u 13 milijuna kilometara vožnje otvorenim cestama, rekao je Mo.
Masovna proizvodnja
Mnoga poduzeća za autonomnu vožnju u Kini, s partnerima, promiču izgradnju industrijskog lanca kako bi se ubrzala masovna proizvodnja. Također im je cilj postupno poboljšati stopu sudjelovanja u prometu vozila s autonomnom vožnjom i razumijevanje i prihvaćanje javnosti, kao i pomoći da autonomna vožnja igra veću ulogu u različitim scenarijima.
Pony.ai je uspostavio stratešku suradnju s On Time, putničkom platformom pod Guangzhou Automobile Groupom, kako bi postavio više robotaxi na ulicama i postupno povećao povjerenje javnosti u autonomnu vožnju.
DeepRoute.ai se udružio s Deppon Logistics Co., Ltd. kako bi opremio kamione tehnologijom autonomne vožnje razine 4 kako bi poboljšao njihov kapacitet i učinkovitost.
– Inteligentna povezana vozila jako se potiču na nacionalnoj i lokalnoj razini. Možemo očekivati da više gradova otvori javne ceste za tvrtke koje se bave autonomnom vožnjom kako bi testirale i upravljale svojim vozilima, rekao je Zhou.
Izazovi na cestama
Za kinesku tvrtku za autonomna vozila Pony.ai, sustavi tvrtke moraju se nositi s različitim elementima na cesti u Guangzhouu, poput električnih skutera, bicikala i kurira, kako bi osigurali siguran rad svojih inteligentnih vozila.
– Složeni scenariji mogu stvoriti više vrijednih podataka, što može pomoći u nadogradnji naše tehnologije, kaže Mo Luyi, potpredsjednik Pony.ai.
Dodatak za auto bez vozača – 3.000 dolara
DeepRoute.ai surađuje s lokalnim i globalnim proizvođačima automobila kako bi se postigla serijska proizvodnja L4 vozila s autonomnom vožnjom i očekuje daljnje smanjenje trenutnih 10.000 američkih dolara troškova rješenja za približno 70 posto. Ova se flota razlikuje od ostalih robotaxi vozila po elegantnom krovnom dizajnu, koji zamjenjuje tradicionalni glomazni paket senzora s pregledom od 360 stupnjeva i dometom percepcije od 200 metara.
Pony.ai planira i masovnu proizvodnju autonomnih kamiona u Kini u suradnji sa Sany Heavy Industry. Godišnja proizvodnja trebala bi dosegnuti oko 10.000 kamiona »unutar nekoliko godina«. Male isporuke trebale bi započeti ove i sljedeće godine, a masovna proizvodnja trebala bi započeti 2024. godine. Kamioni bi trebali doći s tehnologijom autonomne vožnje »razine 4«, koja bi omogućila potpunu samostalnu vožnju na autocestama i gradskim cestama, prema Pony.ai. »L4« je dio industrijskog klasifikacijskog sustava koji označava potpunu samostalnu vožnju pod određenim uvjetima. Prema trenutnim pravilima u Kini, robotski kamioni neće moći raditi potpuno autonomno.