ELEKTRIČNA BORBA

Svjetska premijera Volkswagenovog ID.Buzza, pretpostavlja se da će mu cijena biti oko 350 tisuća kuna

Edi Prodan

ID. Buzz može se vrlo jednostavno puniti na putu s čak 170 kW pomoću tehnologije »Plug & Charge«, a može se integrirati i u kućni sustav energije



Ili kako je nekada davno, u vremenima kad je »kombi« Bulli postajao najpopularnijim Vokswagenovim modelom, apsolutnim simbolom vremena u kojima je ljudima bilo jasno kako se za svoje slobode svatko od nas mora izboriti, pjevala grupa Who – Magic bus. Danas bi se, istina, nakon stiha »magic bus«, moglo u refrenu pjevati i – »electric bus«. Jer da, baš to je novi Bulli, model za potpuno električnu budućnost kojem je danas naziv ID. Buzz.


Volkswagen je tako nedavno predstavio prvu europsku seriju mini busa i transportera na isključivo električni pogon – ID. Buzz i ID. Buzz Cargo. ID. Buzz dolazi s najnovijim ID. softverom te postavlja nove standarde u svom segmentu u pogledu sigurnosti, udobnosti i punjenja.
– Model ID. Buzz prava je ikona doba električne energije. Automobil kakav samo Volkswagen može napraviti. U 1950-ima Volkswagen Bulli bio je simbol novog osjećaja automobilske slobode, neovisnosti i velikih emocija. Model ID. Buzz preuzima taj stil života i prenosi ga u naše vrijeme: bez emisija, održivo, potpuno umreženo i već sada spremno za sljedeće veliko poglavlje – autonomnu vožnju, istaknuo je Ralf Brandstätter, predsjednik uprave društva VW osobna vozila. Sličnog je razmišljanja i Carsten Intra, predsjednik uprave marke VW


Gospodarska vozila


– Obje verzije modela ID. Buzz revolucionarne su u pogledu njihove održivosti. Proizvode se i isporučuju neutralno u pogledu bilance CO2. Osim toga, za njihovu se proizvodnju koristi reciklirana plastika, dok je unutrašnjost u potpunosti izrađena bez životinjske kože.« Također dodaje: »Model ID.




Buzz će se koristiti i u budućim konceptima autonomne mobilnosti kao što je ride pooling – e-shuttle usluga sestrinske firme MOIA koja se može rezervirati putem aplikacije. Dakle, električni Bulli također je dio budućnosti gradskog prometa, zaključuje Intra.


Poput svih modela iz ID. obitelji marke Volkswagen osobna vozila, model ID. Buzz također se temelji na modularnoj električnoj platformi (MEB) koncerna. Prva svjetska prilagodljiva platforma namijenjena serijskoj proizvodnji za potpuno električne automobile pruža osnovu za najrazličitije modele i segmente na razini više marki.


Modeli ID. Buzz i ID. Buzz Cargo uvode se diljem Europe s baterijom od 77 kWh. Ona opskrbljuje električni motor snage 150 kW strujom, koji pokreće stražnju osovinu. Baterija integrirana u krajnjem donjem položaju u »sendvič« podnici i lagani električni pogon rezultiraju dobrom raspodjelom težine i niskim težištem vozila. Oba čimbenika optimiziraju upravljanje i agilnost. Litij-ionska baterija puni se na wallbox punjačima i javnim mjestima za punjenje s izmjeničnom strujom (AC) od 11 kW. Snaga punjenja se povećava na čak 170 kW preko CCS utikača na DC stanici za brzo punjenje tako se baterija puni s 5 na 80 posto za oko 30 minuta. Primjenom najnovijeg ID. softvera, serija modela će ubuduće nuditi i funkciju »Plug & Charge«. Dvosmjerno punjenje omogućuje modelu ID. Buzz da energiju iz baterije koja nije potrebna pohrani u kućnu mrežu. Prijenos struje i komunikacija odvijaju se putem posebnog dvosmjernog DC wallbox punjača.


– Model T1 – ikona 1950-ih godina – omogućio je ljudima mobilnost i slobodu. S modelom ID. Buzz prenosimo taj DNK modela T1 u današnje vrijeme, a time i u doba električne mobilnosti, ističe Jozef Kaba, voditelj dizajna marke Volkswagen. Legendaran prednji dio vozila s poklopcem u obliku slova V između karizmatičnih LED glavnih svjetala oduvijek je bio tipičan za seriju modela. To se također odnosi na opcijsko lakiranje u dvije boje. Izgled je vrlo jasan, koncept dobro osmišljen, a iskorištenost prostora optimalna. Pet osoba ima dovoljno mjesta za putovanje i svoju prtljagu u prtljažniku zapremina 1121 litre.


Buzz Cargo karakteriziraju dva ili tri mjesta za sjedenje sprijeda i fiksna pregradna stijenka prema teretnom prostoru veličine 3,9 m3. Transporter s nultom stopom emisije ima dovoljno prostora za dvije poprečno utovarene euro palete. Dugi međuosovinski razmak, kompaktna karoserija, maksimalno iskorištena prometna površina Modele ID. Buzz i ID. Buzz Cargo karakterizira dugi međuosovinski razmak od 2988 mm. Dužina obiju verzija iznosi 4712 mm. Zahvaljujući međuosovinskom razmaku koji je vrlo velik u odnosu na ukupnu dužinu, prometna je površina optimalno iskorištena. Obje verzije modela ID. Buzz, uključujući krovnu antenu, imaju visinu između 1937 mm i 1938 mm, ovisno o opremi. Sa širinom od 1985 mm, novi je model širi za 81 mm od modela T6.1. Međutim, promjer zaokreta od 11,1 metra neuobičajeno je mali.


Već kod modela T1, prvog Bullija, dizajn je pratio funkciju. Glavno načelo automobilske konstrukcije u kojem oblik prati funkciju također se odnosi na dizajn modela ID. Buzz. Model ID. Buzz postiže cw vrijednost od 0,285, a ID. Buzz Cargo od 0,29 čime se smanjuje potrošnja energije i povećava doseg.


ID. Buzz se proizvodi u matičnoj tvornici u Hannoveru. Većina modula električnog pogona koji se tamo isporučuju također će se proizvoditi u Njemačkoj. Cijena je još uvijek nepoznata, ali pretpostavlja se kako bi mogla iznositi oko 350 tisuća kuna.